عفو بین الملل از جف بزوس خواست تا نگرانی های کارکنان آمازون در مورد شرایط کاری را برطرف کند

Jeff Bezos.

عفو بین الملل به سرعت طی بیانیه ای در حمایت از کارگران آمازون، از مالک میلیاردر این شرکت جف بزوس خواست تا هرچه زودتر به نگرانی های کارکنان این شرکت رسیدگی کند. جو وستبی محقق عفو بین الملل در این بیانیه اظهار داشت: “ما با کارکنان شرکت آمازون که به دنبال احقاق حقوق خود هستند، ابراز همبستگی می کنیم. کارگران شاغل در بخش انبار و تحویل کالای آمازون، جان خود را در معرض خطر همه گیری این بیماری قرار داده اند، تا کالاهای اساسی را به دست من و شما برسانند.”

صبح روز جمعه، بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان شرکت آمازون در اعتراض با سیاست های این شرکت در قبال همه گیری ویروس کرونا، دست به اعتصاب زدند. همچنین اقدامات تلافی جویانه شرکت در خصوص کارگرانی که سابق بر این لب به اعتراض گشوده بودند، یکی دیگر از دلایل اصلی  این اعتصاب بود.

 

شروع اعتراضات

پس از مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش کرونای یکی از کارکنان انبار آمازون در نیویورک، سایر کارکنان تصمیم به اعتصاب گرفتند. خواسته اصلی این افراد، تعطیلی و ضدعفونی کردن انبارها برای جلوگیری از شیوع این ویروس است. به نظر می‌رسد این اقدام، سرآغازی برای شروع اعتصاب‌های بیشتر از سوی کارکنان آمازون باشد.

«کریس اسمالز»، دستیار مدیریت انبار و سازمان ‌دهنده اصلی این اعتصاب، اعلام کرده ابتلای یکی از کارکنان به ویروس کرونا در هفته گذشته، نگرانی سایر افراد را در پی داشته است. بر اساس گفته اسمالز، کارکنان تا زمان تحقق خواسته ‌ها، به کار باز نمی ‌گردند. کارکنان ارتباط چندانی با افرادی که در قرنطینه هستند، ندارند. اسمالز خود را قرنطینه کرده، چرا که با کارگری که نتیجه تست آن مثبت اعلام شده، در ارتباط بوده است.

 

Dozens of US warehouse Amazon employees contract coronavirus ...

پاسخ آمازون به اعتراضات

سخنگوی آمازون طی بیانیه ای اذعان داشت: “واقعیت این است که امروز به جز تعداد معدودی از ۸۰۰،۰۰۰ کارگر ما در سرتاسر جهان، به طور معمول برای ادامه خدمت به مشتریان به کار خود ادامه دادند. کارمندان ما قهرمانانی هستند که برای جوامع خود می جنگند و به مردم کمک می کنند تا بتوانند نیازهای ضروری خود را در طول این بحران تامین کنند.

بهداشت و ایمنی اولویت اصلی ما است و تمرکز ما بر حمایت از همکاران شاغل در شبکه عملیاتی است. اقدامات گسترده ای از جمله توزیع ماسک صورت، دستمال مرطوب ضد عفونی کننده، ضدعفونی کننده دست، حرارت سنج، عملیاتی کردن پروتکل های سخت رعایت فاصله اجتماعی و در نظر گرفتن پاداش و اضافه حقوق برای کارکنان،  صورت گرفته است. “

 

اقدامات آمازون/ واکنش کارکنان

آمازون به طور مداوم در حال به روزرسانی وبلاگ  و اطلاع رسانی در ارتباط با اقدامات خود در طی همه گیری است. از جمله این اقدامات می توان به افزایش موقتی ۲ دلار در ساعت دستمزدها و اجرای اقدامات جدید ایمنی مانند کنترل دمای بدن کارگران توسط دوربین های حرارتی و اختصاص تجهیزات محافظ شخصی برای کارگران نام برد.

با این حال معترضین خواستار اعمال تغییرات بیشتر هستند. خواسته های آنان شامل شفافیت در ارائه گزارشات شرکت در خصوص COVID-19، افزایش حقوق و تمدید اضافه پرداخت ها و تبدیل از حالت موقت به دائم و پرداخت حقوق کامل به مبتلایان در طول همه گیری، می شود. آنها همچنین خواستار تعهد آمازون برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و اشتغال مجدد آن دسته از کارگران هستند که در هفته های اخیر به دلیل سخنان خود علیه این شرکت اخراج شده اند. تا به امروز حداقل در ۱۳ انبار آمازون در ایالات متحده آمریکا، موارد ابتلا به کرونا گزارش شده است.

 

نوشته انجل ائو یونگ از سایت فوربس

ترجمه: امیر حسین مرادی

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =