چرا باید حساب های مالی شخصی و کاری را از هم جدا کنیم؟

Importance of separating business and personal finances - Business ...

تفکیک امور مالی شخصی و کاری امری بسیار مهم است. اما حدود یک چهارم از کسب و کارهای کوچک و متوسط در انجام آن ناتوان اند. در حدود ۲۳% از آنها دریافته اند که ادغام این دو، چالش های فراوان حسابداری و صرف هزینه و زمان را برایشان به همراه خواهد داشت. در حالیکه سازماندهی یکی از مزایای کلیدی جداسازی حساب های مالی شخصی و کاری است اما در مقایسه با سایر مزایای زیر ناچیز است:

 

مزیت های مالیاتی

یکی از اصلی ترین دلایل جداسازی حساب های شخصی از کاری مزیت های مالیاتی است و موارد فراوانی را می توان در این مورد ذکر کرد. نه تنها نوشتن گزارش های درآمد و هزینه در اظهارنامه مالیاتی در این روش آسان تر است، بلکه جداکردن این منابع می تواند تا حدی از بدهی مالیاتی شما را نیز کاهش دهد. با توجه به این که در حدود ۳۰ درصد از کسب و کارهای کوچک و متوسط معتقدند که اضافه پرداخت مالیاتی دارند، این روش می تواند تا حد زیادی از این موضوع جلوگیری کند.

هنگامی که امور مالی شخصی و کسب و کار خود را از هم مجزا می کنید، می توانید حتی مالیات خود را نیز جداگانه ثبت کنید. این کار تا حد زیادی فشار را از روی شما برداشته و به کسب و کار شما منتقل می کند. در بعضی موارد این موضوع می تواند به کاهش میزان بدهی مالیاتی شما کمک کند. به علاوه بر حسب کسب و کار شما ممکن است که از شما خواسته شود تا اظهارنامه مالیاتی را به طور جداگانه ارائه نمایید.

لازم به ذکر نیست که با رسیدن موعد مالیاتی، شما می توانید کلیه صورت های مالی کسب و کار خود را برای انجام یک فرآیند تمیز، منظم و سازمان یافته در اختیار حسابدار خود قرار دهید، که در غیر این صورت ممکن است با پرداخت هزینه ی اضافی روبرو شوید. این کار میزان خطا و اشتباه شما را کاهش می دهد و به شفافیت مالی شما کمک می کند. شما با این روش می توانید از دردسرهای حسابرسی در امان بمانید.

 

Why Separating Personal And Business Finances Is Important?

از دارایی های شخصی خود محافظت می کنید

بیش از سه چهارم کارآفرینان از بودجه شخصی برای تامین تامین سرمایه کسب و کار خود استفاده می کنند. گرچه ریسک های مالی می توانند پاسخگوی این پرداخت ها باشند، اما شما قطعا دوست نخواهید داشت که این ریسک ها به جای کسب و کار، دارایی های شخصی شما را به مخاطره بیاندازند.

برای درک بهتر بیایید یک سناریو را در نظر بگیریم: فرض کنید که شما حساب های شخصی و تجاری خود را مجزا نکرده اید. یک مشتری از شما به دادگاه شکایت می کند و شما بازنده می شوید. در این صورت نه تنها کسب و کار شما بلکه تمام دارایی هایتان را ممکن است از دست بدهید. اما اگر شما این دو حساب را از هم تفکیک کرده بودید، شکایت مشتری تنها معطوف به کسب و کار شما می شد و لذا خطری متوجه دارایی های شخصی شما نبود.

این مورد همچنین در مورد بازپرداخت وام ها و اعتبارات نیز صدق می کند. اگر کسب و کار شما توانایی پرداخت وام ها و بدهی ها را نداشته باشد، در این صورت دارایی های شخصی شما به خطر می افتند. با جداسازی این دو تعهدات شخصی خود را در امور تجاری محدود می کنید.

 

 افزایش شانس تامین اعتبار برای کسب و کار

یکی از روش های تامین سرمایه برای کسب و کارهای کوچک، استفاده از وام است. ۴۰ درصد از کسب و کاهای فعال در ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ متقاضی وام بودند، اما تنها ۲۸ درصد از وام ها تایید شده است. یک طرح بندی مناسب برای جدا سازی حساب های مالی شخصی و کسب کار می تواند شانس قبولی پرونده شما را برای اخذ وام  تجاری تا حد زیادی افزایش دهد.

حتی اگر اکنون به بودجه نیاز ندارید، ممکن است در آینده به آن نیاز داشته باشید. وام دهندگان سوابق مالی شرکت شما را بررسی می کنند. اگر آنها را به صورت مجزا نگه دارید، این کار به شما مشروعیت می بخشد و ثابت می کند که شما یک وام گیرنده مسئول و واجد شرایط هستید.

 

طرز فکر خود را بهبود می بخشید

یکی از چالش های پیش روی کار آفرینان که کمتر در مورد آن صحبت می شود، تغییر ذهنیت از کارمند به کارفرما است. ممکن است شما نسبت به اینکه بتوانید یک کسب و کار را اداره کنید، به خودتان بی اعتماد باشید. جدا سازی حساب های مالی شخصی و کاری می تواند به کسب و کار شما رسمیت و به تلاش های شما مشروعیت بیشتری ببخشد. در نتیجه می توانید اعتماد به نفس لازم برای راه اندازی یک کسب و کار موفق را به دست بیاورید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =