منظور از مدیریت برند در کسب و کارها چیست؟

Brand Management | Website Design, Marketing, Ecommerce, SEO - Byron Bay

مفهوم برند

قبل از صحبت درباره ی مدیریت برند بهتر است در ابتدا با مفهوم برند آشنام شویم. چرا که مدیریت برند با داشتن آگاهی کامل از اصطلاح “برند” یا نام تجاری آغاز می شود. این مفهوم شامل تعریف و ایجاد یک قابلیت و تعهد و سپس گسترش و حفظ و نگهداری از آن می شود. این فرآیند به معنای تعریف برند، موقعیت یابی و ارائه برند است. مدیریت برند چیزی نیست جز هنر ایجاد و حفظ برند. برندسازی مشتریان را متعهد به کسب و کار شما می کند. یک نام تجاری قوی محصولات شما را از رقبا متمایز می کند و یک تصویر با کیفیت به کسب و کار شما می دهد.

مدیریت برند شامل مدیریت ویژگیهای مشهود و نامشهود برند است. ویژگی های مشهود برند شامل مواردی چون: خود محصول، قیمت، بسته بندی و مواردی از این قبیل است. در حالی که در مورد ویژگی های ناملموس برند می توانیم به تجربیات مشتریان در ارتباط با برند اشاره نماییم. به بیان روشن تر موارد نامشهود برند شامل ارتباطات احساسی مشتریان با محصول/ خدمات است.

اهمیت برند سازی

برند سازی Branding به معنی ادغام تمامی ابزارها و ترفندهای بازاریابی برای تبدیل به یک کل واحد می باشد که در واقع به کسب و کار شما هویت می بخشد و این چیزی جز جلب توجه مشتریان به نام تجاری شما نیست. یک برند مناسب می تواند تصویری از یک کسب و کار بزرگ، با تجربه و قابل اعتماد به مشتریان ارائه دهد.
برند سازی به معنی تسخیر بازار هدف برای ارائه خدمات/ محصولات خود به مشتریان و ایجاد اعتماد ذهنی در مشتریان فعلی و آینده است. به گونه ای که مشتریان، شما را به عنوان راه حل منحصر به فرد مشکل خود قلمداد کنند.
هدف از برندسازی این است که پیام برند را به وضوح به مخاطب منتقل کند و بتواند در مشتریان ایجاد اعتماد کند. خریدار را برای خرید محصول ترغیب کند و در نهایت ارتباط عاطفی با مشتریان برقرار کند. برندسازی ادراک و تصور ذهنی مشتریان را در مورد محصول شکل می دهد. یک برند خوب باید انتظارات مشتری را در مورد محصول افزایش دهد. هدف اصلی برندسازی ایجاد تمایز است.

 

The New Focus For Brand Management Teams

 

ویژگی های برندهای بزرگ و معتبر

برندهای قوی و معتبر خطرات مالی، اجتماعی و ایمنی مشتریان را نسبت به خرید یک کالا کاهش می دهند. مشتریان می توانند ویژگی های نامشهود محصول را با کمک نام تجاری، بهتر تصور کنند. برند های بزرگ و قوی معمولا از سهم بالایی از بازار برخوردار هستند.

یک برند تجاری برای ماندگاری طولانی مدت، نیاز به پشتیبانی مناسب دارد. مدیریت برند ها و ایجاد ارزش ویژه برند در یک دوره زمانی ضروری است. در اینجا اهمیت و سودمندی مدیریت نام تجاری مطرح می شود. مدیریت نام تجاری به ایجاد تصویر درستی از شرکت در ذهن مخاطب کمک می کند. مدیر برند باید بر عملکرد کلی برند نظارت کند. تنها در صورتی می توان یک برند موفق ایجاد کرد که سیستم مدیریت برند دارای صلاحیت باشد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 8 =