چگونه یک شرکت خدمات حسابداری و مالی موفق ایجاد کنیم؟

 

 

 

این راهکارها توسط حسابداران رسمی برای راه اندازی یک شرکت موفق در امور مالی و حسابداری توصیه می شود:

 

جایگاه خود را مشخص کنید.

ممکن است بخواهید بر روی یک صنعت خاص  یا یک جنبه ی خاص از حسابداری تمرکز کنید و یا همه ی این کارها را انجام دهید. اما نخست باید بفهمید تا چه نوع شرکتی را می خواهید راه اندازی کنید. از مشاوره افراد با تجربه که خود سابقه راه اندازی شرکت را داشته اند، استفاده کنید. در مسیر نقاط قوت و علاقه مندی های خود حرکت کنید و یا به فضاهای خالی بازار توجه نمایید. شما باید ابتدا جایگاه خود را بیابید و در بازار رقابت از رقبایتان متمایز شوید؛ تا بتوانید هزینه های  مالی خود را از طریق ارائه خدمات به مشتریان تامین کنید.

یک برنامه کسب و کار و بودجه ایجاد کنید.

حسابداران ممکن است از ایجاد یک طرح کسب و کار با عنوان یک تجربه وحشتناک یاد کنند؛ اما این گونه نیست. شما نیازی به نوشتن رمان ندارید. یک برنامه کاری شامل سرمایه اولیه راه اندازی، پیش بینی های جریان نقدینگی و میزان درآمد شما برای بقا، است. بودجه خود را بر اساس برآوردهای صحیح بسازید و همیشه در نظر داشته باشید ممکن است بیشتر از آنچه انتظار دارید هزینه نمایید.

هزینه های اولیه خود را بدانید.

کارآفرینان جدید باید خود را برای اختصاص هزینه در مواردی همچون اجاره مکان، خرید نرم افزار، بیمه، تدارکات، بازاریابی و تبلیغات، ثبت شرکت و اخذ مجوزهای تجاری، آماده کنند. با این حال باید بدانید که هزینه های اولیه شما نباید تا حدی به شما فشار بیاورد تا به دنبال جذب سرمایه گذار برای فعالیت کوچک تجاری خود باشید.

هزینه های شما تا حد زیادی متاثر از جنس و ساختار کسب و کار شما است. به عنوان مثال کار کردن در منزل قطعا ارزان تر از اجاره یک دفتر کار است. شما واقعا می توانید بدون داشتن یک مکان فیزیکی یک کسب و کار ایجاد کنید. امروزه فناوری شیوه ی آغاز استارت آپ ها را دگرگون ساخته است.

 

 

ولخرجی نکنید.

زیر بار هزینه هایی که در ابتدا نمی توانید از عهده آن برآیید؛ نروید. به طور مثال خرید یک نرم افزار ۳ میلیون تومانی برای ارائه خدمات به یک مشتری که سالی ۱۰ میلیون برای شما منفعت مالی دارد، اشتباه است. برای بالا بردن سطح کاری از گرفتن تصمیمات پر هزینه در ابتدای کار پرهیز کنید.

 

تحقیق کنید.

برای رشد مالی باید زمانی را برای تحقیق در بازار و بررسی خدماتی که سایر شرکت های حسابداری به مشتریان ارائه می دهند؛ اختصاص داد. زمان هایی را به بررسی وب سایت رقبا و مشاهده نظرات و شکایات مشتریان اختصاص دهید. وقتی با مشتریان جدید آشنا می شوید از آنها دلیل نارضایتی شان از حسابداران فعلی را بپرسید و اینکه چرا به تغییر نیاز دارند.

 

فناوری را در آغوش بگیرید.

از فناوری برای رشد کسب و کار خود بهره بگیرید. بودجه ای را برای تبلیغات آنلاین در نظر بگیرید. بهینه سازی موتور جستجو را یاد گرفته و یک وب سایت – هرچند ساده و ارزان-  ایجاد کنید. اگر بتوانید یک وب سایت ساده اما جذاب ایجاد کنید به سرعت می توانید سهمی از بازار را بدست بیاورید.

 

انتخاب درست مشتری

مشتریانی را برای ارائه خدمات انتخاب کنید تا با ماهیت و جایگاه شما سازگاری داشته باشند. همواره به همکاری بلند مدت فکر کنید. باید مراقب پذیرش مشتریانی باشید که مشکل نقدینگی و پرداخت های مالی دارند.

 

مراقب دست اندازهای مسیر باشید.

نوسانات اقتصادی، از دست دادن یک مشتری کلیدی و یا کارمندان مهم می تواند از موانع راه در ایجاد کسب و کار شما باشد. پس همواره باید برای رویارویی با موانع و مشکلات آماده باشید چرا که این مسیر می تواند برای تان پر از شگفتی ها باشد.

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + یک =