انتخاب نرم افزار انبارداری مناسب برای ردیابی موجودی کالا

height=”150″ />مدیریت دقیق موجودی، بخش کلیدی موفقیت بلند مدت کسب و کار کوچک شما است. چه اجناس خود را به صورت آنلاین بفروشید یا فروشگاهی فیزیکی داشته باشید، پر کردن قفسه های تان با اقلام درست می تواند باعث شکست یا موفقیت کسب و کار شما شود.

انتخاب نرم افزار انبارداری

هم اکنون می دانید که چرا انبارداری با اکسل بد است، اما اگر مطمئن نیستید به جز آن از چه چیزی باید استفاده کنید، فهرستی از مواردی را برای در نظر گرفتن به شما ارائه می کنیم تا هنگام تلاش برای یافتن نرم افزار انبارداری مناسب برای نگه داشتن موجودی کالاهایتان در اختیار داشته باشید.

چهار نکته مهم برای انتخاب نرم افزار انبارداری مناسب

سهولت استفاده و سادگی نرم افزار انبارداری

آموزش دادن به کارکنان برای استفاده از فناوری جدید می‌تواند فرایندی پرهزینه و وقت گیر باشد. بسیاری از فروشندگان نمایش زنده (دمو) یا امتحان نرم افزار را ارائه می‌کنند، تا بتوانید نرم افزار انبارداری را قبل از خریداری تست کنید. این روشی عالی است تا ارزیابی کنید یادگیری این محصول برای شما و کارکنانتان چقدر راحت (یا سخت!) است بدون اینکه نیاز باشد هیچ هزینه ای کنید.

تعادل ویژگی ها و سادگی (کامل و دقیق)

مانند خرید خودرو جدید، به آسانی می توان میان سوت و زنگ اخطار گرفتار شد که برای هدف نهایی مهم نیستند. متاسفانه، چنین موضوعی می تواند به پیچیدگی محصول بیافزاید. فهرستی از ویژگی های انبارداری و ردیابی کالا درست کنید که نمی توانید بدون آنها سر کنید – مانند توانایی ایجاد برگه تحویل، ردیابی موجودی با شماره سریال، یا انبارگردانی و مدیریت موجودی – و از آن به عنوان معیار اندازه گیری راه حلی که در نظر گرفته اید استفاده کنید.

هماهنگی با فناوری های موجود سخت افزاری

در اینجا دو مسئله برای در نظر گرفتن وجود دارد: سخت افزار و نرم افزار. با بررسی دقیق سیستم مورد نیاز برای نرم افزار انبارداری که در نظر گرفته اید از هزینه های غیر منتظره جلوگیری کنید. مطمئن شوید که کامپیوتر و سیستم عامل موجودتان می تواند از نرم افزار مورد نظر پشتیبانی کند.

نرم افزار انبارداری

همچنین باید هر نرم افزاری را که در حال حاضر استفاده می‌کنید در نظر بگیرید. برای مثال، اگر در گذشته از اکسل یا اکسس برای ردیابی موجودی خود استفاده کرده اید، آیا می تواند این داده ها را وارد نرم افزار انبارداری جدید کنید؟ یکپارچگی آن با هر نرم افزار حسابداری مورد استفاده تان چطور است؟چنانچه انبارها و دفاتری در نقاط مختلف شهر یا کشور دارید، توجه داشته باشید که نرم افزار ارتباط بین شعب و دفتر مرکزی را از طریق شبکه کامپیوتری میتواند برقرار سازد یا خیر؟

هزینه نرم افزار انبارداری

تلاش برای تعیین اینکه نرم افزار انبارداری چقدر در واقع هزینه می برد کار مشکلی است. عواملی که می‌ تواند هزینه اولیه راه‌ حل شما را بیشتر کند شامل خرید نرم افزار(لایسنس)، افزودنی های سخت افزاری (مانند کامپیوتر همراه یا اسکنر بارکد)، قرارداد پشتیبانی فنی، آموزش و پیاده سازی می‌شود. قیمتی را درخواست کنید که شامل همه چیز مورد نیازتان می‌شود، تا زمانی که اقدام به خرید کردید شگفت‌ زده نشوید.
انتخاب نرم افزار انبارداری و مدیریت موجودی کالا مناسب کسب و کارتان به زمان و تحقیق دقیق نیاز دارد، که البته ارزش آن را دارد.

انبار

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + سه =