به این سه دلیل باید پرداخت نقدی را از کسب و کار خود حذف نمایید

Running a Cashless Business: 6 Pros and Cons You Should Consider

 

آخرین باری که برای خرید از وجه نقد استفاده کرده اید را به خاطر دارید؟ باید بگوییم، از زمان ظهور اپلیکیشن ها و نرم افزارهای پرداخت نقدی تلفن همراه و یا درگاه های پرداخت اینترنتی، استفاده از پول نقد برای پرداخت های روزانه به طرز چشمگیری کاهش یافته است. در واقع پیش بینی ها نشان می دهد که استفاده از اپلیکیشن های پرداخت تلفن همراه تا سال ۲۰۲۲ به میزان ۲۸ درصد افزایش یافته و از کارت های اعتباری و پول نقد پیشی خواهد گرفت. با در نظر گرفتن این روند بهتر است اکنون به حذف تدریجی  وجه نقد از کسب و کار خود باندیشید. ممکن است این کار در ابتدا کمی سخت به نظر برسد. اما مزایای بسیاری را در درون خود دارد. حال دلایلی که به خاطر آن باید پرداخت نقدی را از کسب و کار خود حذف کنید را با هم بررسی می کنیم:

 

کارایی پرداخت را بالا می برد.

امروزه مصرف کنندگان در سراسر جهان به دلیل مشغله های کاری دوست ندارند تا وقت خود را در صف های پرداخت طولانی فروشگاهی هدر دهند. به همین دلیل است که این روزها ما بیش از پیش با تبلیغات برنامه ها و اپلیکیشن های پرداخت و کیف پول تلفن همراه مواجه می شویم. این اپلیکیشن ها مصرف کنندگان را از ایستادن در صف های طولانی پرداخت فروشگاهی بی نیاز می کنند. طبق آمار ۴۳ درصد از کاربران اینترنت در امریکا استفاده از Scan and go را به ایستادن در صف های پرداخت ترجیح می دهند.

به علاوه پرداخت های غیر نقدی، امکان فروش سیار را نیز برای شما میسر می کند. آیا شما دوست دارید تا در نمایشگاه های فصلی و محلی محصولات خود را ارائه کنید. به طور قطع استفاده از اپلیکیشن های پرداخت تلفن همراه شما را از دردسرهای استفاده از صندوق های فروشگاهی بی نیاز می کند.

 

فرآیند حسابداری را برای شما آسان تر می کند.

وقتی کسب و کار شما با پول نقد سر و کار دارد، به معنای واقعی کلمه باید هریک ریال را محاسبه کنید و این می تواند قدری ناامید کننده باشد. به خصوص در روزهایی که با کسری موجودی صندوق روبرو هستید و نمی توانید دلیل آن را پیداکنید. اما با پرداخت های موبایلی و دیجیتالی، هر تراکنش به صورت خودکار ردیابی و ضبط می شود. این بدان معناست که فضای کمتری برای خطا از طرف شما و زمان کمتری برای کنترل دستی پرداخت ها و تراکنش ها صرف می شود. هم چنین کمتر به مراجعات روزانه به بانک برای انتقال وجه نقد یا مواردی از این دست نیاز پیدا می کنید.

 

PayPal COO: Cashless platforms can triple growth of a small business

کاهش خطر سرقت

به دلایل روشن نگه داری و جابه جایی دستی وجه نقد، خطر سرقت را بالا می برد. در واقع شما نه تنها باید نگران سرقت پول خود توسط سارقان تصادفی باشید، بلکه باید نگران خطرات جانی که کارمندان و به خصوص صندوق دار شما را تهدید می کند نیز باشید. چندی پیش در امریکا مالک یک کافه در بالتیمور خبر داد که پس از اینکه در مدت چهارماه، پنج بار مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت؛ تصمیم گرفته تا پرداخت نقدی را به کلی حذف کند. البته او در ابتدا نسبت به مشتریان وفاداری که کارت های اعتباری نداشتند، نگرانی هایی داشت، ولی او این مشکل را با اختصاص کارت های هدیه به این قبیل مشتریان حل کرد.

به طور کلی با حذف وجه نقد از کسب و کار خود نه تنها به بالا بردن امنیت مالی خود کمک می کنید بلکه می توانید امنیت و سلامت کارمندان خود را نیز تضمین کنید. پرداخت غیر نقدی شاید برای همه ی کسب و کارها مناسب نباشد، اما اگر شما مشتریان وفاداری دارید که درک مناسبی از فناوری های روز و دیجیتال دارند، استفاده از سیستم پرداخت غیر نقدی مزایای فراوانی برای تان دارد و شما را از خطرات نگهداری وجه نقد مصون نگاه می دارد.

 

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دوازده =