با  اشتباهات رایج حسابداری در کسب و کارهای کوچک آشنا شویم

How Can Outsourcing Bookkeeping Services in Melbourne Turn Profitable for Small Businesses?

 

بسیاری از کسب و کارهای کوچک همچون یک نمایش تک نفره هستند. شما به عنوان یک کارآفرین مسئول تمام اتفاقات درونی و بیرونی سازمان خود هستید. معمولا مشغله کاری زیاد باعث می شود تا اشتباهات و خطاهای کوچک نادیده گرفته شوند، که این امر در دراز مدت ممکن است مشکلات بیشتر و بزرگتری را در فرآیند حسابداری شما ایجاد نماید. اکنون قصد داریم تا رایج ترین اشتباهات حسابداری را با شما درمیان بگذاریم تا بدون اینکه خودتان آنها را تجربه کنید بتوانید از آنها درس بگیرید.

 

عدم تفکیک حساب های بانکی شخصی و شغلی

اگرچه اداره ی کسب و کارتان بخش مهم و جز لاینفک زندگی شخصی شما محسوب می شود، اما وقتی پای منابع مالی به میان می آید، باید این دو مقوله را از هم مجزا کنید. این کار به طور ویژه باید در مورد حساب های بانکی و کارت های اعتباری شما صورت بگیرد. عدم انجام این کار باعث می شود که نتوانید هزینه های شخصی و شغلی خود را به درستی از هم تفکیک کنید و مسلما این مسئله در محاسبات مالیاتی شما را با مشکل روبرو می کند.

حتی اگر حساب های شخصی و کاری مجزا دارید، سعی کنید تا حد امکان از حسابهای شخصی تان برای پرداخت هزینه های کسب و کار خود استفاده نکنید. چرا که ممکن است فراموش کنید تا آنها را ثبت نموده و در محاسبات هزینه های قابل قبول مالیاتی خود لحاظ نمایید.

 

استفاده ی نادرست از نرم افزار حسابداری

نرم افزار حسابداری به طور قطع می تواند به ساده تر کردن امور مالی شما کمک کند. اما اگر به طور صحیح از نرم افزار استفاده نکنید، ممکن است عملیات حسابداری خود را در معرض خطا قرار دهید. گذشته از این، ندانستن چگونگی استفاده از همه ی ویژگی های نرم افزار به طور کارآمد، باعث اتلاف وقت می شود.

بسیاری از شرکت های تولید نرم افزارهای مالی و حسابداری مجموعه ای از منابع آموزشی و همچنین تیم های ارائه خدمات پشتیبانی دارند که می توانند در زمینه آموزش اصول حسابداری و اجرای صحیح نرم افزار به شما کمک کنند. شما با انتخاب از نرم افزار حسابداری بامداد علاوه بر استفاده از خدمات پشتیبانی تمام وقت می توانید با عضویت در سایت www.accschool.ir به طور رایگان از منابع غنی آموزش حسابداری نیز بهره مند شوید.

 

Ten common start-up bookkeeping mistakes | Start Up Donut

 

استخدام حسابداری که با نیازهای شغلی شما آشنا نیست

شاید یکی از راه های به صرفه برا شما این باشد که کلیه امور مالی و حسابداری خود را برون سپاری نمایید. اما باید بدانید اگر این کار به درستی انجام نگیرد برای شما به یک اشتباه پر هزینه تبدیل می شود. یک حسابدار علاوه بر تسلط بر مبانی و مفاهیم اصلی حسابداری همچون تفاوت بین حسابداری نقدی و تعهدی و یا نحوه ی تطبیق حساب ها، باید با صنعت مربوطه و نیازها و ملزومات کسب و کار شما نیز آشنایی کافی داشته باشد. همچنین یک حسابدار علاوه بر دانستن اصول اولیه، شخصی است که شما باید بتوانید به او اعتماد کنید تا در رشد شغلی به شما کمک نماید.

 

محول کردن امور حسابداری به دقیقه ی ۹۰!

از آنجا که حسابداری مجموعه ای از کارهای کوچک اما بی شمار است که به مرور زمان ایجاد می شود، انجام یکباره کلیه امور می تواند برای شما دشوار باشد. محول کردن امور حسابداری به آخرین لحظات می تواند باعث ایجاد استرس و اضطراب در شما شود که بعضی اوقات می تواند منجر به اشتباهات قابل توجهی در فرآیند حسابداری شما شود.

این قابل درک است، زیرا حسابداری شاید جذاب ترین بخش اجرایی یک کسب و کار نباشد. احتمالا به همین دلیل است که بعضی از صاحبان مشاغل فقط در صورت نیاز به گزارش های مالی این کار را انجام می دهند. بهترین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که در طول سال زمان های مشخصی را به کنترل و پیگیری حساب های خود اختصاص دهید. دلیل دیگر انجام امور حسابداری خود در طول سال این است که بتوانید با منابع مالی خود آشنا شوید و تصمیمات شغلی بهتری بگیرید.

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + دوازده =