نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب برای شرکت من کدام است؟

  • نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب
❚❚

اگر در انتخاب نرم افزار پرسنلی و حقوق و دستمزدی که کاملا متناسب با نیازتان باشد دچار مشکل شده اید حتما قبل از تصمیم گیری نهایی مطلب زیر را بخوانید.

از کجا بدانم چه نرم افزاری برای محاسبات حقوق و دستمزد من مناسب است؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی مرتبط است. ابتدا باید دید در شرکت شما چند نوع استخدام وجود دارد.
اخیرا با یک مجتمع آموزشی جلسه ای برای آشنایی با سیستم حقوق و دستمزد داشتم. در این مجموعه پرسنل چندین نوع قرارداد مختلف استخدامی داشتند که باعث تفاوت در نحوه محاسبات، انواع پارامترهای حقوق و دستمزد و همین طور نحوه محاسبه بیمه و مالیات حقوق شده بود. به طور مثال گروهی از آموزگاران افراد بازنشسته بودند، گروهی نیمه وقت و گروهی قراردادهای سالانه داشتند.

نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب

نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب در تعریف پارامتر محدودیتی ندارد

پیشنهاد من برای چنین مجموعه ای، نرم افزاری است که پارامترهای محاسبه حقوق و دستمزد آن، کاملا منعطف باشد و کاربر بتواند هر تعداد پارامتر که لازم است اضافه کند و فرمول محاسباتی آن را پیاده سازی کند. همچنین با توجه به تعداد بالای پرسنل، وجود آیتم حکم گروهی هم از نیازهای این مجموعه است. مسلما تهیه فایلهای مربوط به ادارت بیمه و مالیات نیز از واجبات چنین سیستمی خواهد بود.

تعریف پروژه و پیمان های متعدد در سیستم حقوق و دستمزد

مورد دیگری که در بسیاری از شرکت ها در انتخاب نرم افزار حقوق و دستمزد موثر است، داشتن چندین پروژه مختلف است. بسیار لازم است حسابدار بتواند اطلاعات ریز هزینه های حقوق و دستمزد را به تفکیک هر پروژه نگهداری کند. در چنین مواردی باید نرم افزار قابلیت ایجاد چندین لیست حقوق و بیمه و مالیات را به تفکیک پروژه ها یا مراکز هزینه داشته باشد.

بانک اطلاعاتی نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب

مسئله دیگری که هنگام خرید نرم افزار حقوق و دستمزد باید مورد توجه قرار گیرد، نوع بانک اطلاعاتی استفاده شده در نرم افزار است. خیلی مهم است که بانک اطلاعاتی توان نگهداری حجم بالای اطلاعات را بدون محدودیت داشته باشد. همچنین آنقدر قوی باشد که با افزایش میزان اطلاعات کندی در پردازش به وجود نیاید. بانک MSSQL SERVER محصول شرکت مایکروسافت گزینه بسیار مناسبی است. این بانک اطلاعاتی برای کار در شبکه طراحی شده است و اگر قرار است نرم افزار را بیش از یک کاربر همزمان استفاد کند و روی دو یا چند کامپیوتر نصب شود به خوبی مدیریت این پردازشهای همزمان را بر عهده می گیرد.

اگر شرکت شما شعب مختلفی دارد یا پروژه هایی در نقاط مختلف دارید که باید اطلاعات را به سرور مرکزی شما ارسال کنند بهترین راهکار استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزدی است که تحت وب هم بتواند کار کند. به این ترتیب با داشتن ارتباط اینترنتی میتوانید به راحتی از همه شعب یا پروژه های خود اطلاعات را وارد سیستم نمایید.
حقوق دستمزد

2 پاسخ ها
  1. امیر
    امیر می گوید:

    سلام
    درخصوص روش ثبت حقوق در سامانه ارسال لیت حقوق و دستمزد اداره دارایی سوال دارم
    ۱۱:۴۳:۱۴اگر یک کارمند ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال دریافتی حقوق داشته باشد این مبلغ به چه صورتی ثبت می گردد

    پاسخ
    • آرش سرداری
      آرش سرداری می گوید:

      حقوق و دستمزد شامل بخش های مختلف هست و مبلغ پرداختی شامل پرامتر های مخالف است با فرض اینکه کل مبلغ مشمول مالیات باشد و پارامتر های خاص یا معافیتی وجود نداشته باشد مبلغ مشمول مالیات ۲۰۰۰۰۰۰ ریال و مبلغ مالیات ۲۰۰۰۰۰ ریال می شود.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =