مصاحبه بامداد با مدیران موسسه مالی و حسابداری ارقام حساب رهیاب

گفتگو با مدیران موسسه مالی و حسابداری ارقام حساب رهیاب

موسسه ارقام حساب رهیاب چند سالی است که از نرم افزار حسابداری بامداد استفاده می کند. این موسسه به صورت حرفه ای خدمات مالی و حسابداری به شرکت ها ارائه می دهد و به خوبی توانسته است اعتماد مشتریان را به دست آورد.

همزمان با روز حسابدار به گفتگو با مدیران این شرکت موفق نشستیم تا بیشتر با حرفه حسابداری و چالش های این نوع کسب و کار آشنا شویم.

مالی و حسابداری

 

  • ضمن تشکر از قبول انجام مصاحبه، لطفا در ابتدا خودتان و شرکتی که در آن فعالیت دارید معرفی کنید.

اینجانبان سیاوش خان محمدی و ایمان بوی افراز مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره موسسه خدمات مالی و حسابداری ارقام حساب رهیاب هستیم. فعالیت موسسه در زمینه انجام کلیه فعالیت های حسابداری و خدمات مالی که شامل: اجرا، مشاوره، استقرار سیستم های مالی، کلیه خدمات مالی و مالیاتی و مشاوره های بیمه ای و امثالهم به انضمام فعالیت های آماده سازی گزارش های مالی و حسابرسی می باشد.

 

  • شما سالهاست تجربه مدیریت یک شرکت حسابداری را بر عهده دارید. چه شد که وارد این کسب و کار شدید؟ 

با توجه به اینکه از ابتدا در این رشته تحصیل نموده ایم، لذا پس از ورود به بازار کار (به صورت تخصصی)، برنامه ریزی بلند مدت جهت این حرفه انجام شد و از آنجائیکه علاقمندی نیز در این میان وجود داشته، لذا تصمیم بر این شد که رشته ارزشمند حسابداری در پیش گرفته شود.

 

  • مهمترین چالش های کارتان چیست؟ 
  1. تلفیق شدن وظایف حسابداری با برخی واحد های در ارتباط (مانند بازرگانی و فروش).
  2. انتظارات غیر صحیح مدیریت از حسابداری که در حیطه وظایف و توانمندی آنها نیست.
  3. نگاه به حسابداری به عنوان هزینه به جای سرمایه گذاری بلند مدت.
  4. وضع شدن قوانین آزمایش نشده امور مالیاتی، که منجر به مشکلات فراوان می شود.
  5. ورود افراد غیر متخصص و یا غیر مستعد به این رشته که باعث از بین رفتن اعتماد کارفرما و حسابداری گردیده است.

 

  • برای افرادی که به تازگی می خواهند وارد این حوزه شوند داشتن چه مهارت هایی را ضروری می دانید؟ 
  1. به هنگام تحصیل در این رشته می بایست به کارآموزی بپردازند و یا در زمان پایان تحصیلات به سرعت به کارآموزی رو آورند و سپس شروع به فعالیت جدی کنند.
  2. تحصیلات انجام شده را در زمان شروع بکار، به مرحله اجرا بگذراند.
  3. از استانداردهای تعریف شده حسابداری دوری نکنند و همه وقت در حالت به روز بودن باشند.

مالی و حسابداری

 

  • بسیاری از صاحبان کسب و کار به دلیل نداشتن تسلط کافی به حوزه مالی هنگام استخدام حسابدار مشکل دارند و گاه انتخاب های اشتباه انجام می دهند. برای این دوستان چه راهنمایی یا پیشنهادی دارید؟

 برای بکارگیری پرسنل مناسب می بایست از یک شخص مسلط و متخصص (مانند حسابدارهای ارشد، مدیران مالی، حسابرسان) استفاده کنند و نیز پس از استخدام، دوره آزمایشی نیز تعیین نموده و پس از آن اقدام به شروع فعالیت بلند مدت نمایند.

 

  • نرم افزارهای مالی ابزار مهم کار حسابداران هستند. بزرگترین نقطه ضعف یک نرم افزار حسابداری را چه چیزی می دانید؟ مهمترین نقطه قوت چطور؟

 نرم افزارهای مالی قطعا دارای فواید زیادتری نسبت به ضعفشان می باشند ولی یکی از مهمترین ضعف های نرم افزارهای مالی پیشرفته این است که شاید برای افراد تازه کار مناسب نباشند. چرا که افراد تازه وارد لازم  است خودشان ماهیت حساب را تشخیص و ثبت کنند و چنانچه نرم افزارها ثبت را  به صورت اتوماتیک و لینک شده با واحد های دیگر انجام دهند آنگاه در پیشرفت این حسابداران خلل ایجاد می کنند. اما نقطه قوت نرم افزارهای مالی، تسهیل در انجام ثبت های حسابداری و گزارشات مالی است  که سرعت و زمان استفاده را مدیریت کرده و بهره وری از آن را برای کاربر و استفاده کنندگان افزایش می دهد.

 

  • نرم افزار حسابداری بامداد چطور توانسته به مجموعه شما کمک کند؟ کجاها نتوانسته پاسخگوی خواسته شما باشد؟

این نرم افزار برای مجموعه های ما، پس از گذراندن دوره هایی که شاید بتوان گفت دوره آزمایش، نشان داد که برای استفاده کنندگان بسیار آسان بوده و با توانایی ثبت و ضبط و گزارش دهی بالا امکان اتکا به آن را به حداکثر رسانده است. این نرم افزار در بخش حسابداری قوی تر از بخش های دیگر عمل کرده است.

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 8 =