چه افرادی از داده های حسابداری استفاده می کنند؟

Prepare financial statements and do financial accounting work by Msalik |  Fiverr

 

گزارشگری مالی Financial reporting توسط طیف گسترده ای از کاربران برای اهداف مختلف استفاده می شود. به همین دلیل تعیین یک چارچوب مشترک حسابداری همواره دشوار بوده است. بسیاری از سهامداران اغلب نیازهای متضادی از داده های حسابداری دارند. در این مقاله قصد داریم به ذینفعان و نیاز آنها به داده های حسابداری نگاهی اجمالی داشته باشیم.

 

بازارهای سرمایه

اطلاعات حسابداری به طور گسترده ای در بازارهای مالی استفاده می شود. قیمت سهام در ارتباط با داده های مالی بالا و پایین می شود. علت این امر این است که داده ها جدیدترین معیار عملکرد مالی یک شرکت را به سرمایه گذاران ارائه می دهند.

 

وام دهندگان

وام دهندگان از داده های حسابداری برای قضاوت در مورد اعتبار شرکت استفاده می کنند. این یک تصور غلط رایج است که وام دهندگان با امکان سنجی پروژه در دست اجرا مخالف هستند. در واقع، وام دهندگان به صورت ‌های مالی شرکت نگاه می ‌کنند تا دریابند که آیا شرکت می ‌تواند تعهدات وام را از جریان نقدینگی موجود خود برآورده کند یا خیر. بنابراین، داده های حسابداری به آنها کمک می کند تا از خود را از خطرات و ریسک های مالی مصون بدارند.

 

The Importance of Interpreting Accounting Statements | Complete Controller

 

دولت

دولت باید از سود حاصل از کسب و کارها مالیات بگیرد. سود، نتیجه نهایی تهیه صورت سود و زیان یعنی اسناد حسابداری است. مالیات برای سازمان ها هزینه و بدهی محسوب می شود. بنابراین به احتمال زیاد، شرکت ها با نشان دادن سود کمتر سعی در کاهش این بدهی خواهند داشت. بنابراین دولت به داده های حسابداری نیاز دارد تا اطمینان حاصل کند که سهم منصفانه ی خود در مالیات توسط شرکت ها پرداخت شده است.

 

کارکنان

کارمندان در قالب کار خود به شرکت اعتبار می دهند. آنها بلافاصله پس از استخدام اقدام به کار می کنند و انتظار پرداخت در پایان ماه را دارند. از این رو به عبارتی هر ماه ۱۵ روز به طور متوسط به کارفرما اعتبار ارائه می دهند. آنها حق دارند در مورد عملکرد داخلی شرکت و اینکه آیا به آنها پرداخت می شود یا خیر، نگران باشند. موارد اخیر مانند ورشکستگی خطوط هوایی Kingfisher این نیاز را آشکار کرده است که کارکنان به صورت های مالی شرکت هایی که برای آنها کار می کنند نگاه کنند. کارمندان خطوط هوایی کینگ فیشر برای تامین مخارج زندگی خود با مشکل مواجه هستند زیرا حقوق آنها ماه ها به تعویق افتاده است!

 

مدیران

مدیران مسئول کنترل عملیات اجرایی شرکت هستند. با این حال، این کنترل تا حد زیادی به در دسترس بودن اطلاعات صحیح مالی در زمان صحیح بستگی دارد. این تابع توسط حسابداری انجام می شود. مدیران به‌ روز رسانی ‌های دوره ‌ای را در مورد وضعیت امور مالی دریافت می‌ کنند و در موقعیتی هستند که بتوانند آن را تجزیه و تحلیل کنند و عملکرد خود را در دوره‌ های آینده بهبود بخشند.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =