نرم افزار حقوق و دستمزد خوب و مناسب چه کارهایی انجام میدهد؟

اگر شما حسابدار یک شرکت با پرسنل زیاد هستید که نحوه محاسبات حقوق متنوعی دارند، حتما روزهای پایانی هر ماه دردسرهای حساب و کتاب پیچیده حقوق و دستمزد را تجربه کرده اید.

محاسبه حقوق، اضافه کاری، پاداشها، بیمه و مالیات حقوق و … آن هم برای تعداد زیادی پرسنل با روش دستی تقریبا کاری طاقت فرساست. حتی استفاده از نرم افزار اکسل برای محاسبات حقوق و دستمزد هم کار را چندان آسان نمیکند. چرا که علاوه بر انجام کلیه محاسبات، در نهایت مجبورید فایلهای مورد نیاز اداره مالیات و بیمه تامین اجتماعی و بانک را هم تهیه کنید. در اینصورت به غیر از ثبت اطلاعات و پردازش آنها در نرم افزار اکسل، کار دوباره ای برای ورود اطلاعات در نرم افزارهای ویژه سازمانهای بیرونی هم خواهید داشت. هم خسته کننده و وقت گیر است هم احتمال خطا و اشتباه در این دوباره کاری ها بالا میرود.

پس راه حل مناسب چیست؟

راه حل مناسب و منطقی، استفاده از یک نرم افزار حقوق و دستمزد و پرسنلی مناسب است. اما باید ببینیم ویژگی های یک نرم افزار حقوق و دستمزد خوب و مناسب چیست.

نرم افزار حقوق و دستمزد خوب و مناسب

 

نرم افزار حقوق و دستمزد خوب
ویژگیهای نرم افزار حقوق و دستمزد خوب و مناسب

  • در بسیاری از شرکت ها، علاوه بر محاسبات قانونی حقوق و دستمزد، محاسباتی خاص بر اساس قوانین داخلی شرکت هم وجود دارد. یک نرم افزار  حقوق و دستمزد خوب باید بتواند انواع عوامل حقوق و فرمولهای محاسباتی متنوع را بپذیرد.
  • طبق قوانین جاری، هر ساله جدول مالیاتی مشخص میشود که در آن معافیت ها و نحوه محاسبه مالیات حقوق مشخص میشود. نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب باید ساختار مناسبی برای درج این جدول و تغییرات سالانه آن داشته باشد. به نحوی که کاربر بتواند به راحتی تغییرات را اعمال کند.
  • توانایی تولید گزارش‌های قانونی با فرمت استاندارد یکی از قابلیته ای مهم یک نرم افزار حقوق و دستمزد است.یک نرم افزار حقوق و دستمزد خوب و کامل، باید بتواند گزارش و فایل های سازمان های بیمه و دارایی را تولید کند. در این صورت نیازی نیست کاربر بار دیگر در نرم افزارهای خاص این سازمان ها اطلاعات را ثبت کند.
  •   حتما مقاله مراکز هزینه یعنی چه و نحوه استفاده آن در حقوق و دستمزد چیست؟ مطالعه کنید.
  • داشتن خروجی های شکیل و دقیق برای کارکنان میتواند نکته مثبت یک نرم افزار حقوق و دستمزد باشد. فیش های حقوقی با فرمت زیبا و دارای اطلاعات دقیق که توسط سیستم تولید و چاپ شود یا به آدرس ایمیل کارکنان ارسال شود میتواند نحوه محاسبه حقوق را برای کارکنان شفاف کند و حس اعتماد و رضایتمندی آنها را افرایش دهد.
  • یکی از ویزگیهای مهمی که لازم است در نرم افزار حقوق و دستمزد وجود داشته باشد، تهیه سند حسابداری و ارسال آن به نرم افزار حسابداری است. ارسال سند به نرم افزار حسابداری پس از انجام محاسبات حقوق و دستمزد، تا حد بسیار زیادی در زمان واحد مالی شرکت صرفه جویی میکند و میزان دقت اطلاعات را بالا میبرد.

به طور کلی میتوان گفت، هنگام خرید نرم افزار حقوق و دستمزد، بر اساس نیازهای سازمانتان و پارامترهای موثر مانند تعداد پرسنل، انواع استخدام و تنوع روشهای محاسبه دستمزد، تمام موارد ذکر شده در بالا را بررسی نمایید.

پس از آن از راحتی کار با نرم افزار حقوق و دستمزد و همچنین پشتیبانی خوب و در دسترس آن اطمینان حاصل کنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =