۱۰ دلیل مهم برای توجه بیشتر به بازار کار حسابداری

بازار کار حسابداری چیزهای زیادی برای عرضه دارد! خواه برنامه وارد شدن به شغل حسابداری را به عنوان یک حسابدار حرفه ای دارید و خواه مسیر‌های شغلی باز پیش رویتان را به عنوان متخصصی جوان بررسی می کنید، حسابداری حوزه ای است که به توجه بسیار زیاد شما نیاز دارد.

حسابدار حرفه ای

ادامه مطلب را بخوانید تا ۱۰ برتری را که صنعت حسابداری به شما عرضه می‌ کند کشف کنید.

  حتما مقاله حسابداری پروژه ها و نحوه تعریف درخت حساب ها (حسابداری پیمانکاری) مطالعه کنید.

۱. حرفه حسابداری همیشه مورد تقاضا خواهد بود

فرقی نمی‌ کند کجا زندگی می‌ کنید یا اقتصاد چگونه پیش می ‌رود، همیشه به یک حسابدار نیاز است. دلیلش این است که دولت‌ ها، کسب و کارها و سازمان‌ های غیرانتفاعی (و گاهی افراد نیز) بطور مستمر به حسابداران و دفترداران نیاز دارند تا بودجه آنان را مدیریت کند، مالیات را محاسبه کند، گزارش‌ های مالی را انجام بدهد، حسابرسی ‌ها را کامل کند و … فهرستی که همچنان ادامه پیدا می‌کند.

در شرایط خوب و بد حسابداران به انواع شرکت‌ های بزرگ و کوچک کمک می‌کنند تا طرح‌ های استراتژیک برای افزایش موفقیت و کاهش شانس شکست ایجاد کنند. کسب و کارها بدون حسابداری بسیار به سختی می ‌توانند عملکرد مالیشان را تحلیل کنند، که این مورد، تصمیم ‌گیری هوشمندانه برای آینده را سخت ‌تر می‌کند. در حالی که هیچ رشته ‌ای نمی‌ تواند برای همه شغلی را تضمین کند، چشم‌ انداز حسابداری عالی است و احتمالا به همین شکل باقی می‌ماند.

۲. می‌توانید به روش خود آن را انجام بدهید

حسابداران در انواع مکان‌ های مختلف کار می‌ کنند ، می‌توانید آنها را در بخش‌های مختلف در سازمانهای دولتی، کسب و کارهای شرکتی و تجاری، خیریه ‌ها و سازمان ‌های غیرانتفاعی، انجمن‌های حرفه‌ای یا موسسات آموزشی ببینید.

 حسابداران در واقع بصورت تمام وقت در موسسه‌ ای کار می‌کنند یا برای چندین مشتری در زمان واحد (چه در شرکت خود یا به عنوان بخشی از یک شرکت حسابداری) به فعالیت مشغول شوند. همه چیز بستگی به ترجیحات خود شما و جایی است که تقاضا وجود دارد. خوبی حسابداری این است که اغلب به اندازه کافی انعطاف‌پذیر است تا شغل خود را به صورتی که می‌خواهید شکل بدهید.

۳. حرفه حسابداری اهمیت زیادی دارد

حسابداران مسئولیت بسیار زیادی دارند. آنها معمولا در تصمیم ‌گیری‌های بزرگ نظر می‌دهند و  به این معناست که کنترل زیادی بر روی علمیات هر روزه شرکت و بطور کلی بر روی کسب و کار دارند. آنها می‌توانند رهبر امور مالی و گزارش‌ دهی و برنامه‌ ریزی و تحلیل باشند. می‌توانند در تعیین اینکه کدام اقدامات یا استراتژی ‌ها باقی بمانند و کدام باقی نمانند کمک کنند. اغلب نظر آنان در مورد آینده، نظری است که اجرا می‌شود.

۴. شما یک حسابدار حرفه ای هستید

حسابداران به عنوان افراد دارای تخصص، مورد اعتمادند. مردم برای گرفتن مشاوره و توصیه به سراغ‌ شان می‌ روند. مورد احترام اند چون تصویر بزرگ را می‌بینند و دانش و تجربه مورد نیاز برای درک آن را در اختیار دارند. حسابداران از لحاظ سازمان‌ یافته بودن و منطقی بودن شناخته شده ‌اند.

از آنها انتظار داریم در تصمیم‌گیری ‌ها بیشترین منافع افرادی را که برای‌ شان کار می‌کنند در نظر بگیرند. آنها باهوش و صادق اند و به همین دلیل است که صنعت حسابداری بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

۵. هرگز خسته نمی‌شوید

شاید از این موضوع تعجب کنید، اما این نظر که حسابداری کار یکنواختی است فقط قصه است! برای بیشتر حسابداران هر روز جدید و هیجان ‌انگیز است – آنها هرگز در مورد چیزهایی که باعث ملال می‌شوند نگران نیستند.

چه به دلیل اینکه صنعت حسابداری شامل تنوعی از وظایف است، یا چون حسابداران اغلب در جنبه‌ های مختلفی از عملیات شرکت درگیر می‌ شوند، احتمال اینکه کار کردن در این حرفه برایتان کسل‌ کننده نشود بسیار بالا است.

حسابدار حرفه ای

۶.حسابدار حرفه ای از ثبات لذت خواهد برد

حسابداری چیزی را عرضه می‌کند که بسیاری از ما بعد از سال‌ ها زندگی پر از کشمکش دانش ‌آموزی در آرزویش هستیم. یک شغل مستقل.به عبارت دیگر، از ثبات لذت خواهید برد. کسانی که در حسابداری کار می‌کنند بطور کلی از مزایای ساعات منظم، حقوقی (که با زمان افزایش می‌یابد)، مزایا و توانایی برنامه‌ ریزی برای آینده با درجه ‌ای از اعتماد به نفس بهره می‌برند.

۷. حرفه حسابداری همیشه فرصت اکتشاف دارد

با توجه به اینکه جوانان انتظار دارند شغل ‌شان را چندین بار در طول دوره حرفه ‌ای خود تغییر بدهند، کارکردن در صنعتی که فرصت ‌های جدیدی را پیش روی شما می ‌گذارد مزیت بزرگی است.می‌توانید رئیس کسب و کاری شوید، مدیر ارشد یا کارآفرین شوید.

از حرفه‌ای در حسابداری می‌توانید در حرفه‌ ها حرکت کنید (تغییر عمودی) – یا در محل کار خود یا مکان جدیدی یا به سمت کار دیگری مانند آموزش یا سرمایه‌گذاری (تغییر افقی) بروید.می‌توانید حتی به یک مدیر ارشد یا رئیس تبدیل شوید (به رئیس مالی یک شرکت فکر کنید) یا کسب و کار خود رابا استفاده از آنچه به عنوان حسابدار یاد گرفته‌ اید شروع کنید.

  حتما مقاله انواع سیستم های حسابداری بهای تمام شده کدام است؟ مطالعه کنید.

۸. با افراد جالب ملاقات می‌کنید

خواه مشتری، همکار، کارفرما، مربی یا فرد دیگری باشد که بطور تصادفی ملاقات می‌ کنید، حرفه حسابداری شما، برخورد با افرادی از طیف گسترده‌‌ ای از پس‌ زمینه را ممکن می‌سازد.

در اینجا ست که پتانسیل بسیار زیاد شغل شما جلوه‌گر می‌شود ، به شبکه‌سازی فرصت‌ها فکر کنید!

روابطی که شما در حرفه حسابداری ایجاد می‌کنید بخش بزرگی از رشد شخصی و حرفه‌ای شما را بازی خواهد کرد. شما روابط ممکن بسیاری را برای انتخاب کردن خواهید داشت.

۹. یادگیری مستمر خواهید داشت

تغییرات در فناوری و مقررات به معنای این است که صنعت حسابداری بطور مستمر در حال تحول است.

به عنوان یک حرفه‌ای در این حوزه، احتمالا نیاز خواهید داشت به‌روز بوده و بهترین اقدامات را برای موفقیت انجام بدهید.

روش خوبی است که در جلوی صنعت خود حرکت کرده و به پیشروی آگاه تبدیل شوید.

۱۰. در حرفه حسابداری فضا برای رشد وجود دارد

همانطور که احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید، حسابداری صنعت بسیار مهمی است که تمامی انواع گزینه‌های شغلی را عرضه می‌کند.

حسابداران می‌توانند – و باید – تقریبا همه جا کار کنند. و چون چنین تقاضای بالایی برای آنها وجود دارد، فرصت‌های بسیار زیادی برای پیشرفت خواهند داشت.با کمی کار سخت، و تلاش برای موفقیت و داشتن اشتیاق برای حرفه‌ تان، می‌توانید پاداش ‌های بسیاری را درو کنید که این حوزه به شما ارزانی می ‌دارد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 7 =