رعایت این ۴ نکته به حفظ کسب و کار شما در دوره رکود اقتصادی کمک می کند

 

همان طور که همه ما می دانیم، دنیا در حال دست  پنجه نرم کردن با یک رکود اقتصادی بی سابقه است. به گفته ی مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول، رکود فعلی به همان اندازه یا حتی بیشتر از آن چیزی است که جهان در سال ۲۰۰۹ تجربه نمود.  برای کارآفرینان این خبر خوبی نیست. چرا که با هر رکود، ما با حجمی از بیکاری و کاهش حقوق و دستمزد روبرو می شویم. این امر ناگزیر به کاهش قدرت خرید مشتریان منجر می شود، که به نوبه خود بر کسب و کار شما تاثیر گذار خواهد بود.

از آنجا که فرار از چنین شرایطی تقریبا غیر ممکن است، کسب و کارها می توانند با رعایت چند نکته تا حدی از میزان خسارت به کسب و کار خود بکاهند. با هم به بررسی این نکات می پردازیم:

 

اولویت اول، نجات کسب و کار شما است

با وقوع رکود اقتصادی بزرگ، کسب و کارها – حتی آنهایی که دارای جریان نقدی سالم هستند – در عملکردهای خود با سرگردانی روبرو می شوند. در چنین مواقعی طبیعی است که بین نجات کسب و کار یا کارمندان خود احساس دوگانگی کنید. در حالت ایده آل، شما هر دو کار را انجام می دهید. اما هنگامی که آینده نامشخص است و در تنگنای مالی قرار دارید، باید به عنوان یک کارآفرینان تصمیم بگیرید: آیا باید آخرین سکه خود را صرف خوشحال کردن کارمندان خود کنید، یا اینکه کسب و کار خود را به هر صورت زنده نگه دارید؟

یک مدیر خوب ممکن است تصمیم بگیرد که به کارمندان خود کمک کند تا رکود را پشت سر بگذارند. اما اگر کسب و کار شما سقوط کرد، دیگر جایی برای بازگشت کارمندان شما وجود نخواهد داشت. بنابراین، اگرچه این یک عقیده بحث برانگیز است، فکر می کنم محتاطانه است که توجه بیشتری به ماندگاری شغل خود داشته باشید. هرچند ممکن است در کوتاه مدت این خبر خوبی برای کارمندان شما نباشد، اما در دراز مدت، این بهترین تصمیم برای کسب و کارها، کارمندان و به طور کلی اقتصاد خواهد بود.

 

ارزش بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهید

هنگامی که اوضاع اقتصادی به خوبی پیش نمی رود، مشتریان سعی می کنند تا جای ممکن هزینه های خود را کاهش دهند. حتی اگر نوع خدماتی که شما ارائه می دهید برای مشتری حیاتی باشد، باز هم آنها تمایل به کاهش مصرف دارند و این قطعا بر کسب و کار شما اثر گذار خواهد بود.

یکی از راه های جبران کاهش درآمد، ارائه ارزش (خدمات) بیشتر در ازای میزان پول دریافتی شما از مشتری است. به عنوان مثال، یک سینما می تواند پاپ کورن رایگان به مشتریان عرضه کند. یا یک آرایشگر می تواند در ازای اخذ یک هزینه ثابت سالیانه، خدمات اصلاح نامحدود به مشتریان خود ارائه نماید.

هنگامی که ارزش بیشتری را به محصول یا خدمات خود اضافه می نمایید، مشتریان دیگر به پیشنهاد شما تنها به عنوان یک هزینه نگاه نمی کنند و به مزایای اقتصادی که به پس انداز بیشتر آنها کمک می کند، نیز می اندیشند. اگر چه این کار ممکن است به رشد مشتریان در دوره رکود کمک نکند، اما حداقل می تواند به شما کمک کند تا مشتریان وفادار خود را حفظ نمایید.

 

How to Protect Your Business from a Recession - Entrepreneur Resources

با تامین کنندگان و مشتریان تعامل و همکاری کنید.

شایان ذکر است که مشتریان از دو طریق اقدام به کاهش هزینه ها می کنند. در وهله اول آنها هزینه هایی که نیازهای اصلی و اولیه زندگی شان را با خطر مواجه نمی کنند را حذف می نمایند. حذف یا عدم تمدید اشتراک سرویس های پخش فیلم و سریال، سرویس بیرون بر غذای رستورانها و هر نوع عضویت اپلیکیشن های پخش آنلاین می تواند نمونه هایی از این دست باشد.

با افرادی که در زنجیره بالایی (تامین) و پایین دست شما هستند، نهایت همکاری و تعامل را به عمل آورید. به عنوان مثال در کسب و کارهای مرتبط با تلفن همراه تولید کنندگان تلفن همراه و قطعات در بالادست و فروشگاه هایی که به عرضه این محصولات به مشتریان می پردازند در پایین زنجیره قرار می گیرند.

با یادآوری بخش قبلی در ارتباط با ارائه ارزش بیشتر به مشتری، به عنوان نمونه یک سازنده تلفن همراه می تواند همراه با گوشی تلفن به مشتریان قاب محافظ رایگان هدیه دهد. یا اپلیکیشن ها و نرم افزارهای رایگان بر روی تلفن همراه ارائه کند. این استراتژی هم برای سازنده و هم برای کل شبکه توزیع و فروش می تواند کسب سود را به همراه داشته باشد.

نوع آوری در ارائه پیشنهادات فروش و قیمت گذاری

این یکی از موثرترین راه های حفظ مشتریان در دوران رکود اقتصادی است. نوآوری در قیمت گذاری باید بر روی دو هدف خاص متمرکز شود: ارزان تر کردن پیشنهاد شما برای مشتری و بهبود جریان نقدینگی خود.

بر روی مشارکت با سرویس هایی که امکان خرید اقساطی به مشتریان می دهند، تامل کنید. این کار باعث می شود که کالای شما برای خریدار مقرون به صرفه تر باشد. تنها نکته مهم این است که در صورت استفاده  ازاین سرویس ها، از صحت عملکرد و پرداخت به موقع آنها اطمینان حاصل کنید.

رکود برای همه دشوار است: صاحب کسب و کار، کارمندان و مشتریان. اما به خاطر داشته باشید که رکود همواره در اقتصاد وجود دارد. حتی با چشم انداز کنونی، انتظار می رود اقتصاد جهانی تا سال آینده دستخوش تغییر شود. از این رو، تمرکز شما باید بر روی بقا باشد. تمام تلاش خود را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که جزو صدها مشاغلی نیستید که با خطر تعطیلی روبرو خواهند شد.

 

 

 

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − یک =