با ۵ توانایی برتر یک رهبر تاثیر گذار آشنا شویم

The 5 Values of a High-Impact Leader

 

رهبران خوب متولد و ساخته می شوند. صرف نظر از این که شما می توانید به راحتی به یک رهبر خوب تبدیل شوید، می توانید مهارت های خود را ارتقا دهید و باید به دنبال این پیشرفت باشید. جهان امروز نیز نیاز مبرم به رهبران با کیفیت و تأثیرگذار دارد که دائما افراد را به سوی پیشرفت و توسعه رهبری می کنند و ویژگی های یک رهبر واقعی را برای آنها الگو قرار می دهند.

 

توسعه شخصیت

برای رهبری خوب در موقعیتی که هستید باید چه فردی باشید؟ موقعیتهای مختلف ممکن است الزامات متفاوتی داشته باشند، اما داشتن شخصیت قوی در هر موقعیتی در یک مجموعه ضروری است. اهمیت شخصیت فردی اغلب نادیده گرفته می شود و تنها به دانش و مهارت توجه می شود. داشتن  شخصیت رهبری درست در شرایط دشوار و بحرانی خود را نشان می دهد. جایی که شما موظفید تا علاوه بر مدیریت کردن شرایط بتوانید در اطرافیانتان ایجاد ثبات و آرامش کرده و بتوانید برای آنها یک الگوی مناسب باشید.

 

توسعه دانش

برای رهبری خوب چه چیزهایی را باید بدانید؟ برخلاف شخصیت، بهبود دانش افراد بسیار آسان تر است. آیا موقعیت فعلی یا مورد نظر شما نیاز به تحصیلات بیشتر دارد؟ ممکن است بسیاری از چیزها را ندانید ، بنابراین از دیگران در این زمینه راهنمایی بخواهید و از اینکه با دیگران و افراد با تجربه و با دانش مشورت کنید اصلا احساس شرم نکنید.

 

 

 

توسعه مهارت ها

برای انجام وظایفی شغلی و مدیریتی فعلی خود به چه مهارت هایی نیاز دارید؟ اگر به طور مثال داشتن دانش فناوری اطلاعات و حوزه ی دیجیتال و نرم افزار از جمله ملزومات شغلی شما است، بهتر است که هر چه زودتر این مهارت ها را در خود تقویت کنید.

همین طور برای یک رهبر لازم است که بتواند گروه های کاری زیر مجموعه خود را به خوبی هدایت کند و علاوه بر وظایف آشکار مدیریتی خود بتواند در زمینه برنامه ریزی استراتژیک و بودجه بندی و مواردی از این دست نیز اشراف داشته و به خوبی عمل نماید.

 

توسعه عاطفی

توسعه ی عاطفی یکی از مهم ترین ارکان رهبری در دنیای امروز است. مسئله ای که به ندرت در حوزه کسب و کار و مدیریت مورد بحث قرار می گیرد. اما یک رهبر خوب باید بتواند ابتدا شناخت مناسب از احساسات و عواطف خود داشته و به خوبی آن را مدیریت و کنترل نماید، تا بتواند روابط مناسبی با افراد زیر مجموعه خود داشته باشد. علاوه بر این یک رهبر خوب باید نسبت به احساسات و عواطف افراد زیر دست خود نیز درک و اشراف دقیقی داشته باشد و در بروز مشکلات در محیط کاری یا خارج از آن  بتواند با آنها احساس همدردی و همبستگی کند.

 

توسعه فیزیکی

برای خدمت در موقعیت خود به چه توانایی هایی نیاز دارید؟ آمادگی جسمانی مناسب برای ارائه ی خدمت، جنبه دیگری از رهبری شایسته است که ما اغلب از آن غافل می شویم. داشتن اندامی متناسب کمک می کند تا ذهن روشنی در تصمیم گیری داشته باشید. نحوه رفتار ما با بدن مان می تواند برای دیگران یک مثال و نشان از احترام و قدردانی ما از آنچه خدا به ما داده باشد، تا بتوانیم  وظایف خود را به درستی و با چابکی بیشتری انجام دهیم.

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 13 =