۵ سوالی که کارفرمایان در ارتباط با مشکلات حسابرسی باید از حسابداران خود بپرسند

مالیاتی

برای کمک به کاهش ترس از حسابرسی دولت، ماه فوریه بهترین زمان سال است که شما می توانید با حسابدار خود در ارتباط با استراتژی های مالیاتی، بررسی ملزومات اسنادی و سوالات کلیدی در مورد چگونگی کاهش شانس حسابرسی به گفتگو بنشینید. آنچه از تجربه ۳۵ ساله من به عنوان یک حسابدار رسمی مشهود است، این است که مردم از حسابرسی مالیاتی دولت بیشتر از مرگ یا انجام یک سخنرانی عمومی می ترسند.

خبر خوب برای شما این است، که با کمی فعالیت بیشتر می توانید شب ها راحت تر سر بر بالین بگذارید. اولین چیزی که دولت از شما می خواهد، تمکین از قوانین و مقررات است. پس در ابتدا مطمئن شوید که قوانین را زیر پا نمی گذارید. اوایل امسال با حسابدار خود جلسه ای ترتیب دهید و برای کاهش اضطراب خود این ۵ سوال را راحت و بی واسطه از او بپرسید:

 

آیا از اداره مالیات واهمه دارید؟

شخصی که مسئولیت تنظیم اظهارنامه مالیاتی شما را بر عهده دارد، باید بسیار آرام، مسلط و آگاه از آخرین قوانین و مقررات اداره مالیات و دارایی باشد. اگر بیش از حد احتیاط یا ترس دارد بهتر است شخص دیگری را جایگزین او نمایید. اغلب صاحبان کسب و کار عنوان می کنند که حسابدار از آنها خواسته تا برخی از کسورات را در اظهار نامه مالیاتی درج نکنند. چرا که اگر قانونی هم باشند باید از ذکر آن اجتناب کنید زیرا ممکن است شما را در معرض ممیزی مالیاتی قرار دهد. این جمله بیانگر این مطلب است که این شخص از اداره مالیات هراس دارد.

 

 در صورت اعمال ممیزی مالیاتی آیا قادر هستید پاسخگوی اداره مالیات باشید؟

نخستین قدم داشتن یک مشاور مالیاتی است که بتواند به جای شما پاسخگوی حسابرس اداره مالیات باشد. در ایالات متحده حتی این امکان وجود دارد که با تکمیل فرم ۲۸۴۸ به مشاور مالیاتی وکالت نامه بدهید. ذکر این مطلب بیش از این ضرورت ندارد که شما نباید هیچ گاه مستقیما با ممیز مالیاتی ارتباط داشته باشید. واقعیت این است که ممیز بیشتر از شما از قوانین مالیاتی سر رشته دارد. لذا حسابدار شما باید بیشتر از شما و حتی ممیز مالیاتی اطلاعات داشته باشد. بنابراین این جمله را برای خود بنویسید: “من هرگز با یک مقام مالیاتی دولت صحبت نخواهم کرد.” این سوال را از حسابداران خود بپرسید و به جواب آنها با دقت گوش دهید.

 

Image result for Reduce Audit Risk

آیا شما تا به حال حسابرسی مالیاتی انجام داده اید و نتیجه ی آن چه بوده است؟

از حسابدار خود در مورد  تجربه های قبلی حسابرسی مالیاتی مشتریان بپرسید و سپس چند نمونه و نتایج (بدون ذکر نام) را از آنها بخواهید.  سناریوهای متفاوت زیادی وجود دارد و شما می خواهید سطح اطمینان آنها را ارزیابی کنید. من بعد از ۴۰ سال سابقه ی حسابرسی، از اینکه در اولین حسابرسی خود بازنده بودم، احساس غرور می کنم. چرا که طبق محاسبه ی من مودی ناچار بود در سال بعد مالیاتی سنگینی بپردازد.

من اعداد را فقط برای حسابرسی یک دوره مالی ثبت نکردم، زیرا ثبت ارقام برای یک دوره حسابرسی به معنای پرداخت مالیات سنگین در سال آتی از طرف مودیان بود. آنچه من فهمیدم این است که در صورت پیروزی حسابرس، در سال بعد از ممیزی مودی ناچار به بازپرداخت مالیات سنگین خواهد بود. و در حقیقت هنگامی که شما دوسال مالی را با هم ترکیب می کنید، پرداخت مالیات در سال اول برای مالیات دهنده بهتر است.

 

چگونه با یک ممیز مالیاتی تعامل می کنید؟

این سؤال در مورد مدیریت روابط واقعا مهم است. زیرا شما می خواهید یک حسابرس با مهارت برای نظارت بر حسابرسی خود داشته باشید. هنگام ملاقات با یک ممیز مالیاتی، مشاور مالیاتی شما باید احساس راحتی کند و واقعا تمام تلاش خود را برای کمک به آنها انجام دهد. حسابرسان کار سختی بر عهده دارند و نحوه نگارش گزارش آنها می تواند تفاوت زیادی در نتایج ایجاد کند. متأسفانه بسیاری از مشاوران مالیاتی در برقراری ارتباط مناسب با ممیزان ضعیف هستند، و این به نفع شما نیست.

 

برای به حداقل رساندن ریسک حسابرسی به چه اسناد و مدارکی نیاز داریم؟

نگهداری مستندات مناسب از هزینه های قابل کسردر اظهارنامه مالیاتی شما بسیار مهم است. احتمالا تا قبل از حسابرسی، اسناد را به مشاور مالیاتی خود تحویل نخواهید داد. در نتیجه لیستی از مدارکی را که  نیاز به نگه داری دارند، را از آنها بخواهید. سپس از مشاور مالیاتی خود بپرسید، “چه اطلاعاتی را در دست دارد که می تواند به فرآیند حسابرسی کمک کند؟”

صورت های حقوق و دستمزد، ترازنامه وصورت های درآمدی و سایر اسناد مالی جزء پایه و اساس یک ممیزی خواهند بود. پس حفظ و نگهداری مناسب از سوابق مالی برای کسب و کار شما بسیار مهم و حیاتی است.

 

نویسنده: تام ویل رایت حسابدار، نویسنده و مالک موسسه حسابداری Wealth Ability

مترجم: امیر حسین مرادی

 

 

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + نه =