۷ درسی که گیم آف ترونز در رابطه با حقوق و دستمزد به ما می دهد.

وقتی زمان پخش اخرین فصل از سریال پر مخاطب گیم آف ترونز رسید، همه به این فکر می کردند که این فصل چه پیچ و تاب داستانی تازه ای خواهد داشت.شاید عجیب باشد، اما امروز می خواهیم با ایده گرفتن از گیم آف ترونز مطلبی در ارتباط با حقوق و دستمزد بنویسیم.

بدون شک داستان اوریجینال کتابی که سناریوی این سریال از روی آن نوشته شده یعنی نغمه ای از آتش و یخ، را می توان با کشمکش های اقتصادی صاحبان کسب و کار و در مواجهه با چالش های عظیم مدیریتی مقایسه کرد؛ که گاه در آن پیروز بوده و گاه در مدیریت تیم خود یا سازماندهی امور مرتبط با حقوق و دست مزد کارکنان با شکست روبرو می شوند. در واقع اگر کمی عمیق تر به داستان نگاه کنیم متوجه می شویم که تم تطابق حقوق  و دستمزد در قلب داستان این مجموعه وجود دارد. اگر هنوز قانع نشدید پس به بررسی ۷ درس که گیم آف ترونز در رابطه با حقوق ودستمزد می دهد؛ می پردازیم.

به کارهای خود نظم دهید.

در حالی که شخصیت های بیشماری در این سریال وجود دارند، اما قصه اصلی بر محوریت سه خانواده در جریان است. لانیستر ها، استارک ها و تارگارینزها، که همگی با یکدیگر در رقابت بر سر حفظ تاج و تخت پادشاهی هستند.

خط پیچیده داستان همواره در حال جابجایی و تغییر قهرمانان و خائنان بوده و ما با تغییرات دراماتیک شخصیت ها، وظایف و مسئولیت ها و عناوین  آنها در طول مسیر طولانی داستان روبرو هستیم. داستان همچنین به ما می فهماند که چطور استفاده از ابزار درست برای رسیدن به هدف در کار مهم است.چه آن هدف استفاده از اژدها برای شکست دادن وایت واکر ها باشد و چه استفاده از یک سیستم پرداخت بی دردسر برای تسهیل امور.

 

عناوین شغلی مهم هستند.

توجه به جزئیات در مدیریت حقوق و دستمزد بسیار ضروری است؛ چرا که عناوین  شغلی افراد نقش مهمی در امور مرتبط با بیمه و مالیات کارکنان دارد. بطور مثال در این سریال عناوین و القاب شخصیت ها و توجه به بلندی اسم آنها مثل داینریز دختر طوفان از خانواده ی تارگرین یا ملکه اندلس روئئین تن، باز کننده ی زنجیر ها و یا مادر اژدها درس هایی را درارتباط با مدیریت یک تیم کاری و هدایت آنها در مسیر موفقیت به ما می دهد.

پیمانکاران مستقل در برابر کارمندان ثابت

این دوگانه کهنه طبقه بندی صحیح پیمانکاران مستقل در برابر کارکنان دایمی نقش پر رنگی در گیم آف ترونز دارد. در فصل هفتم این سریال ، سرسی لانیستر، گروهی از مزدوران وحشی را برای بقای حکمرانی لانیستر ها بر وستروس به خدمت می گیرد. اشتباه مرگبار لانیستر را می توان در استخدام این مزدوران به جای استفاده از یک ارتش و نیروی گوش به فرمان دائمی و متعهد مشاهده کرد. در واقع شرکت ها اگر دسته بندی صحیحی بین پیمانکاران مقطعی و کارکنان دایمی نداشته باشند با مجازات های سنگینی ممکن است روبرو شوند.

 

بدهی خود را به موقع بپردازید تا جریمه نشوید.

“یک لانیستر همیشه بدهی اش را می پردازد.” این یک دیالوگ پر تکرار در طول این سریال است. این به این مطلب اشاره دارد که شرکت های کوچک باید مالیات بر درآمد خود را بطور صحیح و در زمان درست بپردازند. توجه به مشکلات و رنج های ناشی از عدم پرداخت به موقع مالیات بر درآمد درس خوبی برای کسانی است که آرزوی تاج و تخت در سر پرورانده یا بطور ساده تر و ملموس تر میخواهند در مسیر درست و قانونی حرکت کنند.

 

به خودتان به عنوان کارمند یک شرکت سهامی حقوق بپردازید.

اکا سندور کلگان ملقب به سگ شکاری، همواره اصطلاحات مختص به خود دارد.بطور مثال زمانی که نمی خواهد از پادشاه جافری محافظت کند می گوید که او” اکنون سگ محافظ خودش است” و با ید بتواند در تمام مصائب و سختی ها روی پای خودش بایستد.

این تغییر دیدگاه می تواند در صاحبان مشاغل که شرکت خود را بصورت سهامی به ثبت رسانده اند نمود پیدا کند. حتی اگر شما رییس خود هستید؛ به عنوان یک کارآفرین باید همچون کلگان بر روی اسب خود شرط بندی کنید یعنی حقوق مناسب سالیانه ای برای خود در نظر بگیرید.

نسبت به اطلاعات فردی کارکنان به روز بمانید.

اریا استارک خودش را این گونه معرفی می کند: دختری که نام ندارد؛ در حالیکه مشغول آموزش برای تبدیل شدن به یک قاتل ترسناک است. او باور دارد که گمنام بودن یکی از بزرگترین سرمایه های اوست.او در نهایت به این پی می برد که برای اینکه بتواند از جهان در برابر بلایای پیش رو محافظت کند باید خودش را به عنوان یک استارک به سایرین معرفی کند.

عدم توجه به اطلاعات فردی کارکنان می تواند پیامد های منفی در ارتباط با انطباق حقوق و دستمزد با رضایت شغلی کارکنان و سایر امور مرتبط با استخدام داشته باشد.

و در پایان ما هم مثل همه افراد دوست داریم بدانیم این فصل چگونه به پایان می رسد. چه پیروزی نصیب ارتش مرگ پادشاه تاریکی باشد، چه اتحاد نامطلوب دایینر ها و یا سرسی ها ما مطمئن خواهیم بود که گروهی که بهتر مدیریت و سازماندهی شود برنده نهایی خواهد بود.یک رهبر پیروز کسی است که بداند چطور تیم خود را مدیریت و تجهیز کرده و در اخر به اورنگ پادشاهی می رسد (البته اگر تا آن زمان تاج و تختی وجود داشته باشد).

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یک =