چرا تطبیق حساب برای کسب و کارها امری مهم و ضروری است؟

Why Is Regular Account Reconciliation Important In Business?

 

مفهوم تطبیق حساب

تطبیق حساب (Account Reconciliation) یک فرآیند حسابداری است که در آن دو نسخه از اسناد مالی با هم مقایسه می شوند تا مطمئن شویم که  تمامی اعداد و ارقام با هم برابر هستند. این نسخه های اسناد معمولا تراز حساب (Account Balances) هستند. به بیان ساده تر تطبیق، یک فرآیند است که تایید می کند پولی که از حساب خارج می شود برابر با همان مقدار خرج شده است.

 

تطبیق حساب در کسب و کارها

تطبیق حساب در کسب و کارها، زمانی است که شما سوابق حسابداری خود را با صورت های مالی ارائه شده توسط بانک مقایسه می کنید. اساسا هدف از انجام این کار اطمینان از صحت و مطابقت اطلاعات و تراکنش های مالی و کنترل موجودی شما است. در واقع تطبیق حساب یکی از ساده ترین راه ها برای شناسایی خطاها و یا تشخیص کلاهبرداری است. داشتن یک نرم افزار حسابداری مناسب می تواند به شما در حل این گونه مشکلات کمک نموده و کار را برای تان آسان تر کند.

 

چرا شما به تطبیق حساب نیاز دارید؟

گردش وجوه نقدی یک چالش دایمی برای کسب و کارهای کوچک است. کمبود نقدینگی دومین دلیل شکست کسب و کارهاست. به طور میانگین در حدود ۲۰ درصد از کسب و کارهای کوچک به دلیل کمبود نقدینگی در همان سال اول دچار ورشکستگی و تعطیلی اجباری می شوند.

 

Understanding Account Reconciliation

خطاها را تشخیص دهید و برای فصول مالیاتی آماده باشید.

هر چقدر هم تلاش کنید یا تجربه داشته باشید، باز هم در نهایت اجتناب از خطا یک چالش جدی پیش روی کسب و کار شما است. این اشتباهات هم می تواند از سوی شما اتفاق بیفتد و یا از جانب بانک صورت بگیرد. در هر صورت مهم است که شما حساب های خود را به دقت بررسی نموده و به دنبال کشف مغایرت ها و اختلاف حساب باشید.

داشتن سوابق بدون خطا هنگام ارائه گزارشات مالی در فصول مالیاتی بسیار مهم اند. اگر این سوابق نادرست بوده و یا خطایی در آنها مشاهده شود ممکن است سبب بیش اظهاری یا کم اظهاری شما شده و در نتیجه علاوه بر تحمیل هزینه های احتمالی، شما را با جریمه های سنگین مالیاتی نیز روبرو کند.

انجام منظم تطبیق حساب در طول سال شما را از اضافه کاری در فصول مالیاتی بی نیاز می کند. پس به جای آنکه زمان های زیادی را صرف بازدید از سوابق چند ماهه خود کنید، می توانید روی سایر عناصر کسب و کار خود تمرکز کنید و با اطمینان از اینکه آماده ی فصل مالیات هستید، از آرامش خاطر لذت ببرید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + یازده =