محاسبات حقوق و دستمزد را با نرم افزار حقوق و دستمزد آسان کنید

 

Payroll Software

پرداخت حقوق و دستمزد یکی از اصلی ترین محرک های انگیزشی برای کارمندان بوده و در کنار آن مشوق ها و پاداش ها نیز همچون گیلاس روی کیک هستند. موعد پرداخت حقوق یکی از مهم ترین روزها برای کارمندان به شمار می رود. چرا که آنها زندگی خود را بر اساس فواصل پرداختی ماهانه شان تنظیم می نمایند و کل ماه چشم به روز موعد پرداخت دارند. این مهم است که اگر شما روز مشخصی را در ماه به عنوان موعد پرداخت حقوق در نظر گرفته اید، به آن پایبند باشید. به این خاطر که کارمندان شما دقیقا بدانند چه زمانی حقوق دریافت می کنند، تا برنامه ریزی مالی بهتری برای زندگی خود داشته باشند.

علاوه بر این هیچ کس از عدم قطعیت استقبال نمی کند. کارمندان شما موارد فراوانی همچون پرداخت قبوض، ویزیت پزشک، تعمیر خودرو، خرید مایحتاج ضروری و یا موارد ساده ای مثل خرید هدیه برای فرزند و … دارند که انجام آنها در گرو پرداخت حقوق در موعد مشخص است. لازم است که کارمندان نسبت به نحوه و زمان پرداخت حقوق شان اطمینان خاطر داشته باشند. اگر پرداخت حقوق آنها به طور سهوی با اشتباه محاسباتی روبرو شود، ممکن است احساس فریب خوردگی کنند و این مسئله می تواند به رضایت شغلی آنها آسیب برساند.

محاسبه مبلغ دقیق پرداختی کارمندان شما برای ایجاد اعتماد به آنها بسیار مهم است. اما اگر این کار به صورت دستی انجام شود، کار بسیار پیچیده و زمان بر است. ممکن است برخی کارمندان با حقوق ساعتی و برخی دیگر با حقوق مبتنی بر کمیسیون کار کنند. مواردی چون: محاسبه ی کمک هزینه های درمانی، حق بیمه و پاداش ها، مرخصی های بدون حقوق، اقساط وام، مالیات و سایر کسوراتی مانند جریمه ی دیر رسیدن یا ترک زود هنگام محل خدمت، برای حساب کردن وجود دارد. انجام این کار به صورت دستی و ثبت ماهانه ی آن واقعا پیچیده است.

نرم افزار حقوق و دستمزد

طبق یک مطالعه جدید ۶۴ درصد از صاحبان کسب و کارها معتقدند که روند پرداخت حقوق آنها به پیشرفت نیاز دارد. کارآمدترین روش برای سرعت بخشیدن به فرآیند پرداخت حقوق برای انجام بهتر کارها در زمان مناسب، خرید یک نرم افزار حقوق و دستمزد است. خرید یک نرم افزار حقوق و دستمزد یک انتخاب هوشمندانه است که با کمک آن به جای نگه داشتن پرونده های عظیم و صرف ساعت های ارزشمند کاری به محاسبه، می توانید کلیه کارهای مربوط به حقوق و دستمزد را در زمان کمتری انجام دهید.

نرم افزار حقوق و دستمزد باعث صرفه جویی در وقت و نیروی انسانی می شود. زیرا کاربرپسند بوده و حقوق کارمندان را با کسر مالیات محاسبه می کند. این نرم افزار به شما در ذخیره داده های عظیم کمک می کند و کلیه عملکردهای مربوط به روند حقوق و دستمزد را ردیابی می کند. این نرم افزار می تواند به شما در تولید انواع مختلف گزارش مانند گزارش ماهانه، گزارش پرداخت اضافه کار و گزارش مالیات کمک کند. از آنجا که هر کشوری قوانین محاسبات مالیاتی مربوط خود را دارد؛ نرم افزار حقوق و دستمزد برای محاسبه حقوق باید با آیین نامه آن کشور مطابقت داشته باشد.

 

How HR Functions Can Benefit from Automation - Free Payroll Software and HR Software in India | Kredily

ویژگی های یک نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب

همه نرم افزارهای حقوق و دستمزد دارای ویژگی های یکسان نیستند، برخی از آنها عملکرد بهتری از سایرین دارند. با در نظر گرفتن ویژگی های زیر می توانید مورد مناسب خود را انتخاب کنید:

 

امکان محاسبات چندگانه

از آنجا که کارمندان بر اساس ویژگی های شغلی شان می توانند تمام وقت، نیمه وقت، درصدی، ساعتی و… باشند، محاسبه ی میزان حقوق آنها نیز بر همین اساس متفاوت خواهد بود. چنین محاسبات متنوعی  اگر به صورت دستی انجام شود، می تواند یک فرد عادی را دیوانه کند. یک نرم افزار کارآمد امکان محاسبه ی دقیق حقوق کارمندان بر اساس نحوه ی و ساعات فعالیت آنها را به شما می دهد.

محاسبه ی مالیات

همه مشاغل و کارمندان باید مالیات بپردازند. داشتن نرم افزار مناسب می تواند ضمن تهیه لیست حقوق و دستمزد برای کارمندان، اطلاعات مالیات بر حقوق و دستمزد را نیز محاسبه کند. این امر باعث صرفه جویی در وقت و هزینه کارفرما می شود.

 

تولید گزارش

یک نرم افزار خوب نه تنها مبلغ پرداختی به کارمندان و مالیات های مربوطه را  محاسبه می کند، بلکه در تهیه و ذخیره ی گزارش های پرداخت نیز به شما کمک می کند. بسته به نرم افزار، شما قادر خواهید بود چندین گزارش مختلف مانند گزارش ماهانه، گزارش پرداخت اضافه کار و گزارش مالیات تولید و ذخیره کنید.

 

گزینه های پرداخت چندگانه

گاهی اوقات کارفرمایان پرداخت را مستقیما به حساب کارمندان واریز می کنند، در حالی که سایر کارفرمایان ترجیح می دهند چک های نقدی یا بانکی را به آنها تحویل دهند. بسته به ترجیحات شما، نرم افزار حقوق و دستمزد شما باید شامل گزینه های مختلف پرداخت باشد.

سیستم محاسبات نرم افزار حقوق دستمزد کاملا قابل تنظیم و فرمول دهی است، بطوری که شما می توانید انواع استخدام و محاسبات بیمه و مالیات را در این سیستم تعریف کنید.

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سیزده =