,

استفاده از نرم افزار داشبورد مدیریتی برای شرکت ها چقدر مهم است؟

داشبورد مدیریتی

آیا می دانید هوش تجاری چیست؟ توجه به این نکته بسیار ضروری است که همه سازمان ها با هر نوع تشکیلاتی که دارند از هوش تجاری استفاده می کنند. همان طور که می دانید امروزه داده های زیادی در دسترس شرکت ها قرار دارند که باید به نحو احسن در راستای اهداف شرکت مورد استفاده قرار گیرند. ابزاری که دانش لازم برای دستیابی به این اهداف را از داده ها استخراج می کند هوش تجاری است. در این میان،نرم افزار داشبورد مدیریتی جایگاه ویژه ای بین ابزارهای هوش تجاری دارد.

چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟

یک داشبورد مدیریتی خوب پرده از فیدبک ها و روندهای اصلاح نشده در شرکت  برمی دارد تا مدیران در فرصت مقتضی آنها را اصلاح کنند. این امر موجب تسریع روندها و کارآیی بیشتر در حوزه تصمیم گیری و اجرا می شود. نکته حائز اهمیت اینست که تحلیل داده ها و ایجاد راندمان بالا در شرکت به هیچ وجه ساده نیست. راهبردها و تحلیل های دقیق توسط یک داشبورد مدیریتی خوب می تواند قبل از آنکه کار از کار بگذرد به کمک مدیران آمده و از خسارت های پیش بینی نشده جلوگیری کند.داشبود مدیریتی می تواند علاوه برتحلیل داده ها، تصویری مجسم و عینی از نوع فعالیت ها و ارتباط آن ها با چشم اندازهای آینده شرکت ارائه کند تا در هر لحظه عدم مغایرت با اهداف کلی برای مدیران بیش از پیش نمایان باشد.

ویژگی های داشبورد مدیریتی

۱- ارایه گزارشات دقیق

مدیران همواره برای اطلاع دقیق از وضعیت تحولات، روندهای شرکت و محیط بیرونی، نیاز به دانش روز دارند. بخشی از این دانش از طریق گزارشات دقیق واصل می شود. یکی از مزیت های مهم داشبورد مدیریتی، ارائه گزارشات کامل با ذکر تمام جزئیات و دسته بندی آنهاست.

داشبورد مدیریتی

۲- تمرکز بر روی محتویات

تمرکز بر روی فرم گزارش یکی از معایب هوش تجاری  از زمان های گذشته بود. اما امروزه داشبوردهای مدیریتی به کمک مدیران و متخصصان آمده اند تا این زمان را کمتر کنند تا آنها وقت بیشتری برای تمرکز بر روی محتوای ارائه شده در گزارشات داشته باشند. در واقع مدیران می توانند به راحتی با چند کلیک ساده به دانش مورد نیاز خود دست یابند. این یک مزیت مهم برای کارمندان نیز به حساب می آید زیرا از دست کارهای تکراری خلاص می شوند.

۳- ایجاد شور وشوق

همه ما می دانیم کارهای خسته کننده و تکراری، علاوه بر صرف وقت زیاد، شور و شوق کارمندان را برای انجام کارها می گیرد و بسیار دست وپا گیر است. امروزه داشبوردهای تعاملی- ابتکاری، راهکاری موثر برای حذف این موارد است. با استفاده ازنرم افزار داشبورد مدیریتی، کارمندان نیازی به کار با داده ها در صفحات گسترده ندارند و به راحتی می توانند اطلاعات را از آنها استخراج کنند.

۴- درک استراتژی

آنچه در شرکت ها مغفول می ماند پیچیدگی و مبهم بودن استراتژی کلی شرکت است که این نقص بواسطه شفافیت و سادگی در بیان استراتژی رفع می شود. آنچه می تواند پیچیده ترین استراتژی ها را برای همه اعضای شرکت قابل درک کند، وجود یک نرم افزار داشبورد مدیریتی خوب و کارآمد است که می تواند فهم مشترکی از استراتژی در میان کارمندان و مدیران ایجاد کند.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 20 =