دونالد ترامپ در برابر جف بزوس: تلاش آمازون برای به چالش کشیدن قرار داد پنتاگون با مایکروسافت

TRUMP TECH ROUNDTABLE

تلاش های شرکت آمازون در به چالش کشیدن تصمیم پنتاگون برای اعطای قرار داد ۱۰ میلیارد دلاری توسعه زیرساخت های دفاع مشترک سازمانی (JEDI) به مایکروسافت – که ناشی از فشار سیاسی دونالد ترامپ بود- بار دیگر اذهان را متوجه اختلاف نظر جف بزوس مدیر عامل آمازون با دونالد ترامپ کرد.

اختلاف بین ترامپ و ثروتمند ترین مرد حاضر جهان (براساس برآورد فوربس ، بزوس ۱۰۹٫۱ میلیارد دلار ارزش دارد) به دسامبر سال ۲۰۱۵ باز می گردد. هنگامی که ترامپ که در آن زمان نامزد جمهوری خواهان بود، از بزوس انتقاد کرده و ادعا کرد که بزوس مالکیت واشنگتن پست را به دست گرفته تا بتواند مالیات شرکت ” بدون سود” خود یعنی آمازون را پایین بیاورد.

این اظهار نظر ترامپ باعث واکنش طعنه آمیز بزوس شد. او پیشنهاد داد ترامپ را توسط یکی از راکت های Blue Origin خود به فضا بفرستد. به دنبال بر قراری یک آرامش نسبی بین این دو نفر، ترامپ دوباره در اواسط سال ۲۰۱۷ انتقادات خود را از آمازون تشدید کرد و چندین سال است که رئیس جمهور بارها و بارها آمازون و مدیر عامل آن، جف بزوس صاحب واشنگتن پست را هدف قرار داده است.” یکی دیگر از اهداف همیشگی ترامپ.”

ادعا های ترامپ علیه آمازون:

دونالد ترامپ همیشه با وسواس خاصی سعی کرده تا شرکت آمازون را مورد هجمه قرار دهد. او این شرکت را به عدم پرداخت صحیح مالیات و سواستفاده از سرویس خدمات پستی امریکا USPS متهم کرده است.  ترامپ ادعا می کند که آمازون از USPS به عنوان پیک حمل و نقل خود استفاده می کند، که این امر موجب تحمیل هزینه های بیشتر به مالیات دهندگان شده است.

ترامپ همچنین مکررا از واشنگتن پست به دلیل پوشش تصویر منفی از وی، لب به شکایت گشوده و این نشریه را یک دستگاه تبلیغاتی خوانده است. در میان توییت های دیگر، ترامپ در ماه ژانویه مستقیما به شخص بزوس حمله کرد و او را “جف بزو” (جف احمق) خطاب کرد و در توییت اش به مقاله ی مجله ی نشنال اینکوایرر در خصوص جزئیات روابط جف بزوس با لورا سانچز اشاره کرد.

 

Image result for Amazon Challenges Pentagon

نقل قول های مهم:

بزوس در ماه فوریه به این بحث و گفتگو پاسخ داد و ادعا کرد که شرکت مادر نشنال اینکوایرر، AMI و رهبر آن متحد نزدیک ترامپ  دیوید پکر، تلاش کرده اند تا از وی باج خواهی کنند. در این پست، بزوس همچنین به انتقادات مکرر از ترامپ پرداخت. بزوس نوشت: “اجتناب ناپذیر است که برخی از افراد قدرتمند از پوشش های خبری واشنگتن پست این نتیجه را بگیرند که من با آنها دشمنی دارم.” رئیس جمهور ترامپ یکی از این افراد است؛ که توییت های فراوان او بر علیه من گویای این مطلب است.

آمازون روز پنجشنبه تأیید کرد که شکایتی را در دادگاه فدرال ایالات متحده ارائه داده است. این نشان می دهد که آمازون به تصمیم پنتاگون برای اعطای یک قرارداد گسترده محاسبات ابری در ماه اکتبر  به مایکروسافت اعتراض خواهد کرد. آمازون مدت ها است که کاندید پیروزی درکسب قرارداد زیرساخت های دفاع مشترک سازمانی (JEDI) است، که در طی یک دهه ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد. اما این تغییر رویکرد از آنجا آغاز شد که پرزیدنت ترامپ شروع به انتقاد از آمازون  وزیر سوال بردن روند ارزیابی این شرکت کرد. در بیانیه اخیر، سخنگوی خدمات وب (AWS ، تجارت ابری شرکت) در تصمیم گیری پنتاگون وجود “نواقص آشکار” ، “تعصب غیرقابل باور” و “نفوذ سیاسی” را ذکر کرد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 3 =