چگونه در برابر سیاست های رفتاری در محیط کار ایمن بمانیم؟

Office Politics Is a Fact of Life--Here Are 5 Ways to Survive and ...

 به رفتارهای غیرمنطقی یک فرد در برابر همکار خود در جهت تخریب وجهه  و لطمه زدن به شهرت وی در محیط کار، سیاست های رفتاری اطلاق می شود. سیاست های محیط کار عموما اجتناب ناپذیر هستند. در هر سازمان مطمئنا فرد یا افرادی را پیدا می کنید که برای تثبیت جایگاه و موقعیت خود دست به این گونه رفتارها می زنند.

کارمندان به این دلایل درگیر سیاست های رفتاری می شوند:

جلب توجه و حمایت رییس یا کارمندان ارشد.

بودن در کانون توجه بدون سعی و کوشش بسیار.

نجات شغلی.

کسب احترام در محیط کار.

رسیدن به قدرت و اختیاری فراتر از محدوده ی تعریف شده شغلی.

تغییر شغل مداوم به دلیل مواجهه با  این سیاست ها راه حل مشکل نیست. شخص باید یاد بگیرد تا چگونه با سیاست های محیط کار مقابله کند.

حال بیایید چند راه کار ساده برای مقابله موثر با این سیاست های رفتاری در محیط کار را با هم بررسی کنیم:

 

  • بهترین راه برای مقابله با سیاست های کاری، دور ماندن از آنها است. در هیچ یک از مشاجرات در محل کار شرکت نکنید. از اختلافات و درگیری های غیر ضروری خودداری کنید.
  • به جای مداخله در امور دیگران، روی کار خود متمرکز شوید. به یاد داشته باشید که شما به خاطر سخت کوشی خود حقوق می گیرید و نه برای شرکت کردن در سیاست های کثیف در محل کار.
  • همواره به دنبال پیدا کردن ایراد و خطا در اطرافیان نباشید. سعی کنید تا با آگاهی از سطح دانش و توانایی خود در مواقع نیاز به همکاران خود کمک کنید. هرگز به آنها پیشنهاد اشتباه ندهید.
  • صادق باشید. هرگز اعتماد اطرافیان نسبت به خودتان را از بین نبرید. اگر هر یک از همکارانتان به شما اعتماد کرده و رازی را با شما در میان گذاشتند، هرگز از اعتماد آنها سواستفاده نکرده و راز آنها را با مافوق خود در میان نگذارید.

Avoiding The Office Politics

  • به هیچ وجه نسبت به هر مسئله در محیط کار واکنش نشان ندهید. همکار شما ممکن است سعی کند یک بازی هوشمندانه برعلیه شما به راه بیاندازد، اما به یاد داشته باشید که اگر به شغل خود وفادار هستید، هیچ کس نمی تواند به شما آسیب برساند. البته این کار دشواری است اما در درازمدت برای شما سودمند است. یک فرد با سیاست رفتاری ممکن است تا مدتی در کانون توجه قرار بگیرد اما اگر مهارت کاری کافی و صلاحیت شغلی را نداشته باشد، به زودی  از سیستم خارج می شود.
  • زیاد به ارتباطات کلامی تکیه نکنید. سعی کنید بیشتر از طریق ایمیل به برقراری ارتباط بپردازید. همیشه توصیه می شود تا مدیر خود را در حلقه ارتباطات نگه دارید. همیشه مافوق خود را در جریان امور و تصمیمات خود قرار دهید.
  • از دست کاری اطلاعات خود داری کنید. اطلاعات باید به بهترین و درست ترین شکل خود منتقل شوند. از بازی کردن با کلمات به شدت پرهیز کنید.
  • هرگز اسناد محرمانه دیگران را باز نکنید و نامه های وی را در غیاب وی بررسی نکنید. چنین مواردی  جزو رفتارهای غیرحرفه ای تلقی می شوند. رعایت حریم خصوصی دیگران امری ضروری است. هرگز نباید به مکالمات اشخاص دیگر گوش دهید.
  • از جانب داری در محیط کار اجتناب کنید. نباید کورکورانه از هیچ کس حمایت کنید. از ایجاد ارتباطات باز در محل کار حمایت کنید. بگذارید دو طرف به صورت چهره به چهره بنشینند و در یک بستر باز موضوعات را حل و فصل کنند، تا بتوانند اختلافات را حل کنند.
0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 1 =