نکات کلیدی حسابداری حقوق و دستمزد در کسب و کارهای کوچک

Payroll: Preparation, Analysis and Management - Caroline University

 

چگونه می توانم پولی که به کارکنان و پیمانکاران مستقل Free lancers می پردازم را مدیریت کنم؟ آیا همه آنها “حقوق و دستمزد” محسوب می شوند؟ و در مورد پرداخت به خودم چطور؟ در این مقاله با نکات و ملاحظاتی آشنا می شویم که به شما کمک می کند تا بتوانید مسائلی از این قبیل  را مدیریت کنید.

 

 کارکنان تمام وقت و پاره وقت به طور معمول در هزینه ی حقوق و دستمزد شما محاسبه می شوند.

حقوق و دستمزد عادی (مانند یک کارمند یک روزه) نیز می تواند در زیر مجموعه ی حقوق و دستمزد قرار گیرد، اما قاعده کلی این است که پیمانکاران استخدام شده را در حسابی قرار دهید که نشان دهنده کاری است که آنها برای شما انجام داده اند. به عنوان مثال، هزینه ی دستیار بازاریابی کوتاه مدت جزو هزینه های بازاریابی قرار می گیرد.

 

پرداخت  به خود کمی پیچیده تر است.

 اگر مالک کسب و کار هستید و یا با افراد دیگر مشارکت دارید، هنگامی که از کسب و کار خود پول برداشت می کنید، در فرآیند حسابداری به عنوان برداشت مالک Owner Drawing در نظر گرفته می شود. یکی از پیامد های این امر این است که برداشت های مالک بر خلاف حقوق و دستمزد، مالیات بر درآمد کسب و کار شما را کاهش نمی دهد.

به عنوان مثال، اگر شرکت شما ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارد و شما ۵۰ میلیون تومان آن را به خودتان پرداخت کنید، شرکت شما هنوز مسئول مالیات ۱۰۰ میلیون تومانی خواهد بود. برای این نوع کسب و کارها مالک، مسئولیت مالیات کسب و کار را بدون توجه به میزان پولی که به خود پرداخت می کند، بر عهده دارد.

 

Pandemic or not, payroll must keep running | Alight | NGA HR

 

پرداخت به خود در صورت مشارکت در کسب و کار حتی مشکل تر است.

شما می توانید با خودتان به عنوان یک کارمند عادی رفتار کنید . اما ممکن است مشمول برخی قوانین ویژه ی حسابداری و یا مالیاتی شوید. همچنین می توانید حقوق و دستمزد خود را از هزینه مدیریت یا از طریق سود سهام به خود بپردازید. در هر صورت، باید از مقررات محلی پیروی کرده و یا یک متخصص حسابداری مشورت کنید.

برای اطمینان از انجام صحیح کارها بهتر است از متخصصان حسابداری و مالی مشاوره بگیرید. در صورت استفاده از نرم افزار حسابداری بامداد، ساده ترین راه این است که از حسابدار یا مشاور مالی خود دعوت کنید و یک دسترسی موقت برای او در سیستم ایجاد کنید. به این صورت که اجازه دهید به طور موقت وارد سیستم حسابداری شما شده و به شما بگویند که چه تغییراتی را باید اعمال کنید و یا اگر خودتان قادر به انجام تغییرات نیستید این وظیفه را به آنها محول کنید. در هر دو حالت هنگامی که دیگر نیازی به کمک ندارید، می توانید دسترسی آنها را قطع نمایید.

 

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =