اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و نحوه ارسال آن

مالیات بر ارزش افزوده در واقع مالیات مصرف کننده کالا می باشد، که فروشنده یا تولید کننده کالا این مبلغ را به نیابت سازمان امور مالیاتی از مصرف کننده دریافت می کند و به حساب سازمان امور مالیاتی واریز می نماید. نحوه محاسبه و مالیات بر ارزش افزوده بصورت درصدی ثابت می باشد که در ابتدای هر سال توسط سازمان امور مالیاتی اعلام می شود. این مبلغ به دو بخش مالیات و عوارض تقسیم می شود، که در زمان پرداخت توسط فروشنده باید به تفکیک به دو حساب مختلف واریز گردد.

نحوه اعلام و واریز مالیات بر ارزش افزوده توسط در دوره های زمانی مشخص با پرکردن اظهارنامه مربوطه انجام می شود.

زمان ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بصورت آنلاین و در آدرس اینترنتی www.evat.ir صورت می گیرد. که مودیان باید در پایان هر فصل این اظهار نامه را تکمیل کرده و از طریق همان سایت قبوض مربوط به پرداخت مالیات را دریافت نمایند. پس از پایان هر فصل مودیان ۱۵ روز زمان دارند که اطلاعات اظهارنامه را تکمیل نمیاند یعنی فصل بهار تا پانزدهم تیر ماه، فصل تابستان تا پانزده مهر ماه، فصل پاییز تا پانزدهم دی ماه و استثنا فصل بهار تا پایان فروردین ماه سال بعد.

 

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

 

 

اطلاعات اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده شامل دو بخش است قسمت اول مربوط به اطلاعات فروش و صادرات کالا و خدمات در این بخش مالیات دریافت شده اعلام می شود، و قسمت دوم مربوط به خرید و واردات کالا و خدمات مودیان در این بخش مالیات پرداخت شده توسط مودی اعلام می شود. لازم به ذکر است که مبلغ قابل پرداخت برابر است با مالیات دریافت شده منهای مالیات پرداخت شده.

  حتما مقاله مالیات بر ارزش افزوده چیست و چگونه محاسبه میشود؟ را مطالعه کنید.

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

  دوره آموزش کامل مالیات بر ارزش افزوده (تصویری) برای اعضای مدرسه قابل خریداری می باشد.

ثبت نام و دریافت گواهی ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده

کلیه مودیان مشمول مالیات بر ارزش افزوده پیش از دریافت مالیات از خریدار باید در سامانه مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام نمایند و گواهی ثبت نام دریافت کنند. آموزش تصویری ثبت نام و درخواست گواهی ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده در مدرسه حسابداری بامداد ارائه شده. برای اطلاعات بیشتر به آموزش کامل مالیات بر ارزش افزوده (تصویری) مراجعه کنید.

 

16 پاسخ ها
  1. نیلوفر
    نیلوفر می گوید:

    سلام خوبین من تویه شرکتی کار میکنم که ازم میخوان تا اظهار نامه مالیاتی و مالیات نرخ ارزش افزوده رو محاسبه کنم من تایم کمی برای یادگیری این مطالب دارم میخواستم بدونم میشه فایلی برای من ارسال کنین تا بتونم سریعا یاد بگیرم و محاسبخچه کنم تا بتونم کارم رو حفظ کنم؟واقعا سپاسگزارتونم

    پاسخ
  2. حبیب زارع
    حبیب زارع می گوید:

    من در یک شرکت پخش وتوزیع موادبهداشتی کارمیکنم آیا اظهارنامه ارزش افزوده هرفصل باید ارسال شود واگر دوسال پرداخت نشده است به خاطر نداشتن کد اقتصادی تکلیف چیست؟

    پاسخ
    • آرش سرداری
      آرش سرداری می گوید:

      سلام
      بله اظهارنامه ارزش افزوده در هر فصل باید پرداخت شود و شما باید قبل از شروع فعالیت اقدام به ثبت نام و اخذ گواهی ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده می کردید.
      نداشتن کد اقتصادی و … تاثیری در این مطلب نداره.
      از ابتدای فعالیت مبلغ ارزش افزوده بر اساس فروش شما محاسبه و با احتساب جرائم مربوطه باید پرداخت گردد.

      پاسخ
  3. علی
    علی می گوید:

    زمانی که کالاهای خریداری شده را برای هزینه ها میخواهیم بزنیم باید ۹% ارزش افزوده ای که از ما گرفته شده را کم کنیم و بعد در سیستم بزنیم یا هزینه را با ۹% ارزش افزوده بزنیم؟

    پاسخ
    • آرش سرداری
      آرش سرداری می گوید:

      هزینه ها بدون ارزش افزوده ثبت می شود و مبلغ ارزش افزوده خرید کالا بعنوان بستانکاری ارزش افزوده ثبت می گردد.

      پاسخ
  4. سحر
    سحر می گوید:

    با سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم در زمان پر کردن اظهار نامه اگر خرید و یا فروشی داشته باشیم که بدون ارزش افزوده باشد هم باید در جمع خرید و فروشهای با ارزش افزوده ثبت شود؟ یا چون ارزش افزوده ندارد نیازی به وارد کردن در اظهار نامه نیست؟

    پاسخ
    • آرش سرداری
      آرش سرداری می گوید:

      چطور خرید و فروش شما ارزش افزوده نداره؟
      آیا کالای معاف از ارزش افزوده بوده؟ اگر اینطوره باید در اظهارنامه ثبت بشه.

      پاسخ
  5. مهاناز
    مهاناز می گوید:

    سلام و عرض خسته نباشید . دوره های کلاس در فصل زمستان دارید ؟ هزینه این کلاس ها و مدت زمان رو هم لطفا بفرمایید
    سپاس از پاسختون

    پاسخ
  6. مهناز
    مهناز می گوید:

    سلام و عرض خسته نباشید . دوره های کلاس در فصل زمستان دارید ؟ هزینه کلاس و مدت زمان رو هم لطفا بفرمایید
    سپاس از پاسختون

    پاسخ
  7. قاصدک
    قاصدک می گوید:

    سلام. در اظهار نامه ارزش افزوده فقط باید خرید ها و فروش ها ثبت گردند؟ هزینه هایی که بغیر از خرید رخ داده اند چه؟

    پاسخ
  8. راد
    راد می گوید:

    با سلام و احترام اینجانب در صنف مشاور املاک فعالیت میکنم سوال بنده این است که طبق قانون اتحادیه املاک درصدی را به هنگام تنظیم قرارداد بابت مالیات ارزش افزوده نسبت به کمسیون دریافتی از طرفین قرارداد اخذ و به حساب اداره مالیاتی پرداخت نماییم اما اداره دارایی مآخذ مالیات ارزش افزوده را بر مبنای مالیات مشاغل محاسبه میکند که با مبلغی که همکاران بنده دریافت میکنند مغایرت زیادی دارد و غیر از آن مشمول پرداخت جرایم سنگینی میشویم علت آن چیست؟

    پاسخ
  9. مائده
    مائده می گوید:

    سلام.ما تقریبا دوسال که شرکت ثبت کردیم و به دلیل نداشتن کد اقتصادی دیر اقدام کردیم برای ثبت ارزش افزوده.و تمام فرم های ارزش افزوده این دو سال رو الان داریم تکمیل و ارسال میکنیم. در سال ۹۵ و ۹۶ هیچ فروشی نداشتیم .ولی خرید خدمات مثل اینترنت ،قبوض تلفن ،برق و… داشتیم.آیا اینا باید حتما ثبت بشه؟ اگر اینارو ثبت نکنیم چه اتفاقی میفته؟ .لطفا راهنمایی کنید. ممنون

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =