راه هایی برای جذب مشتری که صاحبان کسب و کار معمولا آنها را نادیده می گیرند

Image result for 6 Ways to Attract More Clients to Your Business

تلاش برای جذب مشتری بیشتر برای کسب و کار، ممکن است امری طاقت فرسا باشد. شاید شما به درستی ندانید که چه کار باید بکنید یا از کجا شروع کنید. برای اینکه بتوانید سهم بیشتری از بازار را به کسب و کار خود اختصاص دهید، روش های بسیاری وجود دارد که برخی از آنها ممکن است مغفول مانده باشند. با استفاده مناسب از این ۵ راه می توانید مشتریان بیشتری را جذب کسب و کار خود کنید.

 

بهینه سازی وب سایت

برای ارتقای حداکثری کسب و کار خود، شما نیاز به حضور آنلاین دارید. آیا افراد می توانند شما را در اینترنت پیدا کنند؟ آیا مشتریان بالقوه می توانند به آسانی با شما تماس بگیرند؟ آیا کیفیت و چشم انداز کار شما برای مشتری قابل لمس است؟

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما از نظر سئو سازگار است و منظور ما بهینه سازی موتور جستجو است. هنگامی که وب سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد، افراد راحت تر می توانند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند. در مورد اسامی یا کلماتی که می خواهید افراد با شما و کسب و کارتان ارتباط برقرار کنند فکر کنید. بگذارید مثالی بزنیم: مثلا شما یک مدرس آزاد شیمی دبیرستان هستید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با جستجوی کلماتی نظیر: شیمی، مدرس، تدریس خصوصی، دبیرستان، تدریس آنلاین و کلماتی از این دست، در صفحات وب ظاهر می شود.

اطمینان حاصل کنید که افراد به راحتی می توانند با شما تماس بگیرند. شما می توانید یک صفحه وب با عنوان “مخاطب” ایجاد کرده و آدرس ایمیل و شماره تلفن یا گزینه ای برای ارسال پیام در آن درج کنید. اگر افراد علاقه مند به استخدام یا همکاری با شما بوده اما قادر به برقراری ارتباط نباشند، داشتن وب سایت به شما کمکی نمی کند.

همچنین توصیه ها و پیشنهادها نیز می تواند بسیار به شما در جذب مشتری کمک کند. در وب سایت خود مطالب مختصری از مشتریان قبلی که می توانند از کیفیت کار شما صحبت کنند را درج کنید. این کار تاثیر بسیاری در پیشرفت کسب و کار شما دارد.

 

به مشتریان سابق خود دسترسی پیدا کنید.

همیشه تکرار کسب و کار راحت تر از راه اندازی کسب و کار جدید است. در حالیکه احتمال فروش به مشتری جدید بین ۵ تا ۲۰ درصد است، احتمال فروش به یک مشتری موجود بین ۶۰ تا ۷۰ در صد خواهد بود. مشتریان قدیمی ۳۳ درصد بیشتر از مشتریان جدید هزینه می کنند. پس شایسته است که همیشه بر روی مشتریان موجود خود تمرکز کنیم.

مشتریان قبلی همچنین می توانند به شما در دریافت مشتری های جدید کمک کنند. به مشتریان قبلی خود اطلاع دهید که شما برای کارهای اضافی نیز در دسترس هستید تا بتوانند شما را در فرصت های شغلی مطرح شده، به سایرین معرفی کنند. تصور نکنید که مردم همیشه شما را در یاد خواهند داشت، حتی اگر خدمات شما سه ستاره باشد. نکته مهم در دستیابی به مشاغل بیشتر این است که شما بتوانید همیشه دربهترین نقطه از ذهن مشتریان باشید. این وظیفه شماست که به مردم توانایی ها و در دسترس بودن خود را یادآوری کنید.

 

برگزاری ورکشاپ های تخصصی و آموزشی

با ارائه حضوری برخی از مطالب و محتوای کسب و کار خود، سعی کنید تا اشتهای افراد را تحریک کنید. اینکه چه کسی هستید و چه خدماتی را ارائه می کنید را به نمایش بگذارید. اگر یک برنامه ریز مالی هستید، ممکن است در مورد اهمیت بازارها و اقتصاد صحبت کنید. اگر در حرفه پزشکی هستید، در مورد گرایش ها و تکنیک های جدید در تخصص خود بحث کنید. اگر یک توسعه دهنده وب سایت هستید، در مورد اهمیت سئو و عناصری که به دسترسی بهتر به یک وب سایت آنلاین کمک می کند، صحبت کنید. به افراد محتوای کافی بدهید، تا آنها در مورد شما فکر کنند و بخواهند شما را برای مهارت های تان به کار بگیرند.

 

Image result for 6 Ways to Attract More Clients to Your Business

انتشار مطالب در سایت LinkedIn

شروع به نوشتن کنید. دانش خود را با مردم در میان بگذارید. برای انتشار مطالب خود حتما به یک سایت شخصی نیاز ندارید. می توانید از بسترهایی همچون LinkedIn برای درج و نشر مطالب خود استفاده کنید. دانش خود را از طریق نوشتن تبلیغ کنید. بسترهایی مثل LinkedIn به خصوص برای زنان که عموما کمتر از مردان در کانون توجه و تبلیغات هستند، کاربردی است.

 

در انجمن های حرفه ای فعال باشید.

با سایر متخصصانی که در محدوده شما هستند، آشنا شوید. ممکن است که آنها نکات و روش های دیگری برای تضمین کسب و کار بدانند تا با شما در میان بگذارند. همکاران را همچون رقیب در نظر نگیرید. می توانید بر روی کمک آنها حساب کنید.

 

 

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =