چگونه می توان جریان نقدی را درک، محاسبه و مدیریت کرد

How to Understand AND Increase Your Cash Flow Like Never Before

 

خواه یک کسب و کار معتبر باشید و یا یک شرکت تازه تاسیس، استخدام حسابدار ممکن است هنوز از نظر مالی برای شما امکان پذیر نباشد. خوشبختانه، وقتی نوبت به محاسبه جریان نقدی می رسد، به هیچ یک از آنها نیازی ندارید (و احتمالا به ماشین حساب هم احتیاج ندارید).

برای شروع ، تمام آنچه شما نیاز دارید درک دقیق چند اصل اساسی مالی و حسابداری مانند حساب های دریافتنی و حساب های پرداختنی است. با تحکیم این مفاهیم در ذهن خود می توانید پیگیری جریان نقدی خود را شروع کنید. صورت های جریان نقدی را نباید با صورت های درآمد یا ترازنامه اشتباه گرفت. هر یک از اینها از یکدیگر متمایز هستند و اهداف مختلفی را دنبال می کنند.

 

 مقایسه ی صورت سود و زیان با ترازنامه و صورت جریان نقدی

 

صورت سود و زیان

صورت سود و زیان، عملکرد مالی کسب و کار را در یک دوره ی مشخص نشان می دهد. آیا عملکرد مالی شما مطلوب بوده است؟ آیا عملکردی کمتر از حد انتظار خود داشته اید؟ اینها سوالاتی است که صورت سود و زیان به آنها پاسخ می دهد؟

 

ترازنامه

از سویی دیگر، ترازنامه بدهی ها و دارایی های شرکت شما را در یک بازه زمانی نشان می دهد. این گزارش تصویری از سلامت مالی کسب و کار شما در هر لحظه است. اینکه کسب و کار شما چه میزان بدهی دارد؟ چه دارایی هایی دارد؟ و یا اینکه به طور کلی ارزش کسب و کار شما چقدر است؟ در شرکت های بزرگتر و سهامی عام معمولا از ترازنامه برای محاسبه ی ارزش سهام سهامداران و محاسبه ی نرخ بازده استفاده می شود.

 

صورت جریان نقدی

صورت جریان نقدی نشان می دهد که چگونه پول نقد به کسب و کار شما وارد و از آن خارج می شود. به طور معمول برای پیگیری راحت تر، این صورت ها را به سه بخش مختلف تقسیم می کنند: جریان عملیاتی، جریان سرمایه گذاری و جریان مالی. این اصطلاحات در نگاه اول پیچیده به نظر می رسند، اما این بخشها می توانند به شما کمک کنند تا ماهیت تمام معاملات تجاری خود را بهتر درک کنید.

 

How To Calculate & Analyze Business Cash Flow

جریان عملیاتی

جریان عملیاتی به هر درآمد یا هزینه ای گفته می شود که از درآمد خالص شما حاصل می شود. این می تواند شامل خرید کالا و درآمد حاصل از فروش محصولات یا خدمات شما باشد. این معاملات و تراکنش ها به طور طبیعی در نتیجه ی فعالیت های روزمره کسب و کار شما اتفاق می افتد.

 

جریان سرمایه گذاری

همانطور که از نام آن پیداست، جریان سرمایه گذاری سرمایه های تجاری شما را پوشش می دهد. معاملاتی نظیر خرید کالایی چون یک ملک تجاری یا تجهیزات شغلی، که بارها و بارها برای افزایش کارایی یا سودآوری کسب و کار شما مورد استفاده قرار می گیرند، در گروه جریان سرمایه گذاری قرار داده می شوند.

 

جریان مالی

در صورت گرفتن وام تجاری یا پرداخت سود سهام به سهامداران، این فعالیت ها در گروه جریان مالی قرار می گیرند. این بخش هرگونه معاملات و تراکنش های مالی پیرامون توزیع سود سهام، باز پرداخت بدهی ها و حقوق صاحبان سهام را پوشش می دهد.

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هفت =