سه تکنیک نوین در مدیریت مالی که به ارتقای کسب و کار شما کمک می کند.

 

 

 اینکه شما یک فرد عادی باشید یا یک کسب و کار، بهر حال ناچارید که دیر یا زود راهکاری برای مدیریت مالی خود پیدا کنید. هزینه های جاری در حال افزایش است و هیچ نشانه ای از توقف در این روند افزایشی وجود ندارد.

داشتن سیستم مدیریت مالی کارآمد

تمام اشخاص باید یک سیستم مدیریت مالی برای تضمین ثبات خود در سالهای آینده ایجاد کنند.

این سیستم باید انعطاف پذیری کافی برای رشد و مدیریت هزینه های کسب و کارهای مورد نظر را داشته و همچنین،سختگیری کافی برای مواجهه با شرایط فاجعه بار مالی آتی را دارا باشد.در یک کسب و کار، تمام هزینه ها باید در اولویت بندی قرار گیرد تا وجوه نقد در مناسب ترین موارد مصرف شود.

برنامه ریزی برای کاهش هزینه ها

وقتی که برای کاهش هزینه ها برنامه ریزی می کنید باید تمام عواقب و پیامدهای آتی آن را در نظر بگیرید. هر اقدامی که در جهت کاهش هزینه ها انجام می پذیرد به یک نتیجه نهایی منجر و در نهایت به یک روند اجرایی معمول بدل می شود.

باید بیندیشید که تا چه اندازه مجاز به کاستن هزینه هستید.این کار باید بصورتی انجام گیرد تا اطمینان حاصل کنید که تعدیل نیروی کار آخرین گزینه پیش روی شماست.همیشه این شانس وجود دارد تا بدون تغییر در نیروی انسانی برخی هزینه ها را کاهش داد. امروزه مدیریت هزینه در امور مالی یک چالش جهانی است که کلید پیشرفت و موفقیت یک کسب و کار محسوب میشود.

مدیریت نقدینگی

جمع‌آوری، مدیریت و سرمایه‌گذاری کوتاه مدت وجوه نقدی، یکی از کلیدی ترین مولفه ها برای اطمینان یافتن از ثبات مالی و توان پرداخت بدهی ها ی شرکت است. به طور کلی، مدیران شرکت ها نقش موثری در مدیریت نقدینگی دارند. مدیریت نقدینگی موفق از عدم توانایی در پرداخت بدهی ها جلوگیری کند و همچنین به کاهش دوره وصول مطالبات مالی نیز کمک می کند.

مدیریت صحیح نقدینگی، برای مدیران کسب و کارهای کوچک الزامی است؛ زیرا آنها دسترسی کمتری به اعتبارات کم هزینه دارند، در مقابل مقدار قابل توجهی هزینه دارند که باید در دوره‌ی وصول مطالبات آن را مدیریت کنند. مدیریت هوشمندانه نقدینگی شرکت را قادر می سازد تا توان مقابله با هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی را داشته باشد و در عین حال بتواند هزینه‌های مستمر مانند حقوق را کنترل کند.

حال که با نکاتی در زمینه مدیریت درست مالی یک کسب و کار آشنا شدیم، باید ببینیم برای پیاده سازی این نکات به چه ابزاری نیاز داریم.

 

ابزار مناسب برای پیاده سازی یک برنامه دقیق و موثر مدیریت مالی

مدیریت مالی یک شرکت، نیاز به ثبت دقیق اطلاعات و اتفاقات مالی و پس از آن گزارش گیری و آنالیز اطلاعات دارد.

باید بتوانید هر لحظه تمام ورود و خروج پول از شرکت را رصد کنید و بدانید چه پولی برای چه موضوعی خرج شده است.

یک نرم افزار حسابداری که منطبق با نیازهای کسب و کار شما باشد به خوبی می تواند در اجرای برنامه های مدیریتی شما کمکتان کند و سرعت و دقت را تا حد زیادی بالا ببرد.

نرم افزار حسابداری مناسب، باید گزارش های متنوعی در اختیارتان بگذارد. گزارش های کلی که با یک نگاه کل وضعیت مالی را نشان دهد و گزارش هایی دارای جزییات که شما را در تصمیم گیری ها کاملا راهنمایی کند.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 12 =