سیستمهای ابری و کاربرد آن برای حسابداران و استارت آپ ها

دسترسی آسان به اینترنت باعث شده نیاز به در دسترس بودن اطلاعات را بیش از گذشته حس کنیم. عموما پردازشها و امکاناتی که بصورت آنلاین انجام می شود بعنوان پردازشهای ابری شناخته می شوند.

درایوهای ابری و کاربرد آن برای حسابداران

یکی از رایجترین ابزار ابری درایوها ایری مانند Google Drive و DropBox می باشد که یک فضای اطلاعاتی را بر روی سرور های خود در اختیار شما قرار می دهند و می توان فایلها تصاویر و اطلاعات مورد نیاز خود را بر روی این فضاها منتقل کنید و از هر نقطه و هر زمان با در اختیار داشتن اینترنت و نام کاربری و کلمه عبور به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

برخی از این فضاهای ابری این امکان را فراهم میکنند که شما فایلهای خود را با دیگران به اشتراک بگدارید. مثلا اگر شما در سفر هستید و مدیر شرکت از شما مشاوره یا نظری در رابطه با صورتهای مالی می خواهد این امکان را دارد که صورت مالی را در گوگل درایو قرارداده و به شما نیز دسترسی بررسی آنرا بدهد. شما نیز می توانید با ورود به حساب گوگل خود اطلاعات را بررسی کنید و نتیجه را اطلاع بدهید.

سیستم های ابری

رایانش ابری (پردازش ابری)

رایانش ابری یا Cloud Computing علاوه بر نگهداری اطلاعات شما بر روی آن نیز پردازشی انجام می دهد. بطور مثال شما نیاز دارید یک فایل ورد (Word) را به فرمت pdf تبدیل کنید می توانید به سایت Smallpdf مراجعه کنید و فایل Word خود را ارسال کنید و بصورت آنلاین خروجی pdf  مربوط به همان فایل را دریافت کنید. با توجه به اینکه این پردازش بر روی سرور های سایت مورد نظر انجام می شود به این پردازش رایانش ابری گفته می شود.

مزایای استفاده از سیستمهای ابری

با توجه دسترسی سریع و عدم نیاز به نصب نرم افزار جدید بر روی کامپیوتر و قابلیت استفاده توسط ابزارهای مختلف مانند تبلت، گوشی هوشمند و … شناخت و استفاده از سیستمهای ابری می تواند در بسیاری از موارد به شما کمک کند. همچنین نیازی به پرداخت هزینه لایسنس نرم افزار های گران قیمت نیست در صورتی که شما ممکن است گاهی از این سیستم بخواهید استفاده کنید.

هزینه استفاده از سیستمهای ابری

بسیاری از سیستمهای ابری برای استفاده های کوچک رایگان می باشند و پلانهای قوی تری نیز به شما معرفی می کنند که بابت استفاده از پلنهای بالاتر شما می توانید هزینه پرداخت کنید. البته هزینه پرداخت شده بابت پلن های قوی تر نیز از هزینه ابزار مشابه بسیار اندک تر است.

مثلا هزینه خرید فضای ۱۰۰GB از گوگل درایو کمتر از ۲ دلار در ماه می باشد اما برای خرید همین مقدار فلش دیسک شما باید هزینه ای در حدود ۳۰ دلار پرداخت کنید. تازه امکان به اشتراک گذاری اطلاعات از راه دور را نیز نخواهید داشت. و هر زمان که به این فضا احتیاج نداشته باشید می توانید دیگر اشتراک خود را لغو کنید.

حقوق دستمزد

 

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دوازده =