بهترین نرم افزار حسابداری چه ویژگیهایی دارد؟

 

شما هم در فکر خرید نرم افزار حسابداری هستید؟ میخواهید بدانید از بین این همه نرم افزار حسابداری، بهترین کدام است؟
برای صاحبان کسب و کار، هیچ چیز مهم تر و نگران کننده تر از کنترل و مدیریت مسایل مالی نیست. کم نیستند کسب و کارهایی که به خاطر نداشتن مدیریت دقیق و حساب شده روی درآمدها و هزینه ها ، خیلی زود از پا در آمده و شکست خورده اند.به همین دلیل است که همه مدیران و حسابداران، به دنبال بهترین راه برای مدیریت مالی مجموعه خود هستند.

بر این اساس، نیاز به انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب به عنوان ابزار کار حسابدار،به شدت احساس میشود. مدیران و صاحبان کسب و کار، همیشه به دنبال بهترین نرم افزار حسابداری در بازار میگردند.

بهترین نرم افزار حسابداری

 

اما تعریف بهترین نرم افزار حسابداری چیست؟ یک حسابدار یا مدیر یک شرکت، چه توقعاتی از یک نرم افزار خوب حسابداری دارد؟

شاید نتوان تعریف واحدی برای بهترین نرم افزار حسابداری ارائه کرد. چرا که بهترین بودن، تابعی از عوامل مختلف است . ممکن است شرکتی نرم افزار مورد استفاده خود را بهترین نرم افزار حسابداری موجود در بازار بداند و به دوستان و همکاران خود معرفی کند، اما همان نرم افزار در شرکتی دیگر تبدیل به ابزاری ناکارآمد و نامناسب شود.
پس هنگامی که به دنبال بهترین نرم افزار حسابداری هستیم، لازم است تحلیل دقیقی از نیازها و انتظارات خود داشته باشیم.
بهترین نرم افزار حسابداری نرم افزاری است که به بهترین شکل نیازهای شرکت شما را برآورده سازد و ابزاری انعطاف پذیر، ساده و سریع در دست مدیر و حسابدار مجموعه باشد.

  حتما مقاله نرم افزار فروش و ارتباط با زیر سیستم های مالی مطالعه کنید.

در اینجا برخی ویژگیهای کلی و عمومی که لازم است در همه نرم افزارهای حسابداری مناسب در نظر گرفته شوند را مورد بررسی قرار میدهیم:

۱- یادگیری آسان و سریع

خیلی مهم است بدانید یادگیری کار با یک نرم افزار حسابداری، چقدر زمان میبرد. چقدر طول میکشد تا شما با تسلط کامل و بدون نیاز به راهنمای سیستم یا پشتیبانان نرم افزار، بتوانید کلیه کارهای حسابداری روزمره خود را انجام دهید. خیلی از نرم افزارهای حسابداری، برای آنکه به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری بازار شناخته شوند، آنقدر امکانات اضافی و پیچیده روی نرم افزار سوار کرده اند که کاربر هنگام استفاده حس میکند در حال برنامه ریزی برای پرتاب یک موشک به فضاست!

08

۲- رابط کاربری مناسب

رابط کاربری همان بخشی است که شما به عنوان کاربر دایم آن را میبینید. یعنی واسط بین شما و ماشین. هرچقدر این بخش ساده و روان و زیبا باشد، شما راحتتر خواهید بود. خیلی از نرم افزارهای حسابداری، برای آنکه چشم نوازو زیبا به نظر برسند، از رنگهای تند و طرحهای گرافیکی متعدد در طراحی فرمهای ورود اطلاعات استفاده میکنند. شاید این نوع نرم افزارها در نگاه اول جذاب و شاد و زیبا به نظر برسند، اما حواستان باشد این محیط برای حسابداری که قرار است روزی چند ساعت با این نرم افزار حسابداری سروکار داشته باشد خسته کننده خواهد شد و باعث خستگی چشم و اشکال در دیدن میشود.

۳- انعطاف پذیری

اگر نرم افزاری بخواهد ادعا کند که بهترین نرم افزار حسابداری است، نباید ساختاربسته و خشک و محدود داشته باشد.
طراحی نرم افزار حسابداری خوب و آینده نگر، باید انعطاف لازم در پیاده سازی گردش کار شما را داشته باشد. بهترین نرم افزار حسابداری، نرم افزاری است که میتواند چند فیلد اضافه برای ورود اطلاعات خاص شما ارائه دهد، عناوین و اسمها را بر اساس درخواست شما تنظیم کند، گردش اطلاعات را آنطور که شما میخواهید انجام دهد.خلاصه شعار همین است که هست سر ندهد!

نرم افزار حسابداری

۴- وجود ابزار گزارش ساز

بخشی از گزارش های مورد نیاز هر مدیر و هر شرکت میتواند کاملا سلیقه ای و خاص باشد. خیلی خوب میشود که نرم افزار حسابداری بتواند گزارش های جدید بسازد. تصور کنید بتوانید هر نوع گزارش مالی که نیاز دارید، با هر شکل و رنگ و ظاهری بسازید، نمودار بکشید و به مدیران خود ارائه دهید. میتوان گفت وجود ابزار گزارش ساز، یکی از ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری است.

۵- پشتیبانی خوب و در دسترس

هرچقدر هم که نرم افزارهای حسابداری خوب و کارآمد باشند، باز هم نیاز به پشتیبانی فنی دارند. اصلا خاصیت و ذات نرم افزار اینطور است.
پس هنگام تحقیق و پرس و جوهایتان، حتما از کیفیت کار واحد پشتیبانی نرم افزار حسابداری مطلع شوید. ساعات کاری و راههای ارتباطی را بررسی کنید و ببینید با کار و نیاز شما هماهنگ است یا نه. بد نیست با برخی از مشتریان نرم افزار حسابداری مورد نظرتان تماس بگیرید و میزان رضایت آنان از خدمات پشتیبانی نرم افزار را بپرسید.
اگر قرار است نرم افزاری بهترین نرم افزار حسابداری باشد، باید بهترین خدمات پشتیبانی را هم همراه خود داشته باشد.

در پایان یادآوری میکنم، که بهترین نرم افزار حسابداری، تعریف دقیق و مطلقی ندارد. آنچه مهم است نیازها و توقعات شما از نرم افزار است. مواردی که اینجا ذکر شد به عنوان ویژگیهای کلی و عمومی نرم افزارهای خوب حسابداری معرفی شده است. هنگام خرید نرم افزار، علاوه بر این موارد، حتما جزییات و موارد خاص کارتان را هم مدنظر قراردهید. اگر خوب دقت کنید حتما بهترین نرم افزار حسابداری را پیدا میکنید.

 

نرم افزار حسابداری

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =