سه علامت که نشان می دهد آیا کسب و کار شما به یک راهکار هوش تجاری (BI) نیاز دارد

هوش تجاری

اگر مطمئن نیستید که داده های شما ارزش سرمایه گذاری روی یک راهکار هوش تجاری را دارد یا نه مطلب زیر را بخوانید:

بیایید با هم بررسی می کنیم که هوش تجاری (BI) چه کمکی به کسب و کار شما می کند و چه زمانی باید آن را در شرکتتان پیاده سازی کنید.

بهتر است اول ببینیم هوش تجاری یعنی چه؟  با یک جستجوی سریع، تعاریف مختلفی درباره BI پیدا خواهید کرد. اما باید بگویم هوش تجاری هیچ رمز و راز پیچیده ای ندارد. خیلی ساده است. هوش تجاری یعنی تبدیل داده های خام و بدون ساختار شما به اطلاعات معنی دار. با یک نرم افزار BI  می توان به این هدف رسید.

اکثر سازمان ها امروز فهمیده اند که روی معدن طلای داده ها مثل تراکنش های مشتری، نحوه رفتار افراد آنلاین، اطلاعات مالی و منابع انسانی نشسته اند.

اطلاعات تقریبا نامحدودی وجود دارد که به رهبران برای داشتن تصویری بهتر از آنچه در کسب و کارشان رخ می دهد کمک می کند. شما می توانید با استفاده از این اطلاعات تصمیم های دقیق تر و مبتنی بر واقعیات بگیرید.

تصور کنید یک گوی کریستال جادویی داشته باشید که می تواند به شما در پیش بینی عملکرد مالی یا فروش کمک کند، می تواند تحلیل صنعت خودتان را به شما نشان دهد و بگوید رقبا در چه حالی هستند!

خب هوش تجاری دقیقا همان گوی جادویی نیست اما با ابزارهای BI می توانید آنچه در آینده رخ خواهد داد را پیش بینی کنید.  استراتژی کسب و کارتان را  بر اساس آنچه واقعا در حال اتفاق افتادن است برنامه ریزی کنید.

حالا با چند نشانه که به شما می گوید باید یک ابزار هوش تجاری را هرچه زودتر در سازمانتان پیاده سازی کنید آشنا شوید.

هوش تجاری

اگر شما مقدار زیادی داده خام دارید اما اطلاعات واقعی ندارید

جمع کردن داده کار راحتی است، اما اگر ارزشی برای شماایجاد نکند به چه دردی می خورد؟ کلید درک این نکته در شناختن تفاوت داده و اطلاعات است. شاید هر روزه کلمه  داده و اطلاعات را به جای هم به کار ببریم. اما وقتی درباره آنالیز کسب و کار حرف می زنیم ، این ها دو مفهوم متفاوت هستند. اطلاعات(Information)، داده هایی (Data) است که به مفاهیم معنی دار و مفیدی تبدیل شده است و آماده است تا رهبران و مدیران برداشت های خود را از آن داشته باشند.

اگر شما کمبود اطلاعات (Information)  دارید، پس باید برای جمع آوری و تحلیل داده ها کمک بگیرید تا به یک دید کاربردی از اوضاع کسب و کارتان برسید. اینجاست که ابزارهای هوش تجاری وارد صحنه می شوند.

بین شما و گزارش های هوش تجاری، شرکت دیگری قرار گرفته است

شما در شرکت خود انواع مختلفی از دیتاها مثل داده های مالی، منابع انسانی، CRM، تولید و …را ذخیره می کنید.در نرم افزارها بخشی برای گزارش گیری در نظر گرفته شده، اما آیا این گزارش های از پیش طراحی شده و ثابت همه نیازهای شما برای تصمیم گیری را پاسخ می دهد؟ حتی ممکن است داده ها در منابع مختلفی ذخیره  شوند و امکان تهیه گزارش های یکپارچه را نداشته باشید.

برای داشتن گزارش های هوشمند و داشبوردها به شرکت های تولید کننده این نرم افزارها وابسته می شوید. دایما باید از آنها بخواهید گزارش های جدید با فرمت مورد نظر شما را آماده کنند. زمان زیادی را هر بار از دست می دهید.

این یک نشانه روشن و شفاف است که می گوید زمان آن رسیده اطلاعات در دسترس افرادی باشد که کسب و کار را تحلیل می کنند. هر ابزار جامع BI با یک رابط کاربری تمیز و بصری اجازه می دهد کاربران کسب و کار، گزارش های خود را به سادگی بسازند. حتی پیچیده ترین ها و داشبوردها را . 

شما هنوز به صفحات گسترده وابسته هستید در حالی که داده های  شما خیلی بزرگ شده است

یکی از مشکلات شرکت ها تکیه بیش از حد به امکانات نرم افزار اکسل است. در حالی که با گسترده شدن کسب و کار و بالا رفتن مقدار داده ها ، مدیریت اطلاعات و تهیه گزارش ها با اکسل بسیار کند خواهد شد.

در یک کسب و کار در حال رشد، زمان زیادی طول نمی کشد که رشد داده ها به سرعت از ظرفیت اکسل بالاتر رود. دیگر نمی توان با آن در هر لحظه گزارش های جدید  گرفت و به اشتراک گذاشت.

 ابزار BI می تواند با سرعت و دقت اطلاعات را از منابع اطلاعاتی مختلف استخراج کند و تجزیه و تحلیل آنها را به سرعت انجام دهد.

وظایف اساسی مانند ایجاد طرح های سازمانی، توزیع و جمع آوری اطلاعات از مدیران مختلف، تنظیم صفحات گسترده و اشکال زدایی ماکروها و فرمول های شکسته، ناگهان تبدیل به یک نسیم می شود.

هر سازمان مدرن و مبتنی بر داده ها به یک  ابزار BI نیاز دارد تا تصمیم گیری های کسب و کار را از حالت  شهودی به هوشمندانه و بر اساس  اطلاعات واقعی تبدیل کند.

هنگامی که تصمیم به سرمایه گذاری در یک ابزار BI دارید، مطمئن شوید که سازمان شما ابتدا استراتژی BI خود را آماده می کند و بعد یک ابزار را انتخاب می کند که امروز و آینده به نیاز سازمان شما پاسخ می دهد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هفده =