امکان پرداخت آنلاین به مشتریان چه مزایایی و معایبی برای کسب و کارها دارد؟

جای تعجب نیست که ارائه روش های پرداخت بیشتر به مشتریان، منجر به پرداخت سریعتر می شود. خوشبختانه امروزه گزینه های پرداخت، بیش از گذشته برای ارائه به مشتریان شما وجود دارد؛ از جمله پرداخت آنلاین. در این مقاله تنها چند مورد از مزایایی که می توانید با ارائه پرداخت آنلاین به مشتریان خود دریافت کنید را ذکر می کنیم.

البته روش های سنتی همچون ارائه پول نقد و پرداخت از طریق چک همچنان معتبرند. اما اکنون یک کهکشان کامل از راه حل های پرداخت دیجیتال نیز وجود دارد. پرداخت آنلاین انتقال آسان بین حساب های بانکی را امکان پذیر می کند. پرداخت (برای مشتریان) و پذیرش (برای صاحبان کسب و کار) را آسان تر می کند. با وجود همه ی این گزینه های جدید، پیدا کردن راه حل مناسب برای صاحبان کسب و کارهای کوچک ممکن است کمی گیج کننده باشد. به هر حال، بعضی از آنها به سخت افزار گران قیمت احتیاج دارند، برخی دیگر با هزینه های معاملاتی سنگین همراه هستند و برخی دیگر نیز به هزینه های اشتراک مداوم احتیاج دارند که می توانند با گذشت زمان اضافه شوند.

با این وجود علی رغم هزینه های احتمالی، این سیستم ها در نهایت کارآفرینان را قادر می سازند سریعتر و راحت تر پرداخت ها را دریافت کنند، معاملات خود را بهتر دنبال کنند و حتی به آنها اجازه می دهد هنگام خواب عمیق نیز به کسب و کار خود ادامه دهند. سهولت و سرعت پرداخت های انجام شده، اغلب هزینه های اولیه پرداخت آنلاین را پوشش می دهد.

 

 

Free Vector | Isometric icon of electron payment, pay receipt with credit  card, online bank security

 

مزایای پذیرش پرداخت آنلاین

با پذیرش پرداخت های آنلاین، حساسیت بالقوه ای را که می تواند باعث دلسرد شدن مشتریان از خرید یا پرداخت به موقع شود را کاهش می دهید. با ارائه ی گزینه های متنوع پرداخت، مشتریان این امکان را دارند که گزینه ای را که برای آنها راحت تر است انتخاب کنند و از هر کجا، هر زمان و هر طور که بخواهند هزینه را پرداخت کنند.

پذیرش پرداخت آنلاین برای گیرنده نیز می تواند مزایای زیادی داشته باشد. مدیریت، پیگیری یا حتی استفاده از پول نقد می تواند وقت گیر و هزینه بر باشد. در مقایسه، ابزارهای پرداخت آنلاین نه تنها پول شما را منظم تر نگه می دارند، بلکه با ارائه داده ها امکان پیگیری آسان تر، تراکنش ها را نیز برای شما فراهم می کنند. به عنوان مثال، پلت فرم هایی وجود دارند که می توانند به طور خودکار سوابق تراکنش های شما را به روز نگه دارند. همچنین به شما کمک می کنند جریان وجوه نقدی را ردیابی کرده، طیف وسیعی از امور حسابداری را خودکار کنید و در نتیجه بتوانید مدیریت بهتری بر امور مالی کسب و کار خود داشته باشید.

در نتیجه ی ارائه این تسهیلات پرداخت به مشتریان، صاحبان کسب و کارها شاهد افزایش فروش هستند. طبق مطالعه انجام شده توسط بانک ایالات متحده، ۷۶٪ از مصرف کنندگان در هر زمان کمتر از ۵۰ دلار پول نقد حمل می کنند و برای پرداخت کمتر از هشت روز در ماه از پول نقد استفاده می کنند. این مسئله برای کسب و کارهایی که به طور مستقیم با مصرف کنندگان در ارتباط هستند، نمود بیشتری دارد و از این طریق می توانند درهای بیشتری را به سمت کسب و کار خود باز نمایند.

 

نکات منفی احتمالی پرداخت آنلاین

در حالی که پرداخت آنلاین می تواند تراکنش ها را سریعتر و راحت تر کند، اما با برخی اشکالات احتمالی همراه است. به عنوان مثال با توجه به اینکه نمی توان پول را از داخل جیب مشتری یا پیشخوان بانک هک نمود، پرداخت دیجیتال با خطرات کم اما قابل توجهی همچون کلاهبرداری، سرقت و مشکلات فنی مانند قطع سیستم و مشکلات سرور همراه است. متاسفانه حتی اتصال وایفای کند می تواند بیش از آنچه ارزش اش را داشته باشد، شما را دچار دردسر کند.

به این موارد هزینه هایی که برخی پلت فرم های پرداخت آنلاین بسته به نوع خدماتی که انتخاب می کنید، به ازای هر تراکنش یا بصورت ماهیانه دارند را نیز باید اضافه کنید. اگر به دنبال ایجاد امکان پرداخت مستقیم  مشتری نیز هستید، باید امکانات سخت افزاری نظیر دستگاه های پوز و کارتخوان های بانکی و اعتباری را نیز به سیستم پرداخت خود اضافه نمایید.

اگرچه بیشتر صاحبان کسب و کارها با پذیرش تراکنش های آنلاین، شاهد افزایش فروش و زمان انتظار کمتر برای وصول پرداخت ها هستند، اما اطمینان از اینکه منافع مالی هزینه های مربوط به سیستم پرداخت را جبران می کند نیز مهم است. بسته به ماهیت و ریتم کسب و کار شما، پذیرش پرداخت های دیجیتالی (مانند کارت های اعتباری و دبیت کارت ها ) ممکن است منطقی باشد یا نباشد. استفاده از یک پلت فرم قابل اعتماد پرداخت آنلاین با ارائه یک روش ساده و در عین حال موثر برای اطمینان از انجام به موقع و بی دردسر پرداخت ها، به رفع برخی از این نگرانی های احتمالی کمک می کند.

 

 

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =