شرکت های حسابداری چینی که خدمات مشاوره ی مالی انجام می دهند از مرز دو میلیارد دلار درآمد سالیانه گذر کردند

Image result for Accounting firms surpass $2B in consulting revenue in China

 

انجام خدمات مشاوره مالی توسط شرکت های حسابداری چین در سال ۲۰۱۸، افزایش چمشگیر ۱۵٫۹ درصدی درآمد را برای آنها به ارمغان آورد تا به رقم بی سابقه ی ۲ میلیارد دلار درآمد سالانه برسند. طبق آمار رسمی به دست آمده، شرکت های حسابداری توانسته اند یک سوم از درآمد حاصل از خدمات مشاوره مالی در چین را به خود اختصاص دهند.

بازار مشاوره مالی چین در سال گذشته با رشد سریع ۱۳٫۴ درصدی و درآمد تقریبی ۶ میلیادر دلار روبرو بوده است. که در این بین شرکت های حسابداری چینی توانسته اند سهم قابل توجهی از این بازار را توسط بازوی مشاوره ای خود، در اختیار بگیرند. با وجود کند شدن رشد تولید ناخالص ملی، مشتریان همچنان در مقابل برخی از اصلاحات دولت و آشفتگی های بازار مانند افزایش تعرفه ها، نیاز به حمایت و راهنمایی دارند. آنها همچنین به دنبال مشاوره در باره ی گسترش و توسعه کسب و کار خود در حوزه های داخلی و خارجی بودند.

گزارش ها نشان می دهد که شرکت های حسابداری چینی بیشترین کسب درآمد و استفاده را از ارائه خدمات گوناگون با محوریت مشاوره مالی داشته اند. علی الخصوص افزایش شهرت این شرکت ها در هدایت مشتریان و کمک به انطباق آنها با قوانین و شرایط جدید نظارتی حاصل از دوره اصلاحات دولتی، به سود دهی بیشتر آنها منجر شده است. دسترسی به پایگاه های دانش جهانی و آشنایی با ایده ها و راه حل های سایر بازارها، همچنان یک منبع قوی کسب درآمد برای شرکتهای حسابداری به ویژه در بین شرکتهای چند ملیتی است.

Image result for Accounting firms surpass $2B in consulting revenue in China

آشوک پاتل سردبیر پایگاه مطالعاتی گلوبال ریسرچ در همین رابطه گفته است: تلاش شرکت های چینی برای بازنگری در ساختار خود در سال ۲۰۱۸، باعث ایجاد یک بستر مناسب و موثر برای گسترش فعالیت ها و کارآفرینی بیشتر شده است. به طور مثال مشاوره مالی اینترنتی در چین توانسته سهم ۲۲ درصدی از تمامی درآمد ها را به خود اختصاص دهد. رشد کسب و کارهای آنلاین به ویژه در حوزه ی مالی در چین در سال گذشته بسیار چشمگیر بوده است. از ۲ میلیارد دلار درآمد کسب شده از خدمات مشاوره مالی در سال ۲۰۱۸، ۴۶۴ میلیون دلار تنها مختص به خدمات دیجیتال و اینترنتی بوده است.

با توجه به اینکه شرکت های مشاوره مالی در چین نیاز دارند تا دفاتر خود را با نیروهای بومی اداره نمایند، اما تشخیص و بکارگیری استعداد های بومی به هیچ وجه کار ساده ای نیست. یکی از مشکلات اصلی این بازار در حال رشد و نوپا، کمبود همین استعداد ها است. مشاوران با تجربه می توانند نقش های ارشد را بر عهده بگیرند. مشاوره هنوز نتوانسته به عنوان یک شغل مطلوب در بین جامعه جا باز کند. ازاین رو کار برای استعداد های جوان کمی مشکل است، چرا که بازار کار بیشتر آنها را به سمت کارآفرینی و راه اندازی استارتاپ ها سوق می دهد.

رینولد لیو، رئیس مشاوره مدیریت در KPMG در چین، که در خصوص این گزارش با او مصاحبه شده است، گفت: در چهار تا پنج سال گذشته، تجارت ما بیش از دو برابر شده است. در عین حال، صنعت مشاوره برای حفظ استعداد باید هزینه بیشتری بپردازد، و این هزینه بخشی از سودآوری ما را در بر می گیرد. با این حال، ما این امر را با افزایش درآمدهای مبتنی بر دارایی خود اصلاح می کنیم. گزارش ها پیش بینی می کنند که این رشد شدید در بازار مشاوره چین ادامه خواهد داشت و رشد درآمد شرکت های حسابداری در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تقریباً ۱۶ درصد خواهد بود.

شرلی شی، مشاور ارشد شرکت PWC  در ارتباط با این گزارش گفت: شرکت ها کاهش سرعت رشد اقتصادی را به خوبی مشاهده نموده و می خواهند اطمینان حاصل کنند که برای رویارویی با آن آمادگی کامل دارند. بنابراین آنها از ما می خواهند که به آنها کمک کنیم تا بتوانند خود را با سرعت رشد اقتصادی هماهنگ کنند. همچنین بتوانند در آینده در صورت عبور از این شرایط همگام با توسعه ی اقتصادی، انعطاف پذیری کافی را داشته باشند.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 9 =