گواهینامه های بین المللی حسابداری که می توانند پتانسیل شغلی شما را افزایش دهند

حسابداری همواره یک زمینه ی شغلی امیدوار کننده برای کاریابی ها و کارجویان بوده است. به دلیل تقاضای پایدار خدمات حسابداری، فرصت های شغلی در این رشته خوب است. حسابداری همچنین متخصصان را با گواهی نامه های بین المللی شناخته شده معرفی می کند که می تواند به آنها در پیشرفت های شغلی کمک کند.
بنابراین، پس از کسب مدرک حسابداری ممکن است بخواهید در یک رشته تخصصی مجوز بگیرید. داشتن این گواهینامه ها شما را از سایر متقاضیان شغلی متمایز کرده و همچنین باعث افزایش چشمگیر صلاحیت شغلی و کسب درآمد شما می شود.
اینها برخی از شناخته شده ترین گواهینامه های حسابداری بین المللی هستند:

 حسابدار رسمی CPA

حسابداری رسمی جز محبوب ترین گواهینامه های حسابداری است. حسابداران رسمی در بسیاری از زمینه های حسابداری و امور مالی همچون اعتبار سنجی، حاکمیت شرکتی، تجزیه و تحلیل مالی، مشاوره مدیریت، برنامه ریزی مالیاتی و سایر موارد دارای مهارت هستند.
حسابدار رسمی که به عنوان بازوی محرک حسابداری در همه کسب و کارها شناخته می شود، می تواند در زمینه های مختلفی فعالیت کند. با این وجود، حسابداران رسمی دارای مجوز بیشتر به دلیل تخصص در زمینه حسابرسی خارجی و امور مالیاتی مشهور هستند.

 حسابداری مدیریت CMA

گواهینامه ی CMA توسط موسسه حسابداران مدیریت یا IMA اعطا می شود.این گواهینامه تسلط بر حسابداری مدیریت را نشان می دهد که شامل برنامه ریزی و تحلیل مالی، مدیریت هزینه و پشتیبانی از تصمیم گیری است. این مهارت ها برای موفقیت یک کسب و کارمهم هستند.
برای به دست آوردن مدرک حسابداری مدیریت، یک داوطلب باید در آزمون CMA که از دو بخش تشکیل شده است، پذیرفته شود. داوطلبان برای دریافت گواهینامه CMA باید حداقل دو سال تجربه حرفه ای در حسابداری مدیریت یا مدیریت مالی داشته باشند.

 

 حسابرس داخلی CIA

این گواهینامه توسط موسسه حسابرسان داخلی (IIA) اعطا می شود. CIA تنها گواهینامه پذیرفته شده در سطح جهان برای حسابرسان داخلی است و معیاری است که توسط آن افراد صلاحیت و حرفه ای بودن خود را در زمینه حسابرسی داخلی نشان می دهند.
برای به دست آوردن گواهینامه CIA، باید یک آزمون چهار بخشی را گذرانده و حداقل باید دو سال تجربه مفید در حسابرسی داخلی یا در هر زمینه مرتبط داشته باشید. سایر گواهینامه های ارائه شده توسط IIA شامل گواهینامه کنترل خودارزیابی CSA، حسابرسی خدمات مالی مجاز CFSA و متخصص حسابرسی دولتی CGAP می شود.

 برنامه ریز مالی رسمی CFP

برنامه ‌ریز مالی رسمی، با افزایش محبوبیت استراتژی‌های مالی عمومی و شخصی به رسمیت شناخته شده ‌است. این مهم ‌ترین مدرک برنامه ‌ریزی مالی در دنیا است. اخذ این گواهینامه یک امتیاز ویژه در رزومه کاری شما خواهد بود.
شغل شما به عنوان CFP مملو از فرصت ها خواهد بود. مشتریان به متخصصانی که صلاحیت خود را از طریق آموزش و تجربه ثابت کرده اند، اعتماد می کنند. علاوه بر این، قبولی در آزمون CFP مهارت شما در استفاده از اصول برنامه ریزی مالی را تأیید خواهد کرد.

حسابرس رسمی سیستم های اطلاعاتی CISA

CISA پرچمدار انجمن حسابرسی و کنترل سیستم های اطلاعاتی(ISACA) است. این گواهینامه در سطح بین المللی برای افرادی که به حسابرسی، کنترل، ارزیابی و نظارت بر سیستم های اطلاعاتی و فناوری می پردازند، نام شناخته شده ای است.
داوطلبان ملزم به گذراندن یک آزمون ۵ بخشی و حداقل پنج سال تجربه حرفه ای در حسابرسی، کنترل یا امنیت سیستم های اطلاعاتی هستند تا بتوانند واجد شرایط حسابرسی سیستم های اطلاعاتی قرار بگیرند.
گواهینامه های بین المللی فراوان دیگری در زمینه حسابداری وجود دارد. موارد ذکر شده بالا جزء محبوب ترین ها هستند. به هر حال اگر دوست دارید تا در زمینه حسابداری به تخصص ویژه ای دست پیدا کرده و رزومه شغلی خود را ارتقا دهید، بهتر است اخذ یکی از گواهینامه های معتبر بین المللی را در نظر داشته باشید.

2 پاسخ ها
  1. محمد غفاری
    محمد غفاری می گوید:

    سلام و خسته نباشید.برادر من سیتیزن کاناداست و میخوام بدونم مدارک شما میتونه برای اخذ ویزا به من کمکی بکنه یا نه

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =