,

۵ راهکار برای حفظ حسابدار رسمی و نیروی با استعداد حسابداری

 

حسابدار رسمی

یک برنامه منعطف کاری می تواند از فرسودگی نیروی کارشما جلوگیری کرده و به حفظ آنها کمک کند.

حفظ افراد یک چالش محسوب می شود.علی الخصوص در حرفه ی حسابداری که در آن تقاضای کار برای یک حسابدار رسمی خبره بالاست. بسیاری ازشرکتها به منظور تحقق این امر به کارمندان خود آزادی عمل می دهند تا برنامه ی روزانه کاری خود را مدیریت کرده و از  برنامه ی کاری مرسوم که سالیان دراز برای حسابداران تعریف شده بود فاصله بگیرند. برای درک  بهتراین موضوع به ذکر یک مثال عینی می پردازیم.

مورد شرکت Kane در بوفالوی نیویورک

خانم “لاراکین- پانیون” مدیر شرکتی کوچک در منطقه بوفالو خارج ازشهر نیویورک پس از اینکه مشاهده کرد کارکنان شرکت در فصل سنگین مالیاتی تا چه حد دچار تحلیل و فرسایش می شوند تصمیم گرفت تایک برنامه منعطف را جایگزین برنامه کاری فعلی شرکت کند. او کارش را با مدیریت در دفتر شرکت با ۱۰ نفرکارمند آغاز کرد. سپس با استقرار سیستم های جدید گردش کاری موفق به کاهش ساعات اضافه کاری پرسنل شرکت شد.  کارمندان موظف بودند ۵۵ ساعت کاری در هفته داشته باشند ودر طول فصل مالیاتی روزهای شنبه را به اجبار در شرکت باشند .ولی در باقی روزها با اختیار خود، کارشان را در محل کار یا خارج از دفتر به اتمام برسانند. این تغییرات در برنامه کاری کمک کرد تا انرژی افراد در طول فصل مالیاتی حفظ شده ودر روند پیشروی کار پایداری بیشتری حاصل شود.

آمارها نشان می‌دهد که اعمال این برنامه ی کاری انعطاف پذیر به طور ویژه درحرفه حسابداری، کاهش عمده ریزش نیروی کار را به همراه داشته است. براساس گزارش های دوسالانه ی شرکت های فعال در بخش خصوصی، شرکت های کوچک تر درحفظ نیروی کار به رشد حداکثری رسیدند. برهمین اساس بیش از ۱۵۰۰ شرکت کوچک در سال ۲۰۱۸ که کمتر از یک و نیم میلیون دلار درآمد سالانه داشته اند؛ با ریزش  تقریبی صفر درصدی نیروی کار مواجه شدند. این رقم در خصوص شرکت های بزرگتر کمی بالاتر می رود و شرکت‌هایی با درآمد سالیانه  ۵ تا ۱۰ میلیون دلاری آمار ریزش ۶ تا ۹ درصدی را ثبت کرده اند.

حال این سوال مطرح می شود که آیا همیشه داشتن یک برنامه کاری منعطف به حفظ و نگه داری نیروی کار منتج خواهد شد؟ برای تحقق این امر به ذکر نکاتی می پردازیم که مدیران با تجربه در این حرفه به کار بسته اند.

 

به نیروی کار خود اعتماد کنید.

“ترین گریتر” حسابدار رسمی و یکی از شرکا و سرمایه گذاران اصلی یک شرکت ۵۰ نفره در سن آنتونیو ی امریکا است.او معتقد است که بزرگترین سرمایه آنها کارمندان هستند. برهمین اساس تمرکز شرکت همواره برروی سیاستهایی است که سه اصل مهم را در خود جای دهند: راضی نگه داشتن نیروی کار، رعایت انصاف وعدالت در برقراری سیاست های تعدیل نیرو، آموزش کارمندان با برنامه های مهارت گستر و درآخرداشتن یک برنامه ی کاری منعطف.

برنامه walkabout و تاثیر آن بر بهره روی کارکنان

یکی از مزایای این شرکت که بسیار نزد کارمندان محبوب است برنامه ای موسوم به walkabout است.طبق این برنامه کارکنان شرکت اعم از کادر اداری و مدیریتی حداقل دو هفته متوالی را در طول ۵ سال کار و یکماه را پس از گذشت ۱۰ سال خدمت به مرخصی اجباری می روند.در هدف گذاری این برنامه دو موضوع حائز اهمیت است: اینکه کارمندان قادرباشند با نیرو و انرژی بالاتری به کار بازگردند و ثانیا شرکت بتواند با تقسیم وظایف بین سایر کارکنان نیازهای مشتریان را مانند قبل برطرف نماید.این مسئله به مشتری می فهماند که با یک تیم کاری روبروست و فقدان وجود یک فرد خللی در روند کاری شرکت ایجاد نمی کند.

گریتر هنوز هم درکنفرانسهای حسابداری با برخی مقاومت ها روبرو است. اما به گفته ی او کارآمدی این سیستم به اثبات رسیده است؛ چرا که شرکت او با ریزش کمتر نیروی کار مواجه بوده و با برطرف کردن صحیح و بموقع نیازهای مشتریان توانسته مدیرانی را که بدلیل ساعات کاری طولانی و طاقت فرسا آماده ی ترک کار بودند را نیز استخدام کند.

داشتن یک زندگی سالم برای همه ی افراد مهم است.چه کسی دوست دارد تا ۷۰ ساعت در هفته کارکند؟ نسل جدید این را نمی پسندد و گریتر میگوید به عنوان یک حسابدار رسمی مشکلی با این قضیه ندارد و با وجودی که عاشق کارش است اما به همان اندازه دوست دارد که شام را با خانواده اش صرف کند و یا در دوره های طولانی آموزشی شرکت کند و به مسافرت های خارجی برود.

حسابدار رسمی

به کار کنان خود اختیار تصمیم گیری بدهید.

یکی از رویکردهای کاری خانم پانیون در شرکت کین این بود که به کارکنان اجازه دهد تا ساعات اضافه کاری خود را مدیریت کنند.کارمندان برای ۸۰ ساعت کار در طول دوهفته حقوق دریافت می کنند.آنها حق انتخاب دارند تا به جای دریافت هزینه اضافه کاری خود بیشتر به مرخصی بروند.

 

یک مورد تجاری ایجاد کنید.

گریترمی گوید” من همواره حفظ کارمندان را به منزله یک مورد تجاری در نظر می گیرم. آموزش افراد جدید هزینه زاست و از دست دادن مدیران کارآمد ممکن است خساراتی را درپی داشته باشد.او همچنین از زاویه دید مشتریان به موضوع نگاه می کند.مشتریان از اینکه هر ساله باید با حسابداران جدیدی روبرو شوند خسته اند.چرا که آنها مجبورند همواره افراد جدید را با نیازهای خود آشنا و هماهنگ کنند.اما این گونه نیست که ما اصلا با ریزش نیرو مواجه نشویم.هرساله شرکت افرادی را که عموما تازه فارغ اتحصیل شده اند و با حسابداری عمومی آشنایی کمی دارند را استخدام می کند.ممکن است به نظر برسد که این کار اشتباه است و این افراد گزینه مناسبی نیستند. ما به افرادی که نمی توانند کار را به درستی انجام دهند مشاوره می دهیم و سعی می کنیم تا در مورد توانایی ها و مهارت های افراد شفاف و صادقانه رفتار کنیم.”

 

تغییرات همیشگی اند.

کین پانیون میگوید که او هرساله با حسابداران جلسه برگزار می کند و از برنامه کاری کارکنان و نیازهایشان با خبر می شود.ممکن است برنامه کاری که یک سال کارایی داشته سال بعد جواب ندهد و نیاز به تغییر داشته باشد.شرکت، حسابدار رسمی و نیروهای با تجربه حسابداری  فراوانی دارد که در طول فصل شلوغ مالیاتی  کار می کنند.آنها میتوانند به تعطیلات تابستانی طولانی مدت بروند ،به سایر پرونده ها رسیدگی کنند و یا تنها به استراحت بپردازند.این برنامه هم به نفع حسابداران با تجربه شرکت خواهد بود و هم به شرکت و مدیران اجازه می دهد تا با ذهنیت و نگرش کارکنان بیشتر آشنا شوند.

 

2 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =