۵ عادت صبحگاهی که به شما کمک می کند روز خود را هدفمند آغاز کنید

5 Morning Habits That Increase Productivity

اینکه صبح خود را چگونه آغاز می کنید معمولا بیانگر این است که روز خود را چگونه سپری خواهید نمود. همه ما می دانیم که صبح زود بیدار شدن باعث بهره وری بیشتر ما می شود. زود به رختخواب رفتن و زود برخاستن همچون آیینی است که از کودکی به ما آموخته اند تا از آن پیروی کنیم. بیدار شدن در طلوع سحر و شروع زود هنگام روز، ما را  در مسیرصحیح بهره وری و هدفمندی قرار می دهد.

در این دنیای مبتنی بر فناوری، اولین کاری که به محض بازکردن چشم انجام می دهیم بررسی تلفن های همراه و کنترل مواردی چون پیام ها، ایمیل ها، به روزرسانی ها و غیره است که ممکن است در زمان استراحت از دست داده باشیم. اما آیا می دانید این یک عادت ناسالم است که بر بقیه روز شما تأثیر منفی می گذارد؟

طبق مطالعات انجام شده توسط شرکت بین المللی داده ها IDC، حدود ۸۰ درصد از کاربران تلفن های هوشمند ۱۵ دقیقه ابتدایی صبح پس از بیدار شدن را صرف بررسی تلفن های همراه خود می کنند. پزشکان امروزه هم نظرند که بررسی تلفن همراه بلافاصله پس از بیدار شدن، می تواند سبب افزایش استرس و ایجاد خستگی در شما شود. به عبارت دیگر، شما روز خود را قبل از شروع آن خراب می کنید. خبر خوب این است که ایجاد تغییرات کوچک و افزودن چند عادت به برنامه روزانه می تواند تأثیر بسزایی در زندگی روزمره شما داشته باشد.

 

تخت خود را مرتب کنید

ساده به نظر می رسد، با مرتب کردن تخت خواب  بلافاصله بعد از بیدار شدن به شدت کیفیت روز خود را بهبود می بخشید. روش انجام صحیح یک کار بر نحوه ی انجام همه کارهای ما در طول روز تاثیر گذار بوده و نظم و انضباط در همه جنبه های زندگی رمز موفقیت است.

ویلیام اچ. مک ریون در سخنرانی معروف خود در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه تگزاس، به اهمیت  و مزایای مرتب کردن تخت خواب پس از بیدار شدن اشاره داشت. او حتی کتابی با عنوان ” تخت خواب خود را مرتب کن” نیز نوشت. “چیزهای کوچک می توانند زندگی شما را تغییر دهند … و حتی شاید دنیا”. مرتب کردن تخت خواب به محض بیدار شدن به ما احساس رضایت می دهد و ما را به انجام کارهای بیشتری ترغیب می کند.

 

5 Morning Habits will change your life – The5Facts

 

تمرینات کششی انجام دهید

کمبود انرژی و اسپاسم عضلانی در طول مدت خواب امری طبیعی برای بدن انسان است. انجام کشش های ملایم بلافاصله بعد از بیدار شدن باعث شل شدن عضلات می شود و به انعطاف پذیری کمک می کند. حتی پنج دقیقه کشش، فشارهای ناخواسته را از رباط ها و مفاصل شما برطرف می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و احساس تحرک بیشتری در شما ایجاد می نماید.

 

شکر گزار باشید

روز خود را با تشکر و تأیید مثبت آغاز کنید. در میان هرج و مرج و دیوانگی دنیا برای داشتن یک روز دیگر در زندگی خود خوشحال باشید. به جای شمردن مشکلات، نعمت های خود را بشمارید. گرامی داشتن آنچه که در اختیار دارید به شما کمک می کند تا برای آنچه زندگی به شما ارائه می دهد ارزش قائل شوید و باعث ایجاد مثبت اندیشی در زندگی می شود. صبح اول وقت از قدرت عبارت مثبت “من هستم” استفاده کنید – جلوی آینه بایستید تا با شگفت انگیزترین فرد زندگی خود صحبت کنید … خودتان. با خود مهربان باشید و هرروز عشق به خود را تمرین کنید.

 

بدن خود را هیدراته کنید

آب ولرم را جایگزین کافئین کرده تا رطوبت بدن خود را تنظیم کنید. استفاده از سه عدد لیموی تازه و یک لیوان آب ولرم می تواند شروع مناسبی باشد. پس از سه هفته از شروع این برنامه مشاهده خواهید نمود که پوست و موی شاداب تری داشته و فردی کاملا جدید به نظر می رسید. برخی افراد ترجیح می دهند صبحانه را به عنوان بزرگترین و مهمترین وعده غذایی خود در نظر بگیرند. سایر افراد رژیم غذایی متناوب را دنبال می کنند و فقط ساعات خاصی را در طول روز غذا می خورند. صرف نظر از اینکه از چه الگوی غذایی پیروی می کنید، همیشه برای غذای داخل بشقاب خود ارزش قایل شوید. مراقبت از هر لقمه ای که در دهان می گذارید باعث بهبود هضم و در نهایت بهره وری می شود. وجود مشکلات هاضمه همچون یبوست منجر به گرفتگی مغز می شود و توانایی های تصمیم گیری ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

بدن و مغز خود را ورزش دهید

ما فقط زمانی کامل هستیم که جسم و روانمان با یکدیگر هماهنگ باشند. یوگا و مدیتیشن روش های عالی برای ایجاد همزمانی بین بدن و ذهن هستند. هر روز صبح چند دقیقه را صرف تمرینات تنفسی کنید تا با کمک آن بتوانید در طول روز آرامش و تمرکز داشته باشید. بیست دقیقه مدیتیشن به شما کمک می کند تا ۲۴ ساعت آینده از روز خود را متمرکز، شاداب و خوش بین نگه دارید. مهمترین عامل در شروع یک روز با اشتیاق، داشتن خواب خوب است. داشتن حداقل شش تا هشت ساعت خواب کمک می کند تا در طول روز از ایجاد خستگی و تنش های عصبی در خود جلوگیری کنید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =