راه کارهایی برای وصول سریعتر مطالبات در کسب و کارهای کوچک

Vawe Financial Software - Vawe Financial Software for Small Business

 

تاثیر صورت حساب های معوق بر وصول مطالبات صاحبان کسب و کارهای کوچک

گزارش ها نشان می ‌دهد که در ایالات متحده ۲۲ درصد از صورت‌ حساب‌ های دیجیتال در سال ۲۰۲۱ با دیرکرد پرداخت مواجه شده اند. وقتی از ۱۰۰۰ مالک کسب ‌وکارهای خرد در ایالات متحده درخواست شد تا تجربیات خود را در مورد پرداخت ‌های دیرهنگام به اشتراک بگذارند، مشخص شد که ۷۰ درصد از آنها یک تا شش ماه برای دریافت و وصول مطالبات خود منتظر می مانند. حتی ممکن است این زمان تا یک سال نیز به تعویق بیفتد.
تعقیب مداوم مشتریان به دلیل پرداخت های دیرهنگام بسیار نا امید کننده است. به خصوص اگر به این معنی باشد که مجبور شوید هزینه ها را اصطلاحا از جیب تان پوشش دهید. این احتمالا آن چیزی نیست که وقتی تصمیم گرفتید مستقل کار کنید تصور می کردید. به همین منظور در مقاله چند راهکار که می توانید از طریق آنها سرعت دریافتی خود را افزایش دهید را با هم بررسی می کنیم.

 

امکان پرداخت آنلاین برای مشتریان را فراهم کنید

ایجاد امکان به مشتریان خود برای پرداخت آنلاین از طریق صورت حساب دیجیتال به این معنی است که پرداخت به موقع صورتحساب های شما تا ۱۵ درصد می تواند افزایش بیاید. فعال کردن پرداخت ها یک معامله ی برد-برد است. چرا که می توانید جریان نقدی خود را ردیابی کنید، برای زمان مالیاتی آماده باشید و کارها را برای مشتریان و خودتان آسان تر کنید.

 

paid on time statistic

 

جریمه ی دیرکرد دریافت کنید

ابتدا بررسی کنید که طبق قانون تا چه اندازه می توانید بابت دیر کرد از مشتریان خود جریمه دریافت کنید. مطمئن باشید که مشتریان ثابت و مشتریان جدید خود را از این هزینه به خوبی مطلع کرده اید. همیشه این شرایط را در قرارداد اولیه و در صورتحساب مشتری ذکر کنید تا مشتریان شما از آن مطلع باشند و جایی برای شکایت و اعتراض باقی نماند.

 

فرآیندهای خود را خودکار کنید

ایمیل های خودکار را تنظیم کنید تا از طریق آنها به مشتریان خود یادآوری کنید که زمان پرداخت فرا رسیده است، یا اینکه آنها پرداخت معوق دارند. بسیاری از نرم افزارهای مالی و حسابداری این امکان را دارند که شما طبق برنامه ی مشخص تاریخ های پرداخت را مشخص کرده و به طور خودکار با ارسال ایمیل زمان پرداخت را به مشتریان یادآوری کنید.

 

برای شرایط پرداخت سریعتر با مشتریان مذاکره کنید

شرایط پرداخت به قراردادهای پرداختی که با مشتری خود بسته اید، از جمله زمان بندی اشاره دارد. حتی اگر در مورد شرایط پرداخت با مشتری خود از ابتدا صحبت کرده اید، مطمئن شوید که این شرایط در بالای صورتحساب های شما نیز گنجانده شده است.
شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا مشتری پرداخت فوری داشته باشد یا در مدت زمان معینی از روزها یا ماه ها پرداخت را به شما انجام دهد. همچنین می توانید محدوده ی استاندارد پرداخت برای صنعت یا حوزه ی کسب و کار خود را در نظر بگیرید. اما فراموش نکنید که نیازهای جریان نقدی خود را نیز در نظر بگیرید. کوچکترین کسب و کارها به طور متوسط بیش از دو ماه قبل از پرداخت صورت حساب هایشان صبر می کنند، که می تواند باعث مشکلات عمده جریان نقدی شود. اگر مشتری دارید که اصرار دارد بعد از ۹۰ روز پرداخت کند، از انجام مذاکره با او نترسید.

 

تاثیر پاندمی کرونا بر پرداخت ها

مطالعات نشان می دهد که صاحبان کسب و کارهای کوچک میزان صورتحساب های ارسالی خود به مشتریان را افزایش داده اند. روندی که در طول همه ‌گیری کرونا شروع شد و افراد بیشتری کسب ‌و کار مبتنی بر خدمات خود را راه ‌اندازی کردند. میانگین ارزش صورت حساب ها نیز با افزایش ۱۷٫۱ درصدی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ در حال افزایش است، که به این معنی است که صاحبان کسب و کارهای کوچک اغلب به موقع مطالبات خود را دریافت می کنند. تنها دلیل این امر می تواند استفاده از راه حل های دیجیتال بیشتر توسط آنها باشد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 19 =