۴ استراتژی کسب درآمد منفعل که می تواند جریان نقدینگی را افزایش دهد؟

کسب درآمد منفعل Passive Income عالی است، زیرا به هیچ گونه حضور فعال شما نیاز ندارد. مشاغل مبتنی بر خدمات، به زمان و تلاش ارائه دهنده برای ارائه خدمات وعده داده شده نیاز دارد. اگر وقت ارائه خدمات را ندارید، در آن صورت راهی برای درآمدزایی نخواهید داشت. به علاوه، درآمد منفعل فشار را از روی سایر جریان های درآمدی شما  کاهش می دهد. شاید شما یک کسب و کار با فراز و فرودهای فصلی داشته باشید. درآمد منفعل می تواند جریان پول نقد شما را در آن اوقات کندی، بهبود ببخشد.

 

۴ ایده کسب درآمد منفعل برای شروع

 

ارائه محصولات دیجیتال

محصولات دیجیتال طیف وسیعی از موارد را شامل می شوند. به طور مثال دوره های آموزشی، دانلود عکس، کتاب، موسیقی و نرم افزار را می توان جز این دسته از محصولات نام برد. این می تواند یک مسیر عالی برای کسب درآمد منفعل باشد چرا که بسیاری از این محصولات نیاز به حداقل سرمایه گذاری را دارند.

اگر حیطه ی نرم افزار برای شما بیش از حد پیچیده یا تخصصی به نظر می رسد، می توانید با ارائه یک دوره آموزشی یا کتاب الکترونیکی شروع کنید. بن واتسون، حسابدار ارشد و مدیر مالی مجازی Dollar Sprout  یک دوره ی آموزشی راه اندازی کسب و کار با همکاری یکی از همکاران خود ایجاد کرد. او می گوید: “ساخت آن به مدتی زمان و تلاش نیاز دارد، اما به محض اینکه ماژول ها یا فایل ها در سرور ذخیره شوند، مانند داشتن یک موجودی بی پایان است که می تواند بدون زحمت فروخته شود.”

اجاره دارایی های سرمایه ای

اجاره دارایی سرمایه ای یک روش معمول و مطمئن برای ایجاد درآمد منفعل است. این کار نیاز به داشتن سرمایه از قبل دارد، اما اگر آن را داشته باشید مزایای بلند مدت بسیار زیادی می تواند داشته باشد.

 

اجاره ملک: برای اینکه رویکرد شما کاملا منفعلانه باشد، می توانید با بنگاه ها و فعالین در حوزه املاک و مستغلات همکاری کنید تا به جای شما امور مربوط به پیدا کردن مستاجر و بستن قرارداد اجاره را انجام دهند.

مستاجر تجاری: اگر ملک تجاری دارید و می دانید که برای راه اندازی به وقت و هزینه ی زیادی نیاز دارد بهتر است که آن را اجاره بدهید.

اجاره اقامتگاه تفریحی: اگر ملک شما موقعیت اجاره برای سکونت موقت در تعطیلات و به صورت توریستی را دارد می توانید با آژانس های مسافرتی و سایت هایی که آگهی اجاره اقامت گاه های تفریحی را درج می کنند همکاری کنید.

اجاره فضای مازاد: اگر ملک تجاری همچون فروشگاه و مغازه فیزیکی دارید می توانید بخشی از آن همچون یک قفسه یا یک اتاق را به کسب و کارهای دیگر اجاره دهید. یا حتی فضاهای بدون استفاده از دفتر کار خود را در ساعات غیر اداری اجاره دهید و از آن کسب درآمد کنید.

4 Ways To Earn Passive Income By Working Smarter

 

 

برون سپاری

برای کسب درآمد بیشتر نیازی به اختراع مجدد چرخ ندارید. در واقع، شما می توانید جریان های درآمد “فعال” موجود خود را به حالت منفعل تبدیل کنید. یکی از بهترین روش ها انجام این کار از طریق برون سپاری است. برون سپاری انواع مختلفی دارد. به عنوان مثال یک نویسنده می تواند در زمان هایی که مشغله زیادی داشته یا به مدتی مرخصی نیاز دارد، پیمانکاران فرعی را استخدام کند تا خدمات تحقیق و نوشتن را به مشتریان ارائه دهند. سپس آنها می توانند قبل از دریافت مبلغ از مشتری، هزینه ی خدمات اخذ شده ی خود را پرداخت کنند. تنها کاری که باید انجام دهند مدیریت فرآیند است.

به همین ترتیب، می توانید خدمات موسوم به برچسب سفید white label services انجام دهید. برچسب زدن سفید زمانی است که شما کالایی یا خدماتی را می فروشید، اما شخص دیگری کالا یا خدمات گفته شده را ارائه می دهد. این معمولا برای مشتری مشخص نیست. اساسا، شرکت A کالا / خدمات را ارائه می دهد ، در حالی که شرکت B آن را می فروشد و مارک تجاری خود را روی آن قرار می دهد. اگر شخصی را پیدا کردید که به انجام کار او اعتماد دارید، می توانید از روش برچسب سفید، کالا یا خدمات را از او در یافت کرده و لیبل خود را بر روی آن بزنید. البته مهم است که قبل از پرداخت مشتری، هزینه ی خدمات را به او پرداخت نمایید.

 

ارائه خدمات در ازای پرداخت حق اشتراک

این مدل کسب و کار شامل ثبت نام مشتری برای پرداخت منظم ماهیانه است که در ازای آن بسته نرم افزاری محصولات و یا خدمات دریافت می کند. اشتراک مجله یکی از مدل های سنتی مبتنی بر اشتراک است. بر اساس گزارش مک کینزی، بازارهای کسب و کارهای الکترونیکی مبتنی بر دریافت حق اشتراک در ۵ سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

نکته جالب در مورد این مدل این است که درآمد منظم آن تضمین شده است. در حالی که بسیاری از سامانه های اشتراک به مشتریان امکان لغو در هر زمان را می دهند، اما بسیاری از آنها این کار را نمی کنند – به خصوص اگر شما تجربه مثبت و ارزش بالایی را به مشتری ارائه دهید. به عنوان مثال آمازون تنها در یک چهارم از ارائه اشتراک به مشتریان خود ۱٫۴ میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

 

 

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + بیست =