آیا شما نیاز به استخدام یک حسابدار دارید یا قادرید به تنهایی حسابداری خود را انجام دهید؟

Roles Like an Accountant – 2 Fx Ltd

تصمیم گیری در باره ی عهده دار شدن امور یا برون سپاری آنها، یکی از مهم ترین مشکلات پیش روی کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. این مسئله در کسب و کارهای کوچک مشهود تر است، زیرا با منابع مالی و زمانی محدودتری مواجه هستند. در اینجا نکات کلیدی که برای تصمیم گیری در مورد استخدام حسابدار یا انجام شخصی امور حسابداری باید در نظر بگیریم را با هم بررسی می کنیم:

 

خودتان “حسابدار” خود باشید

در حالی که امکان دارد، برون سپاری امور حسابداری آسان ترین گزینه به نظر برسد، اما ممکن است بهترین و کارآمدترین راه حل برای شما نباشد. خدمات حسابداری بسته به حجم و پیچیدگی فعالیت شما ممکن است پر هزینه بوده و برون سپاری شاید اصلا برای شما مقرون به صرفه نباشد.

در بسیاری از موارد وضعیت برای صاحبان کسب و کار که در ابتدای راه هستند، ممکن است به حدی ساده باشد که آنها بتوانند حسابداری خود را به تنهایی انجام دهند. به علاوه حجم معاملات و تراکنش های مالی در طول ماه ممکن است به اندازه ای اندک باشد، که حسابداری آنها اصلا کار وقت گیری نباشد.

گذشته از صرفه جویی در هزینه برای صاحبان کسب و کار، انجام امور حسابداری می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. اول از همه، این کار به آنها کمک می کند تا بیشتر با مبانی مالی و حسابداری آشنایی پیدا کنند. این دانش می تواند صاحبان کسب و کار را در هر مرحله به تصمیم گیری بهتر و آگاهانه تر در مسیر رشد و پیشرفت، ترغیب کند.

 

استفاده از نرم افزار

در کنار منابع آموزنده، بسیاری از نرم افزارهای قدرتمند حسابداری برای کسب و کارهای کوچک وجود دارند که برخی از آنها نیز برای استفاده رایگان هستند. استفاده از نرم افزار حسابداری مناسب به طور قطع می تواند حسابداری شما را به جای محاسبه ی دستی و سر و کله زدن با اعداد و ارقام و چارت ها، به یک کار سریع و ساده تبدیل کند. علاوه بر این، می توانید شخصی را پیدا کنید، تا نحوه انجام حسابداری و کار در نرم افزار مورد نظر را به شما آموزش دهد.

از سویی دیگر اگر شما نتوانید به تنهایی از عهده ی امور حسابداری کسب و کارتان بر آیید، انجام این کار ممکن است حتی بیش از استخدام حسابدار برای شما هزینه داشته باشد. به عنوان مثال اگر نتوانید به درستی از مفاهیم حسابداری سر در آورید، ممکن است که تلاش مضاعف برای درک این مفاهیم و انجام امور حسابداری برای شما استرس و اتلاف وقت را به همراه داشته باشد. از آنجا که وقت طلاست!  در چنین مواردی برون سپاری یا استخدام یک حسابدار می تواند برای شما بسیار مفیدتر باشد.

 

10 Reasons You Should Hire a Bookkeeper for Your Startup

حسابدار استخدام کنید

یکی از مهم ترین دلایل برای استخدام حسابدار، صرفه جویی در وقت است. اما رشد کسب و کار نیز یک دیگر از عوامل مهم است. وقتی کسب و کار شما بزرگتر می شود و هر روز وظایف بیشتری بر روی دوش شما سنگینی می کند، تفویض برخی اختیارات و کارها اجتناب ناپذیر است. آن گاه است که شما احساس می کنید که برای انجام امور مالی و حسابداری خود به یک حسابدار نیاز دارید. علاوه بر این هر چه کسب و کار شما گسترده تر می شود و امور پیچیده تر، وجود یک حسابدار با مهارت نه تنها رسیدگی به حساب های شما را آسان تر می کند، بلکه به شما آرامش فکری می بخشد، تا در کسب و کار خود تصمیم گیری های بهتری داشته باشید.

با این حال با وجودی که استخدام یک حسابدار وقت آزاد بیشتری به شما می دهد، مهم است که همچنان امور حسابداری خود را زیر نظر داشته باشید. حسابدار شما ممکن است از مفاهیم حسابداری آگاه باشد، اما ممکن است نسبت به شرایط و آینده کسب و کار شما، هیچ ذهنیتی نداشته باشد. ضروری است که از رویکر آنها نسبت به فعالیت ها و تراکنش های مالی خود آگاه شوید و بفهمید که آیا با واقعیت های شغلی و زندگی شما سازگاری دارد یا خیر. مهم است که با حسابدار خود در ارتباط باشید تا به طور کامل مالکیت امور مالی خود را از دست ندهید. اگر امور مالی را برون سپاری می کنید، همچنان باید صورتهای مالی خود را به صورت دوره ای مرور کنید تا به طور مداوم تصویر روشنی از وضعیت مالی خود داشته باشید.

 

کدام  گزینه  برای شما مناسب تر است؟

برای همه ی کسب و کارها پاسخ روشن و مشترکی وجود ندارد. این وظیفه شماست که زمان، منابع مالی و همچنین ظرفیت و تمایل خود به یادگیری حسابداری را در نظر گرفته و ارزیابی کنید تا به تصمیم گیری مناسب برسید. مانند هر انتخاب شغلی دیگر، این نیز ممکن است نیازمند آزمون و خطا باشد. اما در نهایت راه حل مناسب برای خودتان را پیدا خواهید کرد.

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 11 =