تعارض در محیط کار – چرا باید از تعارض اجتناب کرد؟

5 Types of Workplace Conflicts & How to Resolve Them - The CameloHQ Blog

تفاوت درعلاقه، نوع تفکر، ادراک و همچنین نیازها منجر به تعارض می شود. وقتی افراد با نظرات یکدیگر موافق نباشند، تعارض ایجاد می شود. تعارض درگیری و می تواند در هر مکانی خواه سازمان ها، گروه ها و حتی در خانه های ما رخ دهد.
دفاتر کار، خانه اول ما هستند زیرا حداکثر زمان را در محل کار می گذرانیم. فرد باید به سازمان خود احترام بگذارد تا در ازای آن احترام ببیند. یاد بگیرید که در محل کار احساسات خود را کنترل کنید. هرگز در محل کار با هم دعوا نکنید زیرا این امر احترام را در محیط کار از بین می برد. ممکن است با طرف مقابل موافق نباشید، اما این بدان معنا نیست که باید با او شروع به دعوا کنید. با او بنشینید و سعی کنید راه حلی بیابید، درگیری ها فضای دفاتر را خراب می کند و همچنین منجر به منفی بافی در اطرافیان می شود. همیشه به نظر دیگران احترام بگذارید.

 

هیچ کس در یک درگیری برنده نمی شود و هیچ چیز سازنده ای از آن بیرون نمی آید.

وقتی دو نفر با یکدیگر دعوا می کنند، در واقع وقت گرانبهای خود را تلف می کنند و به قول مثل انگلیسی ” زمان و موج برای هیچکس نمی ایستند”. از دعوا در محل کار خودداری کنید زیرا منجر به اتلاف وقت گرانبها می شود که در غیر این صورت می توانست در کارهای سازنده دیگر سرمایه گذاری شود. به یاد داشته باشید که به شما برای کارتان دستمزد می دهند نه برای دعوا کردن با یکدیگر.
اگر کارمندان مشغول درگیری باشند، تمرکز خود را در کار از دست می دهند. افراد علاقه خود را به شغل خود از دست می دهند و این امر منجر به بازده صفر می شود. آنها تمام توان خود را صرف مبارزه با یکدیگر می کنند و در نتیجه اهداف سازمان هرگز برآورده نمی شود. در صورت عدم دستیابی به اهداف، هیچ سازمانی نمی تواند زنده بماند. هرگز در محل کار خود فریاد نزنید، همیشه صدای خود را پایین بیاورید و سعی کنید به جای بحث و جدل، یک راه میانه را در پیش بگیرید.

 

5 Ways to Handling Workplace Conflicts - Etech Global Services

 

تعارضات منجر به بی احترامی و تنش های غیرضروری در سازمان ها می شود.

افراد در مورد دیگران بد صحبت می کنند و محیط را خراب می کنند. شما ممکن است یک مجری عالی یا یک کارگر سخت کوش باشید، اما اگر به مبارزه با همکاران خود ادامه دهید قطعا بد نام خواهید شد. شما در کانون توجه قرار خواهید گرفت اما به دلایل اشتباه. همیشه عاقلانه است که کارتان را صادقانه انجام دهید، وسایل شخصی تان را جمع کرده، به خانه بروید و روز بعد تازه و سر حال به محل کار بیایید. هیچ کس دوست ندارد تنش های غیرضروری را تحمل کند، بنابراین همیشه توصیه می شود در محل کار دعوا نکنید. همیشه اینطور نیست که با صحبت های طرف مقابل موافقت کنید، اما دعوا راه حلی برای شما ایجاد نمی کند، در عوض بر تنش شما می افزاید. سازش و گفتگو با تیم خود را بیاموزید. با دقت گوش کنید که طرف مقابل چه می گوید و اگر اشتباه می کند، او را مودبانه اصلاح کنید. از عیب یابی بی مورد و انتقاد از همکار خود بپرهیزید.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که همه افراد در محل کار عضوی از یک خانواده بزرگ هستند که با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک کار می کنند. باید از تعارض در محل کار اجتناب کرد و کارکنان باید روی دستیابی به اهداف خود تمرکز کنند. در هر کاری که انجام می ‌دهید، بهترین عملکرد خود را ارائه دهید. با ذهنی آرام و خونسرد وارد دفتر کار شده و هرگز به اظهارات کسی واکنش افراطی نشان ندهید. همیشه قبل از صحبت کردن فکر کنید. یک رویکرد حرفه ای در محل کار اتخاذ کنید و سعی کنید اختلافات خود را با همکاران تان حل کنید. به همه افراد در دفتر احترام بگذارید و به یاد داشته باشید که دعوا تنها راه حل نیست.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 17 =