سامسونگ گلکسی S6: با انحنای جذاب

تمامی اطلاعات درز پیدا کرده حاکی از یک گوشی منحصر به فرد با صفحه منحنی در دو طرف دستگاه بودند و این دقیقا همان چیزی بود که سامسونگ در روز یکشنبه هنگام عرضه گوشی هوشمند گلکسی S6 جدید خود و عموزاده منحنی‌دارش، گلکسی S6 ایج نمایش داد.

سامسونگ مدت زیادی سوار بر این آخرین جفت دستگاه بوده است که در ۱۰ آپریل به قفسه فروشگاه‌ها رسید.

این دستگاه لازم است جان تاره‌ای به فروش ضعیف در قلب بزرگ‌ترین رقابت همه زمان‌ها با آپل و بازارهای گوشی هوشمند چینی با هزینه نهایی کم مانند شیائومی و هواوی بدمند. صفحه منحنی سامسونگ را در لبه برش فاکتورهای شکل جدید قرار داده است اما به‌روز‌رسانی الزامی در مشخصات نیز برانگیزنده است مانند سرعت بالاتر پردازش، شارژ سریع‌تر باتری و یک دوربین فوق سریع با وضوح تصویر بالا.

در نهایت سوال این است که آیا این مشخصات کافی است تا مشتریان را در قلب دیگر سازش‌های بالقوه منفی جذب کند. نخست اینکه: طرفداران سامسونگ گلکسی عاشق این واقعیت هستند که گوشی شان به آنها اجازه می‌دهد باتری را خارج کرده و همچنین یک کارت میکرو‌اس‌دی وارد کنند.

با این حال S6 از شر هر دو این ویژگی‌ها خلاص شده است.

مدیر عامل سامسونگ در واقع در رویداد عرضه یکشنبه بر روی صحن نمایش به این نکته اشاره کرده و عنوان نمود که عمر باتری S6 اکنون آنقدر خوب است که صاحبان آن هیچگونه نگرانی در مورد تعویض آن نخواهند داشت. با این حال این تغییر ممکن است برخی از وفاداران به سامسونگ را دور کند.

مدیر عامل جی‌کی شاین گفت: «باتری هر دو دستگاه ۱۲ ساعت در حالت وای‌فای دوام داشته و سریع‌تر از هر گوشی هوشمند دیگری در بازار شارژ می‌شود.» او ادعا کرد تنها ۱۰ دقیقه شارژ برای S6 لازم است تا باتری‌اش برای ۴ ساعت کار کند. برای رسیدن به ۱۰۰٪ کارکرد باتری، S6 تقریبا به نیمی از زمان شارژ آیفون ۶ نیاز دارد.

اکنون به انحناها برسیم. در این نکته مشخص نیست که سامسونگ یک API عرضه می‌کند که به توسعه‌دهندگان ثالث اجازه می‌دهد نرم‌افزارهایی ایجاد کنند که گوشه‌های منحنی صفحه نمایش را به کار ببرد اما در ذهن داشته باشید که خود انحناها ماهرانه اند.

این انحناها همان نقش دومین صفحه را در لبه گلکسی نوت ایفا نمی‌کنند. این انحناها شیب‌ها ملایم‌تری از لبه‌های گرد شده و کاملا تعریف شده اند.

با این حال این انحناها با چند ویژگی دیگر که سامسونگ در لبه پیش نصب کرده بود همراه اند. یکی از این ویژگی‌ها فهرست تماس سریع است که به شما اجازه می‌دهد در گوشه منحنی صفحه در یک ستون برای تماس‌های سایه‌دار با رنگ‌های مختلف حرکت جاروبی کنید.

علاوه بر این هنگامی که صفحه نمایش گوشی بر روی زمین قرار دارد، با تماس فردی که در فهرست تماس است رنگ مربوط به او تابیده می‌شود در نتیجه می‌توانید بدون بلند کردن گوشی بدانید چه کسی تماس گرفته است.

اگرچه اساسا انحناها هنوز بیشتر یک بخش اعلامیه‌ای به نظر می رسند تا یک موردی که استفاده کاربردی دارد. یکی از مدیران اجرایی سامسونگ تقریبا این مسئله را در صحن نمایش تصدیق کرد. یانگ هی لی نایب رئیس اجرایی بازاریابی در سامسونگ گفت: «انحناها بیشتر یک ترمینال راحتی و به وجد آوردن تجربه کاربر بوده و بیشتر از همه دوستان شما فکر خواهند کرد که خیلی جذاب اند!»

جذابیت سبب نوآوری می‌شود که بطور بالقوه ترس از «حقه زدن» را بوجود می‌آورد. اگر مشتریان نوآوری انحنا را بیشتر یک حقه برای فروش ببینند تا یک ویژگی مفید مشکل بزرگی ممکن است برای فروش S6 ایج ایجاد کند.

تحلیل‌گرانه بگویم بعد از رویداد انتشار تردیدهایی در مورد اینکه ایج به اندازه کافی یک فاکتور اعجاب آور است که به سامسونگ تکانی شدید در بازار گوشی‌های هوشمند می‌دهد وجود داشت.

کمک نکردن مهم است: HTC با ارسال گوشی هوشمند اخیر خود از ایج پیشی خواهد گرفت. معمولا گوشی‌های جدید سامسونگ قبل از HTC ارسال می‌شوند اما این زمان برای HTC که گوشی هوشمند آن M9 است در ۳۱ مارس خواهد بود که یک هفته و نیم قبل از S6 و S6 ایج است.

دست‌ها بالا، ایج در واقع دارای یک برش راحتی است، اگرچه عادت کردن به گوشه‌های نوک تیز ممکن است برای کسانی که چند سالی گوشی‌های با لبه گرد یا چهارگوش داشته اند طول بکشد.

یکی از ویژگی‌های برجسته واقعی دوربین آن است. در رویداد انتشار، سامسونگ تصاویر با نور کم گرفته شده توسط آیفون ۶ و گلکسی S6 را در صفحه نمایش بزرگی کنار هم قرار داد.

گلکسی S6 هم برای تصاویر و هم ویدئو توسط مردم برنده اعلام شد. در دمویی تصویر ویدئوی یک زوج نشسته در جلوی فواره‌ای تقریبا مانند هیولاهایی در ویدئوی آیفون ۶ نشان داده می‌شوند اما در نسخه گلکسی S6 کاملا روشن افتاده اند.

دوربین از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و یک لنز F1.9 بهره می‌برد که در بارگذاری نیز بسیار سریع است. فقط کافی است به دکمه خانه دو بار ضربه بزنید و تقریبا بی‌درنگ اجرا می‌شود، طبق گفته سامسونگ در ۰.۷ ثانیه.

وضوح تصویر (رزلوشن) صفحه نمایش نیز فوق موجدار است، تراکم آن ۵۷۷ پیکسل در اینچ بر روی صفحه AMOLED گوشی می‌رسد.

همه یک زبان اند که ایج یک تلاش گیرا برای سامسونگ محسوب شده و صفحه منحنی نشان دهنده یک تلاش شجاعانه برای تعریف دوباره مسیری است که گوشی‌های هوشمند در آن طراحی و استفاده می‌شوند.

باز هم احساس می‌شود که سامسونگ می‌تواند کمی فراتر رفته و به ایج یک خمیدگی چشمگیرتر مانند نوت ایج بدهد تا دری به انواع جدید نرم‌افزارها باز شده و بدون خطر به ورای نقش نوآورانه خود برسد.

باتری درونی و فقدان کارت میکرو‌اس‌دی نیز ممکن است برای طرفداران سامسونگ قرص سنگینی برای فرو بردن باشد. تمام دلایل ترس سال‌های خوب شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند می تواند پشت این تصمیم باشد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هجده =