مزایای داشتن یک حسابدار حرفه ای و نحوه انتخاب یک حسابدار چیست ؟

هنگامی که شرکت خود را به راه می‌اندازید مهم‌ ترین مسئله برایتان خرج نکردن پول اضافه است. به لطف محدودیت‌ های مالی، بسیاری از مدیران کسب و کارهای کوچک و صاحبان استارت ‌آپ اغلب حسابداران را به شکل کارمند گران و لوکس می‌بینند و معتقدند که خودشان دانش پر کردن مدارک و کاغذ بازی‌ های لازم را می‌دانند.

اما استخدام نکردن یک حسابدار می‌تواند اغلب یک اشتباه گران باشد.

انتخاب یک حسابدار

یک حسابدار خوب خدماتی بسیار بیشتر از پر کردن فرم‌ ها ارائه می‌کند ؛ آنها می‌توانند مشاوره تخصصی  به شما بدهند ، به رشد کسب و کارتان کمک کنند ، از گرفتار شدن در اداره مالیاتی جلوگیری کرده و باعث صرفه ‌جویی در مالیات شوند.

  حتما مقاله حساب سرمایه چیست و افزایش و کاهش آن در اسناد حسابداری چگونه ثبت می شود؟ مطالعه کنید.

04

مزایای استخدام کردن و انتخاب یک حسابدار برای کسب و کار کوچک:

یک حسابدار می‌تواند مزایای متنوعی را برای هر استارت ‌آپی داشته باشد. مزایای واضحی چون انجام کاغذ بازی ‌های بسیار و گذشتن از تشریفات اداری که هر کسب و کار جدیدی با آنها رو به ‌رو است ، اما فقط همین نیست .  یک حسابدار خوب باید کارهای بیشتری از موازنه کردن حساب‌ ها انجام بدهد.

در اینجا به چند مزیت اشاره می‌کنیم که شما و کسب و کارتان می‌توانید درو کنید:

۱. صرفه‌جویی در زمان

شما حسابدار نیستید . به عنوان صاحب یک کسب و کار، زمان شما پول شما است. استخدام کردن یک حسابدار برای شما زمان می‌خرد تا بر روی کسب و کارتان تمرکز کنید. یک حساب سرانگشتی مفید این است که نرخ ساعت کار خود را با هزینه یک حسابدار مقایسه کنید.  اگر بهای شما ۱۰۰ دلار در ساعت است ، و دستمزد نرخ ثابت حسابدارتان ۱۰۰ دلار در ماه است، این ۱۰۰ دلار بخوبی خرج می‌شود چون بعید است بتوانید کار مشکل حسابداری ماهیانه‌ تان را در یک ساعت کامل کنید.

هنگامی که کارمند هستید، به خاطر داشتن پایان مهلت مالیاتی – که فقط یک مورد و پایان تیرماه است – آسان است. اگر صاحب یک کسب و کار باشید ، باید هر سه ماه فایل مالیاتی را پر کنید.

ضرب الاجل‌های بسیاری هست که باید در نظر بگیرید، مهم‌ترین آنها ضرب الاجل‌های مشتری است. اگر همه این تاریخ‌ها را ثبت و پیگیری نکنید، اداره مالیاتی برای شما جریمه در نظر می‌گیرد.

آیا می‌توانید از عهده همه این زمان‌ها و جریمه و تاوان نرسیدن به ضرب الاجلی بربیایید؟ اگر پاسخ منفی است، یک حسابدار هزینه درستی برای کسب و کارتان محسوب می‌شود.

۲. به منبع باارزشی از اطلاعات دست پیدا می‌کنید

ممکن است شما از همه قوانین به خصوص قانون معافیت های متعدد مالیاتی باخبر نباشید. یک حسابدار حرفه ای به خوبی می تواند با اطلاع از چنین قوانینی هزینه های شما را کاهش دهد و در مالیات شما صرفه جویی خوبی داشته باشد.

۳. مشاور مورد اعتمادی پیدا می‌کنید

پیگیری کردن هزینه‌های شخصی به اندازه کافی مشکل هست. کسب و کاری را به آن اضافه کنید تا شرایط به مراتب سخت‌تر شود.

حسابدار می‌تواند به شما کمک کند بر روی هزینه ‌های ‌تان نظارت داشته و به شما کمک می‌کند هزینه‌های شخصی و تجاری را از هم جدا کنید . اداره مالیات نگاه مهربانی به صاحبان کسب و کار ندارد که این دو را با هم ترکیب می‌کنند. چنین کاری ممکن است حسابرسی را به دنبال داشته باشد و بار اثبات این موضوع به گردن خودتان است که نشان بدهید هزینه‌ های مشکوک واقعا به کسب و کارتان مرتبط است.

۴. نیروی کمکی برای رشد کسب و کارتان پیدا می‌کنید

رشد کسب و کار در اولیت تمامی صاحبان کسب و کار است. کسب و کار شما، کودک شما است و می‌تواند بر روی واقع‌بینی‌تان تاثیر بگذارد . حسابدارتان نگاه بی‌طرفانه‌ای به کسب و کارتان خواهد داشت و می‌تواند مشاوره‌ای عینی در مورد بهترین روش رشد آن به شما بدهد.

اگر به این نقطه رسیده‌اید که استخدام حسابدار به نظرتان منطقی است، حسابدارتان می‌تواند در این فرایند نیز به شما کمک کند.

 

2 پاسخ ها
  1. محمد
    محمد می گوید:

    سلام خسته نباشید. لطفا مبلغ ها رو کمتر کنید و یک مختصر از ویدئو ها رو جهت دانلود رایگان قرار بدهید ک اگر کسی دوس داشت و خوشش اومد و بدردش میخوره استفاده کنه .

    پاسخ
    • آرش سرداری
      آرش سرداری می گوید:

      سلام
      مقالات سایت بامداد کاملا رایگان است.بعضی از دروس مدرسه حسابداری فروشی میباشد که برای تهیه مباحث مبالغ کمی در نظر گرفته شده و معمولا نمونه آموزشهای رایگان یا توضیحات سرفصل دروس قرار داده شده.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 6 =