چرا توجه به بازخورد مشتریان برای کسب و کارهای کوچک و فریلنسرها امری مهم است؟

شما به عنوان یک فریلنسر یا صاحب کسب و کار کوچک، این امکان را دارید که با مشتری خود ارتباط و مکالمه مستقیم برقرار کنید. حال سوال اینجاست که این ارتباط برای شما چه نتیجه ای به دنبال خواهد داشت؟ ۷۷٪ از مصرف کنندگان، برندهایی که به بازخورد و نظرات مشتریان اهمیت می دهند را مطلوب تر ارزیابی می کنند.

اگر خدمات شما آنلاین است یا در بخش تجارت الکترونیکی فعالیت می کنید، نمی توانید مستقیما به سمت میز مشتری خود بروید و با او گفتگو کنید. اما کاری که می توانید انجام دهید این است که به طور فعال بازخورد مشتریان را دنبال کنید. حال اینکه چرا و چگونه باید این کار را انجام دهید را با هم بررسی می کنیم.

 

بازخورد حتی در صورت منفی بودن، تاثیر مثبت دارد

بله، شما وقت کافی ندارید و همچنین نمی توانید انتظار داشته باشید که مشتریان شما برای بهبود کسب و کارتان به شما کمک کنند. اما هم شما و هم مشتریان، به طور مداوم به دنبال راه هایی برای بهبود کسب و کار خود هستید. هنگامی که آنها محصول یا خدمات شما را دریافت می کنند، ناگزیر ایده هایی برای بهتر شدن همه چیز خواهند داشت.

اگر از ۲۶ مشتری تنها یک نفر مستقیما به شما شکایت کند، شما چگونه متوجه وجود مشکل می شود؟ ۲۵ نفر دیگر ممکن است که به سمت یک برند دیگر بروند. به جای انتظار کشیدن برای بروز مشکلات و طرح شکایات و انتقادات، بهتر است که پیش دستی کنید. تهیه و ارائه فرم های پیشنهادات و انتقادات به مشتریان می تواند به شما در این زمینه کمک شایانی کند. زمان، مکان و سوالات مناسب می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را بهبود ببخشید.

 

ابزارهای تحلیل وب سایت همچون web analytics و social stats می توانند تا اندازه ای میزان استفاده مشتریان از وب سایت و تعامل آنها با کسب و کار شما را بازگو کنند. اما این واقعا به چه معنا است؟ دستیابی به بازخورد واقعی مشتریان می تواند به شما کمک کند تا به جای حدس و گمان، بر اساس داده های آماری صحیح و قابل اطمینان تصمیم گیری نمایید.

 

 

به داده ها جان ببخشید.

تجزیه و تحلیل (Analytics) بدون زمینه ی مناسب می تواند مفهومی انتزاعی باشد. برای اینکه واقعا بفهمید مشتریان از طریق رفتار خود به شما چه می گویند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از آنها سوال کنید. اگر بازخورد واقعی را با داده ها مطابقت دهید، تصویر کاملی تری از آنچه مشتریان شما تجربه می کنند و همچنین نحوه بهبود آن به دست می آورید.

 به عنوان یک فریلنسر یا صاحب کسب و کار کوچک شما باید انعطاف پذیر و چابک باشید، تا بتوانید به سرعت خود را با تغییرات احتمالی تطبیق دهید. اگر بتوانید تفاوت میان آنچه مشتری از شما می خواهد و چیزی که به او ارائه می دهید را تشخیص دهید، می توانید به طور فعالانه تغییرات لازم را اعمال نمایید.

 

توصیه نامه مشتریان

منظور از توصیه نامه همان تصدیق و نظرات مثبت مشتریان نسبت به خدمات و کسب و کار شما است. هیچ کمپین بازاریابی بهتری از این نیست که یکی از مشتریان شما نظرات مثبتی درباره شما را با دیگران به اشتراک بگذارد. هنگام جمع آوری بازخورد مشتری از طریق نظرسنجی ها، این فرصت را دارید که توصیه نامه هایی را که می توانید در وب سایت یا رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید را جمع آوری کنید.

 

بازخورد بخشی از تجربه مشتری است.

توجه به نظرات مشتریان منجر به وفاداری مشتری می شود. دلیل اصلی اینکه مشتریان برندها را ترک می کنند، احساس عدم توجه به آنها است. با دادن فرصت ارزیابی محصول و خدماتی که به آنها ارائه می دهید، می توانید رابطه ی بهتری با مشتری ایجاد نمایید.

به جای اینکه به آنها بگویید چه کاری انجام داده اید، از آنها بپرسید از شما انتظار چه خدماتی را دارند؟ دوست دارید بدانید که این تغییر رویکرد چه نتیجه ای برای شما خواهد داشت؟ شرکتهای مشتری محور ۶۰٪ سودآورتر از شرکتهایی هستند که روی مشتری تمرکز ندارند.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یازده =