۱۰ مهارت که لازم است قبل از راه اندازی یک کسب و کار یاد بگیرید

10 Skills to Master Before Launching a New Business

راه اندازی هر کسب و کار، دشوار است. همچنین راه اندازی یک کسب و کار بدون آنکه از مقدمات و ملزومات آن مطلع باشید و چالش ها و زیر و بم های بازار مربوط به آن را شناخته باشید، تقریبا امری محال است. به همین نحو، اگر شما تصمیم دارید که مدیریت و رهبری یک کسب و کار را بدون آنکه از قبل مهارت های مورد نیاز آن را فرا گرفته باشید برعهده بگیرید، در این صورت کسب موفقیت در آن کسب و کار برای شما بسیار دشوار خواهد بود.

در این مقاله سعی داریم که ۱۰ مهارت اولیه که هر کارآفرینی برای راه اندازی کسب و کار خود به آنها نیاز دارد را با هم بررسی کنیم:

 

مایکروسافت اکسل

نرم افزار اکسل امروزه به یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزارهای مورد نیاز کسب و کارها تبدیل شده است. اگرچه به طور معمول اکسل را به عنوان یک نرم افزار صفحه گسترده (Spread Sheet) می شناسیم، اما می توان کاربردهای مهم  بیشتری را نیز برای این نرم افزار متصور بود. انجام پیش بینی های مالی و بسیاری از موارد دیگر که برای اجرای یک کسب و کار مبتنی بر داده و راه حل محور( Solution Driven) ضروری است، از جمله این کاربرد ها است.

 

توانایی سخنرانی عمومی

کارآفرینان باید قادر باشند محصولات یا خدمات خود را به دیگران بفروشند. چه شما با سرمایه گذاران، کارمندان یا مشتریان بالقوه سر و کار داشته باشید، در هر صورت باید بدانید که سخنرانی در سطح عمومی یک دارایی مهم برای شما خواهد بود. با کسب مهارت در زمینه سخنرانی عمومی، شما بیشتر می توانید برای افراد الهام بخش باشید، تا آنها با دیدگاه های شما آشنا شده و با کسب و کار شما همراه شوند.

 

تدوین برنامه های تجاری (Business Plan)

به طور طبیعی هر کارآفرین به یک برنامه تجاری نیاز دارد. برای آشنایی با این مفهوم و طراحی یک برنامه تجاری مناسب شما نیاز به آموزش دارید. این دوره شامل یک متدولوژی ۱۳ مرحله ای است که تمامی راه کارهای مفید و ضروری برای ایجاد یک برنامه کسب و کار را به شما ارائه می دهد. بنابراین شرکت در دوره های آموزش کسب و کار که دارای اساتید برجسته با مدارک بین المللی هستند، می تواند در این زمینه به شما کمک نماید.

 

علوم داده ها (Data Science)

داده ها همه چیز را درکسب و کارها هدایت می کنند. اگر شما به عنوان یک کارآفرین بتوانید داده ها را با موفقیت مدل سازی کرده و درک کنید، در این صورت چند گام از برنامه جلوتر هستید. نه تنها عدم نیاز به استخدام تحلیلگران به شما در صرفه جویی هزینه ها کمک می کند، بلکه مهارت تصمیم گیری آگاهانه در کسب و کار خود را نیز به دست خواهید آورد.

 

10 Best Skills to Learn Online Today

 بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و غیره امروزه به پلت فرم های اصلی تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها تبدیل شده اند. شما باید نحوه ی صحیح بازاریابی و تبلیغات در این شبکه ها را یاد بگیرید، تا بتوانید از قابلیت های بی نظیر این گونه پلت فرم ها در جذب مخاطب بهره مند شوید.

 

بهینه سازی موتورهای جستجو SEO

اگربه تازگی راه اندازی یک کسب و کار را آغاز نموده و سرمایه کلانی نیز برای شروع کار ندارید، پس بهتر است به فکر تبلیغات پولی و پر هزینه نباشید. با این حال بهینه سازی موتور جستجو تقریبا رایگان است و تنها نیاز به اندکی مهارت فنی نسبت به نحوه تولید و بارگذاری محتوای آنلاین دارد. با کسب آموزش کافی یاد می گیرید که چگونه وب سایت خود را در صدر صفحات جستجوی گوگل قرار دهید.

 

کپی رایتینگ

کپی رایتینگ به معنای نوشتن متن تبلیغاتی یا همان متن فروش است. هدف شما از این متن آن است که خواننده را مجاب به کاری کنید. حال این کار می‌تواند خرید محصول باشد، یا عضویت در خبرنامه یا تماس با شما برای دریافت اطلاعات بیشتر. تفاوت کپی رایتینگ با تولید محتوا در این است که در تولید محتوا هدف شما این است که با تولید محتوای مرتبط و مفید به کاربران خود در تصمیم‌ گیری کمک کنید و خوانندگان بیشتری را جذب کنید. یعنی تمرکز بروی جذب کاربر است. اما در کپی رایتینگ تمرکز شما  بر روی متقاعد کردن مشتری است.

 

نرم افزار حسابداری

نرم افزارهای حسابداری می توانند بسته به زمینه کاری و حجم فعالیت شما تمام نیازهای مالی و حسابداری کسب و کار شما را بر طرف نمایند. این نرم افزارها فرآیندهایی نظیر پیگیری موجودی انبار، پرداخت های مشتریان، فاکتورها و کلیه دریافت و پرداخت های مالی و مواردی از این دست را برای شما آسان می کنند و می توانید با کمک آن تا حد زیادی در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

مهارت های عمومی

یک کارآفرین موفق هرگز یادگیری را متوقف نمی کند. مهارت های عمومی، مهارت هایی هستند که صرف نظر از زمینه شغلی و هدف گذاری های فردی می توانند به افراد در رسیدن به موفقیت های شغلی کمک نمایند. کسب مهارت های عمومی مثل مهارت خوب گوش دادن، فن بیان و سخن وری، شبکه سازی، بازاریابی و فروش و … می توانند به موفقیت شما در کسب و کارتان تا حد زیادی کمک کند.

 

مدیریت پروژه

مدیریت پروژه به معنای یافتن کارآمدترین و کم هزینه ترین روش برای انجام یک کار است. مدیریت پروژه برای کارآفرینانی که پس از راه اندازی کسب وکار با محدودیت های مالی مواجه اند، بسیار مهم و ضروری است. آموزش های مدیریت پروژه شامل مباحث مهمی همچون اسکرام، چابکی (Agile) و PMP می شود.

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − شش =