,

۷ راهکار برای تسکین استرس در موعد مالیات برای حسابداران

مدیریت زمان در موعد مالیات برای حسابداران کاری ناممکن به نظر می‌رسد. با این حال چند نکته هست که به شما کمک می‌کند آسانتر با اوضاع کنار بیایید و احساس انسان بودن بکنید – بجای آنکه احساس کنید تحلیل رفته‌اید، سیستم گوارش‌تان به هم بخورد، کم‌خوابی داشته باشید، دور چشم‌هایتان ورم کند، و احساس کنید روی یک تردمیل بی‌نهایت هستید درحالیکه با کوهی از کاغذها ور می‌روید.

زمان مالیات

به مشتریان مالیاتی، نظم را یاد بدهید

به مشتریهایتان کمک کنید در طول سال پرونده‌هایشان را مرتب کنند تا مجبور نباشید برگه های یکسال آنها را در موعد مالیات در یک پاکت عظیم برای شما می‌فرستند زیر و رو کنید. به آنها نشان بدهید که چطور هزینه‌های یکسان را در پرونده‌هایی جدا که هر کدام مربوط به یک فصل می‌شود قرار بدهند، پرونده‌هایی با عناوینی مانند خودرو که شامل هزینه‌های بنزین، تعمیرات، و بیمه خودرو خواهد بود. صورتهای مالی مربوط به بانکها و کارتهای اعتباری نیز می‌توانند در پرونده‌هایی مربوط به خودشان قرار بگیرند. به مشتریها بگویید در برگه‌های صورتهای مالی کارتهای اعتباری دور ارقامی مانند هزینه‌های ملزومات اداری و هزینه‌های تجاری مانند پرداختها به تأمین کنندگان را خط بکشند، تا شما به آسانی بتوانید هزینه‌ها را مشاهده نمایید. آموختن نظم به مشتریها کارها را در موعد مالیات برای شما آسانتر می‌کند.در طول سال با آنها در تماس باشید و بخواهید که اسناد مورد نیاز را برای شما جمع کنند و وادارشان کنید هر چه زودتر آنها را برای شما بفرستند، تا در بحران آخرین دقیقه گرفتار نشوید.

در طول موعد مالیات، مراقب خورد و خوراکتان باشید

در طول موعد مالیات خورد و خوراکتان خوب باشد تا ذهنتان دقیق کار کند. وعده‌های غذایی را جا نیندازید؛ در روز سه وعده غذای خوب بخورید – نه غذاهای آماده، در غیر اینصورت دوام نمی‌آورید. غذاهای آماده و بی‌کیفیت باعث سوزش معده و افت تمرکز می‌شوند، ضمن اینکه مواد مغذی لازم نیز به مغزتان نمی‌رسد. در همهٔ‌ وعده‌ها پروتئین بگنجانید تا سرزندگی‌تان حفظ شود. (پروتئین و اسید آمینه‌های آن در گوشت، ماهی، مرغ، لبنیات – پنیر کلبه، ماست غنی شده با پودر پروتئین، پنیر کم چرب – باقلا و حبوبات یافت می‌شود، به اندازه نصف کف دست در هر وعده.) سعی کنید هر روز سالاد داشته باشید،‌ حتی اگر شده حاضری بخرید. از روغن زیتون استفاده کنید – که برای مغزتان هم خوب است، و آن را روغن کاری می‌کند! با سوپ سبزیجات یک تکه نان کامل سبوس دار، یا برنج، یا یک سیب‌زمینی کوچک همراه کنید و این وعدهٔ غذایی شما را خیلی بیشتر سر پا نگه خواهد داشت تا خوردن یک بسته چیپس.

میان‌وعده‌هایی مثل ماست و میوه، یا گردوی خام یا بادام و میوه در دسترس خودتان داشته باشید تا هر وقت لازم بود انرژی‌تان را بالا ببرد. شکلات، نوشابه یا چیپس بصورت موقت به شما انرژی می‌دهند، اما ممکن است باعث بشوند یک ساعت بعد نفخ کنید، یا از پا بیفتید یا خوابتان ببرد. آب هم نزدیک خودتان داشته باشید تا هوشیار باقی بمانید و آب مورد نیاز بدنتان تأمین باشد.

زمان مالیاتی

موعد مالیات را المپیک خودتان بدانید

به موعد مالیات با این دید نگاه کنید که المپیک شماست – و شما باید روی فرم بمانید! هر چند وقت یکبار بلند شوید و راه بروید تا خون در بدنتان راحت تر گردش کند – حتی یک پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای بیرون دفتر در وقت نهار به شما کمک خواهد کرد احساس شادابی کنید. برای افزایش انرژی و کم کردن استرس نیم ساعتی به باشگاه بروید یا روی تردمیل راه بروید. دستهایتان را تکان بدهید؛ آنها را باز و بسته کنید. چند تمرین کششی انجام دهید تا اکسیژن به عضلاتتان برسد و احساس خشکی و درد نکنید. در فواصل معین به آرامی سرتان را به اطراف بچرخانید، درحالیکه نگاهتان را از یک طرف به طرف دیگر برمی‌گردانید.

  حتما مقاله بسته آموزشی مالیات بر ارزش افزوده مطالعه کنید.

با تمرکز بر روی نفس کشیدن استرس های شدید را کم کنید

اگر احساس استرس شدید می‌کنید، چند تمرین تنفسی انجام دهید تا آرامتان کند. آهسته و از طریق بینی یک نفس کامل بکشید، و به آرامی از دهان بیرون بدهید تا همهٔ هوا خارج می‌شود. این حرکت را درحالیکه تمرکزتان روی نفس کشیدن است تکرار کنید.

18

ارتباط با خانواده و عزیزان را حفظ کنید

اگر ساعات طولانی مجبور به کار هستید با خانواده در تماس باشید – یک تماس کوتاه، یک ایمیل یا یک اس‌ام‌اس به کسی که برایتان عزیز است می‌تواند تنش را برایتان تخفیف دهد. هرگاه امکان داشت شام را با خانواده صرف کنید، و سعی کنید فکرتان هم پیش آنها باشد – نه پیش کار. به سینما بروید یا حتی در تلویزیون یک برنامه کمدی نگاه کنید تا برای مدتی ذهنتان از کار دور باشد. آخر هفته وقتی را برای عزیزانتان نگه دارید. احساس دلگرمی بیشتری خواهید کرد.

اثر جملات مثبت را دست کم نگیرید

جملات مثبتی مانند «من قبلاً هم این کار را انجام داده‌ام، این بار هم می‌دهم.» «من می‌توانم آرام و متمرکز باقی بمانم و هوشمندانه کار کنم.» «من باصلاحیت، توانمند و باهوش هستم و می‌توانم مشکلات را آسان حل کنم.» «من تقریبا کارم را تمام کرده‌ام!» را با خود تکرار کنید، و مطمئن باشید در زمان مورد نظر همهٔ کارهایتان را به انجام خواهید رساند.

برای یک سفر برنامه ریزی کنید

در صورت امکان برای یک سفر کوتاه (یا بلند) بعد از موعد مالیات برنامه ریزی کنید. و هر از گاه این مسافرت را در ذهن خود تجسم کنید. آآآه.

پیشنهاد می کنیم مقاله مالیات بر ارزش افزوده را مطالعه کنید در بخش آموزش حسابداری دوره کامل آموزش مالیات بر ارزش افزوده قابل تهیه می باشد.

2 پاسخ ها
  1. اکبر جهاندار
    اکبر جهاندار می گوید:

    آیا برای رستوران ها و سالن های غذاخوری ارزش افزوده محاسبه میشود در پرداخت به این سالن ها و….اجباری است

    پاسخ
    • آرش سرداری
      آرش سرداری می گوید:

      چلوکبابی‌ها و رستوران‌ها، فست‌فودهای زنجیره‌ای نیز مشمول مالیات ارزش افزوده هستند و اغذیه‌فروشی‌ها و ساندویچی‌های تک شعبه حق دریافت این مالیات را از مصرف‌کننده ندارند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =