,

حکم دادگاه بدوی: موسسه ی حسابداری دونالد ترامپ باید سوابق مالی رییس جمهور را تسلیم دادگاه کند

Image result for Trump’s Financial Records

اولین قدم ترامپ در مسیر عدم تمکین به مطالبات نظارتی کنگره امریکا با مشکل روبروشد. اما این حکم، تازه شروع یک راه طولانی است. بر اساس حکم قاضی دادگاه فدرال روز دوشنبه، موسسه حسابداری دونالد ترامپ باید سوابق مالی او را به کنگره امریکا تسلیم کند. این دادگاه استدلال تیم حقوقی وی مبنی بر عدم صلاحیت قانونی قانون گذاران نسبت به درخواست تسلیم پرونده های مالی ترامپ را رد کرد. اما ترامپ تعهد کرد که تیم حقوقی اش به جای اینکه شرکت حسابداری وی یعنی مازارس امریکا را مجاب به ارائه پرونده های مالی به دادگاه نماید، در صدد است تا نسبت به حکم درخواست تجدید نظر کند.

حکم قاضی آمیت.پی مهتا، در واقع یک آزمایش قضایی ابتدایی برای ترامپ و تیم اجرایی وی نسبت به عدم تعهد به پاسخگویی به مطالبات کنگره و احترام به توانایی نظارتی نمایندگان دموکرات  بود. تیم حقوقی ترامپ به سرپرستی ویلیام.اس.کنسووی ادعا کرده بودند که کمیته نظارت و اصلاح مجلس هیچ هدف قانونی برای جستجوی سوابق مالی آقای ترامپ ندارد و تنها در تلاش است تا به دلایل سیاسی با کنکاش در پرونده ها، به یک مورد از نقض قانون در سوابق مالی آقای رئیس جمهور دست پیدا کند.

نظر دموکرات های کنگره

اما دموکرات ها می گویند که آنها به این سوابق احتیاج دارند. زیرا این بررسی ها نشان می دهد که آیا خارجی ها از معاملات تجاری با رئیس جمهور به عنوان ابزاری برای اعمال نفوذ پنهان در سیاست گذاری های امریکا استفاده کرده اند یا خیر. قاضی مهتا – منتخب رییس جمهوری پیشین باراک اوباما –  گفت دلایل قانونی کافی برای این احضاریه وجود دارد. او همچنین ادامه داد که هیچ گونه خلاء قانونی در این مورد و جود ندارد و نباید این سوال از دادگاه مطرح شود که آیا در صدور حکم شرایط و ملاحظات سیاسی را در نظر گرفته است. بر این اساس دادگاه تحت هیچ شرایطی به نفع کمیته ی نظارت قضاوت نخواهد کرد.

در بیانیه ای، الیا کامینگز، نماینده دموکرات مریلند که ریاست کمیته نظارت را بر عهده دارد، این تصمیم را “پیروزی قریب الوقوع” برای حاکمیت قانون و بررسی های قانونی و ایجاد توازن دانست. وی گفت: “کنگره باید به اطلاعات مورد نیاز ما برای انجام کار خود به طور مؤثر و کارآمد دسترسی داشته باشد، و ما از رئیس جمهور می خواهیم که از مشارکت در این سرپوش گذاری بی سابقه دست بکشد و شروع به پیروی از قانون کند.”

Related image

اتهام ترامپ به سیاسی کاری دموکرات ها

آقای کنسووی پاسخ ایمیلی که حاوی درخواست پاسخگویی بود را نداد، اما رییس جمهور ترامپ بطور جداگانه به خبرنگاران اعلام کرد که نسبت به حکم، تقاضای تجدید نظر می کند. او این حکم صادره را یک اشتباه از جانب قاضی منتصب اوباما دانست و همچنین صدور چنین حکمی را یک دیوانگی دانست، چرا که هیچ گاه این اتفاق برای هیچ رییس جمهوری در امریکا نیافتاده است. هم چنین قاضی تقاضای آقای کنسووی مبنی بر توقف حکم تا زمان رسیدگی به پرونده در دادگاه تجدید نظر در ناحیه ی کلمبیا را رد کرد.

دونالد ترامپ دموکرات ها را به تلاش برای انجام دوباره ی تحقیقات دادستان مولر متهم کرد. او در کنفزانس خبری روز دوشنبه در ساوت لین به خبرنگاران گفت: دموکرات ها سعی دارند تا کاری که ما در زمان مدرسه با نام ” دوباره کاری” از آن یاد می کردیم را انجام دهند.

به نظر می رسد که قاضی مهتا در جلسه ی دادرسی ۱۴ ماه می، شک و تردید اولیه خود را نسبت به استدلال کنسووی با اشاره به چندین تحقیق گذشته ی کنگره مانند تحقیقات واترگیت رئیس جمهور ریچارد م. نیکسون و تحقیقات ویت واتر رئیس جمهور بیل کلینتون، نشان داده است. هر چند که این تحقیقات از نظر تیم حقوقی دونالد ترامپ نامشروع و غیر قانونی باشند.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =