نگهداری از سایت ورد پرس شرکت خود را جدی بگیرید تا بتوانیداز امنیت و به روز بودن آن مطمئن باشید

 

اگر شرکت شما یک وب سایت ورد پرس دارد، باید تصمیم بگیرید که آیا تعمیر و نگهداری آن را خود به عهده بگیرید یا با برون سپاری به افراد متخصص وحرفه ای مشکل خود را حل کنید که در این صورت با دو فاکتور مهم روبرو خواهید بود: دانش و زمان.

بسیاری از صاحبان کسب و کار از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده می کنند؛ زیرا استفاده از آن آسان بوده و به حد گسترده ای شناخته شده است. اما متاسفانه بسیاری از افراد فراموش می کنند که سایت نیاز به نگهداری مستمر دارد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید تا خودتان حفظ و نگهداری از سایت مورد نظر را بر عهده بگیرید؛ باید از ملزومات این کار مطلع باشید. چرا که زمان به سرعت می گذرد و توجه نکردن به نکات مهم و ضروری ممکن است شما را به دردسر بیاندازد.

اگر شما هم مانند بسیاری از شرکت های حسابداری هستید، حتی اگر دانش کافی برای مدیریت وب سایت خود را دارید، باید بدانید که شما وقت بسیار کمی دارید که بهتر است آن را برای انجام کارهای روزانه شرکت اختصاص دهید تا مدیریت سایت! شما بهتر است تا از اطلاعات خود برای هر چه بهتر کمک گرفتن از فرد متخصص برای بهبود عملکرد سایت استفاده نمایید.

نگهداری از وب سایت: ملزوماتی که ممکن است شما را شگفت زده کند.

 

زمانی که سایت شما فعال است، صفحات ثابت شما در جای خود قرار دارند و شما هر هفته مطالب تازه ای را به وبلاگ خود اضافه می کنید. احتمالا در مورد نمای ظاهری سایت خود احساس خوبی دارید. باید هم این طور باشد چرا که این ها از ملزومات یک سایت حسابداری موفق به شمار می آیند. با این حال باید در نظر داشته باشید که یک سایت فراتر از آن چیزی است که در ظاهر به چشم می آید. تمام آنچه باعث می شود که یک سایت بتواند به درستی کار کند در پشت صحنه یا اصطلاحا ” بک اند” سایت اتفاق می افتد. نگهداری دقیق و به موقع برای حفظ عملکرد سایت شما بسیار مهم است.

برای بسیاری از افراد یادگیری مواردی که شامل حفظ و نگهداری از سایت می شود، شگفت آور است. در واقع حتی وردپرس نیز به شما پیش نهاد ایجاد یک تقویم تعمیر و نگهداری می دهد تا هیچ موردی را فراموش نکنید. برای اینکه بدانید دقیقا از چه چیز صحبت می کنیم، فهرستی از توصیه های ورد پرس را در این فهرست آورده ایم:

 

زمان بندی ها متفاوت است. برخی از وظایف روزانه، برخی هفتگی و یا دو هفته یکبار است:

سایت خود را پشتیبانی کنید. (روزانه)

کامنت های اسپم را پاک کنید. ( هر دو هفته یکبار)

مطالب جدید اضافه کنید. (هفتگی)

چک کردن استاندارد کدهای سایت ( با تغییر کد ها و استایل شیت ها)

ماهانه:

چک کردن آمارها.

چک کردن پیوند ها.

 

هر سه ماه یک بار:

بروز رسانی وردپرس.

 

هر ۶ ماه یک بار:

برای کسب اطلاعات جدید در باره بروزرسانی، اخبار و رویداد ها به ورد پرس نگاهی بیاندازید.

سایت خود را بروز کنید. سایتی که مورد بی توجهی قرار گرفته و قدیمی به نظر برسد باعث می شود تا بازدیدکنندگان پیش از اینکه به دنبال پیدا کردن اطلاعات یا خدمات مورد نظرشان باشند از کلیک کردن بر روی آن اجتناب کنند.

ثبت سایت – ثبت دوباره سایت به صورت دوره ای در گوگل موجب می شود تا گوگل موجودیت سایت شما را به صورت بلند مدت بشناسد.

پلاگین های قدیمی را پاک کنید و در جستجوی پلاگین های جدید تر باشید.

عکس های و تصاویر گرافیکی که دیگر مورد استفاده نیستند را پاک کنید.

صفحات و ب و css را بهینه کنید.

با وجودی که این فهرست کمی طولانی و یا حتی گیج کننده به نظر می رسد اما تمام جنبه های حفظ و نگهداری از سایت شما را پوشش نمی دهد. پس بهتر است که این موارد ثابت حفظ و نگهداری از سایت را نیز به خاطر بسپارید:

نظارت بر عملکرد روزانه سایت.

کنترل موارد مرتبط با سرور سایت.

تولید محتوا برای تازه نگهداشتن سایت.

امنیت سایت، همچون مدیریت و بروز کردن پروتکل های امن SSL

سئو یا بهینه سازی سایت، استفاده از عبارات و کلمات کلیدی مورد پسند گوگل که به بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک می کنند.

مدیریت نظرات کاربران، داشتن تعامل با بازدیدکنندگان سایت می تواند به رشد و ارتقای کسب و کار کمک کند.

 

واضح است که نگهداری از وب سایت پروسه ای جاری بوده وبه چیزی فراتر از دانش ابتدایی برای اجرا نیاز دارد. با وجودی که ممکن است به صورت موردی یک راه حل برای رفع مشکل خود در یکی از فروم های ورد پرس پیدا کنید، باید از خود بپرسید که آیا وقت اضافی برای جستجو، فهم و رفع یک مشکل دارید. آن هم در حالی که اگر نگهداری از سایت را به یک متخصص می سپردید اصلا با آن مشکل روبرو نمی شدید. زمانی که صرف جستجو و رفع مشکلات می کنید از زمان کار مفید شما و ارائه خدمات به مشتریان و در نتیجه ازکیفیت کارشما می کاهد. درست همانند یک طراح وب سایتی که سعی می کند برای طبقه بندی اطلاعات مالیاتی تمام کدهای جدید مالیاتی را به خاطر بسپارد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =